Forrás: sailing.org
Az összesített eredménylistán első helyen álló Ericsson 4 átvette a vezetést a Telefónica Blue-tól a Volvo Ocean Race hatodik szakaszán.
Bouwe Bekking (NED) és csapata a Telefónica Blue-n sebesség hiánnyal küzdött az Ericsson 4-el szemben. Mindkét hajó arra törekedett, hogy a legtovább titokban tartsa taktikai döntéseit.
Mikor tisztázódtak a döntések, nyilvánvalóvá vált, hogy a Telefónica Blue katasztrofális 12 órán van túl és ezzel visszaesett a harmadik helyre. Torben Grael (BRA) és az Ericsson 4 ezzel átvette a vezetést. Ezek után a Torben és csapata 50 mérföldesre növelte előnyét, a Telefónica Blue pedig visszaesett a negyedik helyre.
„A taktikánk eredménye nagyon rossz lett,” írta Bouwe weboldalán. Bouwe két nappal ezelőtt elmondta, hogy a jó manőver és taktika hozzájárulhat a szakasz megnyeréséhez, de elszámolták magukat és hibáztak. „Az igazság az, hogy nem tudtuk megtartani az Ericsson 4-et. Sokkal gyorsabbak voltak nálunk.”
„Szívszaggató ez nekik, de az Ericssonnak és nekünk jó,” írta Rick Deppe (GBR) a Puma média csapatának tagja. „Úgy néz ki, hogy 4-en fogunk küzdeni az első helyért a végén,” tette hozzá.
A heves küzdelmek közepette az Ericsson 4-en a víz készítő berendezés súlyosan megsérült.
Azonnal letiltottuk a kávét, teát és jelentősen csökkentettük a napi étel adagot,” nyilatkozta Guy Salter (GBR). „Úgy döntöttünk, hogy a veszélyesen alacsony, napi 1,5 liter víz/fő jár mindenkinek a hajón, minden egyes adagot kitöltöttünk üvegekbe, amiért mindneki magának felelős.”
A csapat a tartalék vízkészítőt használja, ami fordított ozmózis rendszerű és kézzel kell működtetni. „Fél óránként váltjuk egymást a pumpálással, ami nem egyszerű feladat,” mondta Salter.
A dehidratáció az egyik legnagyobb probléma a verseny alatt és a csapatok arra törekednek, hogy mindenki annyit igyon, amennyit csak lehet. Nagyon kicsi dehidratáció is komoly szellemi és fizikai teljesítmény csökkenést okozhat.
Az első 4 hajó: Ericsson 4, Ericsson 3, Telefónica Blue és a Puma, egy hideg légnyomású terület felé halad, ami a problémákat okozta, de újra stabil szelük van. Eközben a maradék három hajó 30 csomós szélben és nagy hullámokban vitorlázik. Az Ericsson 3 média embere, Gustav Morin (SWE) úgy jellemezte a fedélzetet, mint „szervezett káosz”, ahogy kisebb fokkra cseréltek és lereffelték a nagyvitorlát, felkészülve a legrosszabb időre.
„Mindenki a dekken van. A tenger hirtelen nagyon rosszra fordult. A hajó óriásiakat kap a hullámoktól, és ropog a belseje, amikor a vitorlák csapkodnak, ha szembe kell kormányozni a széllel, hogy kijussunk ebből a frontból.”
Újra versenyben Ian Walker (GBR) Green Dragon-ja. A csapat remekül hajózott át a fronton és már csak 11 mérfölddel van lemaradva a Delta Lloyd mögött. A Telefónica Black visszaesett a hetedik helyre, de csak 6 mérfölddel van lemaradva a Sárkányok mögött.
„Szoros küzdelem, Golf áramlat, frontok, és egy könnyű szeles magas légnyomású rendszer, amin keresztül kell jutni. Mi kell még?” nyilatkozta Wouter Verbraak (NED) a Delta Lloyd navigátora.
Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) DTF 487nm
Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +36 nm
Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) +40 nm
PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +62 nm
Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) +116nm
Green Dragon IRL/CHN, Ian WALKER (GBR) +125 nm
Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) 131 nm
Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 69.5 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 59 pont
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 58.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 46 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 42 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 25 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 18 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!