Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Keszthely, 1976. június 18.
Yacht Club Budapest
Síelés
Angol, német
Testnevelési Főiskola
Nőtlen
Keszthelyen a Petőfi sportklubban, kb 4 évesen, a klubban nőttem fel.
Optimisttel. 7 évesen kezdtem el versenyezni, de akkor még komolytalanul vitorláztam.
1987-ben, 11 évesen nyertem az első bajnokságom Optimistben.
1988-ban volt itthon egy Optimist EB, amit majdnem megnyertem, csak az utolsó futamban sikerült 114. nek befutnom.
1989-ben hatodik lettem az OP EB-n, itthon pedig sorozatban nyertem a versenyeket.
1991-ig Optimisteztem, a végén már 62-63 kiló voltam, az sok volt és az utolsó bajnokságomon Sallai Gábor megvert.
Ezek után egy évig 420-asoztam, de az nem nagyon ment, Aklan Gyurival nagyon hezek voltunk, olyan 150 kiló körül lehettünk, de a 7-es szél jól ment, ami tudjuk milyen gyakran fúj a Balatonon.
Aztán kimentem egy télre tanulni Ausztriába és amikor visszajöttem, pont akkor volt a váltás itthon Siklóról Laserre, a Laser akkor került be az Olimpiára. Először kaptam egy Siklót a BKV-tól, megnyertem az összes válogató versenyt rögtön és három hónap múlva megkaptam Kelemen (Keló) Tamás Laserét, neki annyira nem tetszett a hajóosztály. Így indult el a Laser pályafutásom 1993 környékén.
Laserbe rögtön az első évemben megnyertem az ifi és a felnőtt bajnokságot, amit 9 éven át hoztam. A 10.-et nem engedték, a negyedik futam után kizártak.
A nemzetközi versenyeken '93-ban még nem teljesítettem olyan jól, viszont 1994-ben az IFi EB-n már harmadik lettem, az Ifi VB-n pedig negyedik.
1995-ben, 18 évesen úgy döntöttek, hogy nagy esélyem van kijutni az Olimpiára, aztán mégsem:) Így a szüleim kibéreltek egy külföldi edzőt, Trevor Millert, aki jelenleg Berecz Zsomborral foglalkozik. Én voltam nagyságrendileg az első ember a keleti blokkból, akivel külföldi edzővel készült. Ő egy évig foglalkozott velem.
1996-ban eljutottam egy olyan szintre a Laserben, hogy 23. voltam a világranglistán és a Grade 1-es versenyeken folyamatosan 20-ban vitorláztam.
Az EB-n behúztam egy ötödik helyet. Ekkor jött a Magyar Vitorlás Szövetség és levettek Trevorról, mert úgy gondolták, hogy jobban tudják, hogyan kell felkészülni. Ekkor volt még 3 hónap az Olimpiáig. Az Olimpiáig tartó maradék idő olyan sikeres volt, hogy nem akartam vitorlázni. Atlantába úgy mentem ki, hogy végig megyek a futamokon, ha muszáj. 31. lettem a végén az 56-ból, de ott sokkal jobban kellett volna mennem, 10-12 körül lett volna a helyem. Akkor nem akartam ezt az egészet, megcsömörlöttem. Aztán végül folytattam, itthon azért jól ment.
A 2000-es Olimpiára megfutottam a szintet. Itthon szerencsére eltiltottak 2 hónapra júlisuban (az Olimpia szeptemberben volt). Az eltiltással pont azt érték el, amit Atlanta előtt elszúrtak, hogy akartam vitorlázni, versenyezni, ki voltam éhezve. Emiatt Sydneyben nagyon jól kezdtem, 6 futam után nyolcadik helyen álltam. Aztán jött a hetedik futam, amiből kizártak. A szakvezetés nem vette észre, hogy óvnak, ezért nem mentem el az óvástárgyalásra. Ezek után lelkileg összeomlottam, és visszacsúsztam először a 16. majd a 18. helyre.
