Az úszó erődöt Jacques Rougerie francia építész tervezte és majdnem 12 évig pusztán koncepció formájában leledzett . A tervező építész mellett még Jacques Piccard óceánkutató és Jean-Loup Chretien űrhajós vezetik a projektet, melynek összköltségét mintegy 52,7 millió dollára (kb. 12 mrd Ft) becsülik. A SeaOrbiter 1:15 méretarányos modellje jelenleg a Dél-Koreában rendezett világkiállításon a francia pavilon egyik központi eleme és büszkesége.
Az úszó laboratórium különlegessége, hogy nem sok közös vonást mutat egy klasszikus hajó vagy tengeralattjáró formával, inkább olyan mintha süllyedne a hajó, hiszen függőlegesen áll a vízben. Az 51 méter magas 10 szintes laboratórium több mint fele a víz alatt helyezkedik el, azaz nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy pecázáskor használt úszót, csak nagyban…
A SeaOrbitert úgy tervezték, hogy az az óceán áramlataival szabadon sodródjon, azonban két hajócsavar segítségével önálló helyváltoztatásra is képes. A meghajtás teljes fenntarthatóságára törekedtek, nap, szél és a hullámok által termelt energia tölti az aksikat, illetve alternatív meghajtásként azért egy bioüzemanyag tartályt is kap.
A hajótest alumínium és magnézium ötvözetből készült, a kutatóállomás alsó szintjeiről pedig vízalatti robotok indíthatóak a tengerfenék felfedezésére. Egyes szinteken a kabinnyomás megegyezik majd a kinti víznyomással, így a búvárok huzamosabb ideig tartózkodhatnak ott és gyakoribb kiruccanásokat tervezhetnek.
A víz feletti rész:
+13,2 m – nyolc antenna, egy emelő kar és egy 360 fokos körpanorámát ígéri kitekintő
+6 m / +5,25 m – lift, motor terem, búvárközpont és dekompressziós kamrák
+3 m / +0,5 m – két szinten: irányítóközpont, raktár, búvár robot
Víz alatti rész:
-2 m – kapitány szobája, átmeneti vendégek részére látogatható rész, multimédia szoba
-4,5m – megfigyelő terem és laboratórium, ahova a begyűjtött mintákat is szállítják, 8 fős legénység számára alvóhely
-7 m – megfigyelő terem, étkező és konyha panorámás vízalatti ablakokkal. Nappali, ahol a legénység összegyűlhet, pihizhet. Itt történnek az eligazítások is.
-9,35 m – Átmeneti kamra a normál és nagynyomású rész között. Tengeralattjáró hangár, közvetlen kijárattal a tenger felé. Megfigyelő állomás 8 fő számára.
-11,7 m – Szállás és munkaállomás nyolc kutató számára. Ballaszt, vízkészlet, üzemanyag, vízalatti reflektorok és egy masszív 450 tonnás tőkesúly, ami egyensúlyban tartja az egész tornyot. A tőkesúly részlegesen visszahúzható, ha a Szuezi- vagy Panama-csatornákon kell majd áthaladnia, illetve szükség esetén teljesen le is választható.
Idén októberben állnak neki a monstrum összeácsolásának, mely jövő ilyenkor indulhat első felfedező útjára 16 fős legénységgel a fedélzetén.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!