Forrás: sailing.org
A Volvo Ocean Race 5. szakasza február 15-én indult Quingdao kikötőjéből, helyi idő szerint délután 1 órakor. Az azóta eltelt pár nap alatt az Ericsson 4, illetve a PUMA csapat bizonyult a legjobbnak, így jelenleg ők vezetik a 12.300 tengeri mérföld hosszú futamot. A Volvo csapat jelenleg keletnek tart Rio De Janeiro felé, a Green Dragon azonban a többieknél jelentősebb keleti irányú kitérőt vett. A keleti irányból adódóan a mezőnynek egyszerűbb lenne egyből Új-Zéland felé venni az irányt, azonban a Volvo Ocean Race kialakítása más elvek alapján épül fel. A választ Stuart BANNATYNE (NZL), a jelenleg vezető Ericsson 4 csapat kapitánya adja meg.
„A Volvo Ocean Race futamok alatt a csapatok az uralkodó szélirányokat használják ki, amellyel igazán nagy sebességet lehet elérni. Az északi szelek nagy szerepet játszanak ebben, a keleti irányba történő pozícionálás előtt az északi szelekkel hajózunk több napot is. Ezek után már elég jó helyzetből tudunk dél felé fordulni, és akár fantasztikus sebességet is elérni az uralkodó széljárásnak köszönhetően.”
Ennek ellenére Ian WALKER (GBR) kapitány döntésének megfelelő oka volt, hogy tovább navigálta a Green Dragon hajót kelet felé. WALKER és az új navigátora az utolsó egy nap folyamán korábban jobban eltértek a csapattól északi irányba, így a pozíciójuk 60 mérfölddel volt északabbra a többiektől, illetve 120 mérfölddel tért el észak-nyugati irányba a vezető Ericsson 4 hajóhoz képest.
A futam negyedik napján azonban az időjárás egy kicsit változott a korábbiakhoz képest. A szelek ereje csökkent illetve a hőmérséklet jelentősen megemelkedett. A csapatoknak nem kellett jelentős, időjárásból fakadó ellenállással megküzdeniük. Ebből eredően a spinakkerek használata jó választásnak bizonyult, amivel a csapatok éltek is.
Ez a változás azonban nem csak a legénységnek, hanem a fedélzeten tartózkodó médiaszemélyeknek is jól jött, akik kevesebb imbolygás mellett jobban tudják végezni a munkájukat.
Rick DEPPE (GBR), a jelenleg második helyen álló PUMA fedélzetén hajózó médiaszemély ezzel kapcsolatban a következőket nyilatkozta:
”A futam szponzora, Inmarsat, aki a műholdas technológiát működteti, illetve a kommunikációt és az adattovábbítást teszi lehetővé a futam során, jelenleg átszervezéseket végez. Inmarsat nemrég indított el egy új műholdat, amely segítségével lehetővé válik a többi műhold újrapozícionálása a hálózaton belül, amely a felhasználóknak hatékonyabb és jobb szolgáltatásokat tud nyújtani. Ez azonban egy 10 napos kiesést okoz a munkában, amely során a hajókról történő közvetítések korlátozódnak. Jelenleg van egy támogató rendszerünk a fedélzeten, a Fleet 33, amely alkalmas hang, szöveg, és kisebb adatfájlok továbbítása. Az ennél sokkal hatékonyabb Fleet 500 rendszer február 24-én kerül újra aktiválásra, amellyel képesek leszünk videó fájlokat, és nagy felbontású képeket is küldeni, amit a futam követői és fanatikusai már alig várnak.”
Gustav MORIN (SWE), az Ericsson 3 fedélzetéről közvetítő médiaszemélyiség a műhold jelenlegi elérhetetlensége miatt jelenleg luxuskörülmények között dolgozik, amellyel kapcsolatban a következőket nyilatkozta: „Bár a továbbküldésre jelenleg korlátozott lehetőségek vannak, továbbra is fotózok, illetve videózok, így a közvetítendő anyag már készen fog állni az elküldésre a műhold újbóli üzembe állítása esetén. Azonban a munka most minden szempontból stresszmentes. Kellemes, hat órás pihenésekben van részem, elég volt reggel hat órakor felkelnem, és kényelmesen megreggeliztem a fiúkkal. Ezek után egy néhány órás, kényelmes, „otthonról végezhető munkát” csináltam, ami azt jelenti, hogy a laptop-al az ölemben raktam össze a készítendő anyagot.”
Az utolsó 24 óra alatt nem változott a rangsor annak ellenére sem, hogy a PUMA jelentősen csökkentette a hátrányát a vezető Ericsson 4 hajóval szemben. Ezzel párhuzamosan az Ericsson 3 veszített a pozíciójából, az utolsó 24 óra folyamán 16 mérföldes távolságot csúszott vissza az előtte levőhöz képest. A Green Dragon még rosszabbul teljesített, aki már 125 tengeri mérfölddel van lemaradva a korábbi rossz pozícionálásuknak köszönhetően. Az utóbbi 24 leggyorsabb hajója az Ericsson 4 volt 455 megtett tengeri mérfölddel.
Ericsson 4 (SWE), Torben GRAEL (BRA)
PUMA Racing Team (USA), Ken READ (USA)
Ericsson 3 (SWE), Magnus OLSSON (SWE)
Green Dragon (IRL/CHN), Ian WALKER (GBR)
Telefónica Blue (ESP), Bouwe BEKKING (NED)
Delta Lloyd (IRL), Roberto BERMUDEZ (ESP)
Telefónica Black (ESP), Fernando ECHAVARRI (ESP)
Team Russia (RUS), Andreas HANAKAMP (AUT)
Volvo Ocean Race összesített eredmények
1. Ericsson 4, kapitány Torben GRAEL (BRA), 49 pont
2. Telefónica Blue, kapitány Bouwe BEKKING (NED), 42 pont
3. PUMA, kapitány Ken READ (USA), 41 pont
4. Green Dragon, kapitány Ian WALKER (GBR), 30 pont
5. Ericsson 3, kapitány Magnus OLSSON (SWE), 24 pont
6. Telefónica Black, kapitány Fernando ECHAVARRI (ESP), 21 pont
7. Delta Lloyd, kapitány Roberto BERMUDEZ (ESP), 12 pont
8. Team Russia, kapitány Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!