Ha kimegyünk az utcára, már csak elvétve láthatunk egy-egy pöfögő Polskit, döcögő Trabantot. Ha vidékre utazunk, még előfordul, hogy találkozunk egy-egy régi időket idéző Ladával, Wartburggal. A keleti kocsik ideje a rendszerváltás idején lejárt, de mindenképpen sok emléket őrzünk szívünkben velük kapcsolatban.
A „Kispolszki”, „Kispolák”, “Kispók” beceneveken elterjedt pöfögő kis autó első példányát 1967-ben szerelték össze, és ’68-tól kezdték el legyártani az első Fiat márkákat. Jellemzően a 60-as évek dizájnjára emlékeztetet a belső kialakítása a műbőr üléssel. Rövid távokra városi cirkálásra még mindig alkalmas kisebb forgalmú városokban, vagy nyugdíjas, illetve hobby autónak tökéletes, csak jól nézzük meg mit veszünk, és ne csodálkozzunk, ha a szerelőt is meg kell látogatnunk időnként. Aki nyugati autóból ül át egy ilyen kis régi csodába, számítson rá, hogy a modernebb változatok is még kézi szivatóval indulnak, valamint a gáznak és kuplungnak is jobban oda kell lépni. Furcsa érzés keríthet minket hatalmába, ha sűrű, gyors városi forgalomba keverdeünk egy ilyen 90 km/h sebességgel haladó pöfögővel, ekkor érezhetjünk igazán a különbséget a keleti és nyugati autók között. Old Timer kiállítások alkalmával viszontláthatjuk tuningolt, felújított változatukat. A folytatáshoz lapozz a következő oldalra!
Kelet-Németország legelterjedtebb autója, melyből a szociális országokba is szállítottak. Hogy igaz-e vagy sem, eredetileg fedett motornak készült. A kétütemű, „Trabi” első példányait kartondoboznak csúfolták, holott az akkori viszonylatban modernnek számított az acélvázra szerelt, gyantából és főleg gyapotból álló külső burkolat. A berlini fal leomlásával 1989-ben „fejezte be pályafutását”, abbahagyták gyártását. A tavaly novemberben napvilágot látott álhír, mely szerint újra fognak Trabantot gyártani 1,4 millió forintért, nagy port kavart az Internetes világhálón.
Kinek nem ismerős a 2 ütem vagy 4 ütem, kézi szivató, billegős karosszéria, némi rugózási komforttal? A Wartburg 1.3 az első középkategóriás autónak számított, melynek gyártása 1988 és 1991 között élte virágkorát Kelet-Németországban Eisenachban. Az 1980-as években a Wartburgokat gyártó német cég megvásárolta a nyugat-német Volkswagentől a Golf II négyütemű motorjának licencét. Ez a fejlesztés változtatásokat igényelt a karosszériában is. Az új modell neve a Wartburg 1.3 lett. Mivel a licencért nagy árat fizettek, viszonylag drágán árulták, kevesebbet vettek belőle, ráadásul belül eléggé egyszerűen volt felszerelve. 1991-ben állították le a gyártását. A Wartburg 353 ezzel szemben egy sokkal kedveltebb márka volt olcsósága és jól felszereltsége miatt. Ez a kétütemű motor hajtotta autó erősnek bizonyult, mert 45-50 lóerő leadására volt képes, és időtálló is, hiszen annak ellenére, hogy 1988-ban befejezték a gyártását, még ma is sok van használatban közülük Rali versenyek kedvelt autója. Lapozz a következő oldalra!
Mi a különbség a Lada és a Zsiguli között? Kicsit olyan ez a kérdés, mint a: Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? Azaz a válasz sokszor vita tárgyát képezi. A belső szovjet piacon Zsiguli névre keresztelt autó az export piacokon Ladaként szerepelt. 1970-ben kezdték meg gyártását a régi Szovjetunióban. 1980-ban kezdték meg az ismertebb „kocka-Lada” első modelljeinek legyártását. Ebben az időben jelent meg a másik ismertebb típus is Lada Samara néven. Napjainkban leginkább a ralikon, vagy drift versenyeken találkozhatunk a régi tuningolt vagy széria Ladákkal. A rendszerváltás után a Lada Niva terepjáró lett népszerű Magyarországon, 2007-ben pedig a Lada Kalina változatai. A legfrissebb hírek szerint pedig visszatér a Lada, melynek legújabb típusát (Granta Norma kombi) az óbudai Duna Autónál fogják eladásra bocsátani.
A Dacia gyártását 1967-ben kezdte meg a Reanult csoport leányvállalata Romániában. 1990-ben csökkent a népszerűsége korszerűtlensége és rossz minősége miatt. 1999-ben privatizálták, és a francia Renault vállalat nyerte meg a pályázatot. Igazi visszatérését a Dacia Logan, Logan MCV, Pick-Up, Sandero terepjárós változatai mutatják. A következő oldalon találod a folytatást!
A „Herbiei, a kicsi kocsi” film népszerű kisautója mai napig sok embernek megdobogtatja a szívét. A német Volkswagen cég 1938-tól 2003-ig gyártott modellje. Az autó filmbeli sikerei után „ragadt rá” a Bogár becenév, amelyet a Volkswagen a reklámkampányaiban is elkezdett használni.
Szintén filmből ismerjük a Mini, sárga modelljét Mr. Bean autójaként. A világ egyik legsportosabb járművének napjainkban is gördülnek le új modell változatai a gyárak futószalagjairól. A Mini kedvelői a Mini One, a Mini Cooper, és a Mini John Cooper Works közül választhatnak.
Ha kedvünk támad a nosztalgiázásra, vagy régi autó vezetésre, azt is megtehetjük régi kocsik bérlésével.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!