Durva kihívások előtt állnak az idei Arkea Ultim Challenge versenyzők

ZH

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Brestből indult január 7-én az úgynevezett Arkea Ultim Challenge solo-vitorlás verseny, amelyen a cél a föld megkerülése. De mit kell róla tudnod, és hogyan áll az idei verseny? Itt tudod elolvasni!

Arkea Ultim Challenge vitorlás-verseny a föld körül

Január 7-én indult Brestből az Arkea Ultim Challenge földkerülő vitorlás verseny. MAnapság egyre több a földkerülő vitorlás versenyek száma. Tavaly az IMOCA hajók részt vettek az Ocean Race versenyen, jelenleg pedig amatőr csapatok versenyeznek a Clipper Round the World Race-en, miközben a klasszikus hajók méretkeznek meg a Global Solo Challange és az Ocean Globe Race keretein belül. Most pedig az óriás trimaránok rajtolnak el, és novemberben sor kerül a Vendée Globe versenyre.

Hat versenyző vállalkozik a kihívásra, lényegében az egész Ultim mezőny szólóvitorlás versenyre indul. Ez az első alkalom, hogy a világ legnagyobb és leggyorsabb óceánjáró vitorlásai szólóvitorlás versenyen vesznek részt.

Ellentétben olyan sebességi rekordkísérletekkel, mint a Jules Verne Trophy, ahol a versenyzők megvárják, amíg a csúcsidő futásához legideálisabb időjárási feltételek kialakulnak, ezúttal a rajt időpontja előre meghatározott volt.

Az érvényes szóló földkerülő csúcsidőt 2017-ben François Gabart (FRA) állította fel a 30 méteres Macif trimaránnal, 42 nap, 14 óra, 40 perc és 15 másodperc alatt. Ezt a hajót most átkeresztelték, és Marchand versenyezik vele, így a Macif trimarán ismét izgalmas résztvevője a verseny mezőnyének.

Résztvevők


A versenyzők és hajóik neve (építési év, tervező, hossz/szélesség adatok):

  • Charles Caudrelier (FRA), Maxi Edmond de Rothschild (2017 Verdier 32/23)
  • Thomas Coville (FRA), Sodebo Ultim 3 (2019 VPLP/egyéb, 32/23)
  • Tom Laperche (FRA), Trimaran SVR-Lazartigue (2021 VPLP 32/23)
  • Armel Le Cléac’h (FRA), Maxi Banque Populaire XI (2021 VPLP 32/23)
  • Anthony Marchand (FRA), Actual Ultim 3 (2015 VPLP 30/22)
  • Éric Péron (FRA), Trimaran Adagio (2014. évi VPLP 31/21.)

Az idei Arkea Ultim Challenge kihívások elé állítja a versenyzőket!


A Csendes-óceán elhagyatott vizein hatalmas előnnyel vezető Charles Caudrelier és az Arkea Ultim Challenge csapata egy kényszerű várakozásba keveredett. A mintegy háromezer mérföldes előnyüket őrzik, azonban a Csendes-óceán Némó Pontja után kénytelenek voltak lefékezni. Az óceán legelhagyatottabb pontjától messze eső területen a gyors tempó fenntartása veszélyeztette volna a chilei partoknál jelentkező erős szelek miatt. Jelenleg kb. 1600 mérföldre vannak a Horn-foktól, és a Maxi Edmond de Rothschild Ultim trimarán számára ez mindössze két napnyi vitorlázást jelent. (Az Indiai-óceánon 30 csomó feletti átlagsebességet sikerült elérniük!)

#https://www.instagram.com/p/C27tjGXLX0D/#

A verseny második helyezettje, Sodebo 3, az elmúlt héten technikai problémák miatt állt meg a tazmán Hobart kikötőjében. Armel Le Cléac’h a Banque Populaire-t vitorlázva jelentős északi irányt vett, hogy elkerülje a déli ciklonnal járó veszélyeket. Útvonalán átvitorlázott Tazmánia és az ausztrál kontinens között, majd a Bass Strait után északról kerülte meg Új-Zélandot, hogy békésebb vízen maradjon.

A déli féltekén, a negyvenedik-ötvenedik szélességi fokokon, az időjárás fokozatosan romlik. Általában a földkerülő versenyeket úgy időzítik, hogy a versenyzők ezen a szakaszon december-január hónapokban szeljék át az óceánt. Bár a tavasz még nem köszöntött be, az időjárás már változni kezd, és az óceán egyre kevésbé mutatja barátságos arcát.

A verseny követhető a honlap bal alsó sarkában található nyomkövető térképen.
 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Lazy Jack

 A nagyvitorla bumra szerelt zippzáros zsákja.

Nut

 Az árbocon és a bummon lévő horony, vájat, csatorna neve, amibe a vitorlát húzzuk bele.

szélcsend

Levegő nyugalmi állapota, vagyis áramlása oly gyenge, hogy érzékeinkkel nem vesszük észre

Közbeszerzési referens

A közbeszerzési referens egy olyan szakma, melyre egyre nagyobb az igénye a cégeknek, hisz a...

Mozgókötél

Mozgókötél - a vitorlák fel, le és kezelésére használt kötelek