2001-ben még vitorláztam és a 2002-es bajnokság lett volna az, amikor a 10. magyar bajnoki címem hozom itthon. Van egy íratlan szabály, hogy ha egy osztályban 10 bajnoki címet nyersz sorozatban,
akkor megkapod az örökös bajnoki címet. Ezt nem engedték.:) Ezután úgy döntöttem, hogy itthon nem versenyzem.
1995-ig édesapám, Eszes Béla. Ő döntött úgy akkor, hogy már nem tud továbbléptetni engem nemzetközi szinten, hanem kell egy külföldi edző.
Egy Melges 24-essel készülünk a következő, 2010-es Világbajnokságra, amit Észtországban fognak megrendezni.
Jelenleg nincs, régen volt. Úgy gondolom, egészséges példaképeim voltak a magyar vitorlázásban. Detréékre és Nyári Gyuláékra néztem fel. Most azért nincs példaképem, mert felnőttem kb ugyanarra a szintre, amin anno ők vitorláztak. Akkor voltak példaképeim, amikor Optimisteztem és láttam, amikor Nyáriék mennek az Olimpiára, Olimpián nyernek futamot, Detrééknek ott van az olimpiai harmadik helyezésük. Erre a szintre akartam eljutni. Mondhatnám, hogy lenne példaképem külföldön, de valószínüleg már nem leszek profi vitorlázó soha.
2002-ben abbahagytam itthon a versenyzést, utána lekerültem Horvátországba és kaptam egy állás lehetőséget, hogy egy kikötőt kell a nulláról felépíteni. 5 éven keresztül csináltam ezt.
2003-ban döntöttem úgy, hogy nem tudom együtt csinálni az élsportot és a munkát, egyikben sem voltam kimagasló, Medemblikkben nem fértem be az arany csoportba, feltettem a Lasert az utánfutóra és azt mondtam, hogy itt vége. Nagyon nehéz volt ezt a döntést meghozni, nehéz nyaram volt, nem volt könnyű abbahagyni a versenyzést. Volt még egy utolsó próbálkozásom versenyzőként, amikor a Czégai Peti - Kutassy Laci páros szétült (470), beültem Petinek mancsaftolni. Leköltözött hozzám Horvátországba ősszel és elkezdtünk készülni a 2004-es Olimpiára. 8 hónapunk volt még vissza, a kvótaszerzés Zadarban zajlott (Világ Bajnokság), 4 hónap után eljutottunk arra szintre, hogy súlyban is jók voltunk és megtanultam mancsaftolni. Azátn elmentünk síelni és 4darabra törtem a vállamat. Itt vége lett a sztorinak és maradt a munka.
2004-től 2006-ig lenn dolgoztam Horvátországban, keveset jártam haza.
2006-ban úgy döntöttem, hogy szeretném felépíteni a saját váram és ezt itthon szeretném megvalósítani. Ekkor alapítottam a cégem és a Yacht Express magazint. A céget nővéremmel Eszes Bernadettel (Detta) csinálom közösen, vitorlás hajók forgalmazásával, bérbeadásával és jogi tanácsadással foglalkozunk a vitorlázáson belül.
Igen, abszolút, tervezem a családalapítást.
Földváron volt egy bajnokságunk még Optimisttel, amikor lejött egy olyan vihar, hogy az embereket menekítették, a hajókat otthagyták. Édesapám volt az edzőm és egyértelmű volt, hogy én leszek az utolsó, akit kiment, na akkor féltem. Jól döntött, hogy engem hagyott utoljára, sokan abbahagyták a vitorlázást, akiket előbb vittek partra. Soha többet nem akartak ilyen élményt átélni.
Vicces sztori? A vitorlázásban nem minden vicces. A Pünkösdi Regatták mondjuk viccesek. Azok a versenyek is kellenek, jó lazítás.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 2
Átlagos értékelés: 4.5
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!