Sokan álmodoznak arról, hogy meghódíthassák a világ tengereit saját luxusjachtjuk fedélzetén. Habár a legtöbben életük során legfeljebb csak egy külföldi kikötőben láthatnak ilyen gyönyörű tengerjárókat, néhány ember számára ezek az álmok valóra váltak. Nem egy dúsgazdag milliárdos villogtatja szívesen óriási hajóit, de vajon mely hajók viszik a pálmát, ha a méretekről van szó?
A nagyobb jachtok méretét általában hosszban szokás mérni, de a vízkiszorítás egy sokkal pontosabb képet fest a hajók valódi méretéről. A vízkiszorítás nem más, mint a hajó által kiszorított víz súlya, ami megegyezik a hajó és annak rakomány illetve utasai súlyának összegével. Ezt az értéket tonnában szokás mérni, a hosszt pedig méterben. A következő felsorolás a hosszt veszi alapul.
A Yas az Al Nahyan családé, ahogy a később következő hajók közül két másik is. A jacht Hamdan bin Zayed Al Nahyan sejk tulajdona, aki az Egyesült Arab Emírségek elnökének (Jalifa bin Zayed Al Nahayan) féltestvére. A Yas valaha egy holland haditengerészeti fregatt volt, és a HNLMS Piet Hein nevet viselte. Később a Pierrejean Design Studio tervei alapján Abu Dhabiban jachttá alakították át. A jacht ritkán hagyja el az ország vizeit.
Az El Mahrousa 1863-ban készült el, és sokáig Egyiptom fejedelmi jachtjaként szolgált Khedive Ismail egyiptomii alkirály tulajdonaként. Később a hivatalos elnöki jachttá vált. Ez volt az első tengeri jármű, amely 1869-ben áthajózott a Szuezi-csatornán, majd 2015-ben ismét elsőként az új Szuezi-csatornán. Az El Mahrousa a világ legöregebb még ma is működő szuperjachtja, és jelenleg az egyiptomi haditengerészet gondoskodik róla, és csak évente 3 alkalommal hajózik ki.
A Prince Abdulaziz Szaúd-Arábia első fejedelmi jachtja, Szalman szaúdi király büszkesége. A hajó általában Görögországban állomásozik (ahol sok arab fejedelem tartja hajóit), de időnként felbukkan Merbella, Franciaország és más olyan helyek partjai közelében, ahol a király nyári palotái vannak. A Prince Abdulaziz 1984-ben készült el Dániában, és eredetileg Fahd király tulajdona volt, és minden bizonnyal legfiatalabb fiáról, Abdul Azziz bin Fahd hercegről kapta a nevét.
A Topaz az Egyesült Arab Emírségek miniszterelnök-helyettesének, Mansour bin Zayed Al Nahyannak a tulajdona. A miniszterelnök-helyettes a miniszter féltestvére is egyben. A 2012-es Topaz a Lürssen hajógyár alkotása. Nem sokat tudni róla, azon kívül, hogy az Al Nahyan család gyakran használja. 2014 nyarán Leonardo DiCaprio is felbukkant a fedélzetén.
A Fulk Al Salamah Kábúsz ománi szultán elsődleges hajójának (Al Said) segédhajója. Lefordítva a neve „A Béke Hajója”. Feltehetően azért volt rá szükség, mert az Al Said fedélzetén nincs elég szabadtéri férőhely. Sokat erről a hajóról sem tudni, de gyakran feltűnik a szultán elsődleges tengerjárója mellett.
Az Al Said Kábúsz ománi szultán elsőszámú jachtja. A hajón 140 fős legénységnek és 65 vendégnek van elegendő hely. Valahányszor a szultán több embert szeretne „magával vinni” a tengerre, a Fulk Al Salamah néven futó segédhajóját is mozgósítja az Al Said mellett.
Habár nem a leghosszabb, vízkiszorítását (és belterének méretét) tekintve a Dilbar a világ legnagyobb luxusjachtja. A Dilbar az orosz milliárdos, Alisher Usmanov tulajdona. Usmanov egy korábbi hajóját, a 110 méteres Dilbart (ma már Ona) cserélte le az új tengerjáróra.
A Dubai Mohamed bin Rashid Al Maktum, az Egyesült Arab Emírségek alelnökének hajója. A jacht általában Dubajban állomásozik és főleg az alelnök gyermekei használják. Eredetileg Jefri Bruneii herceg rendelte meg a Lürssen Yachts-tól, de 1998-ban a projektet felfüggesztették. 2006-ban végül a Platinum Yachts fejezte be a dubaji kormány rendelésére. 115 főnyi legénység és 24 vendég fér el rajta.
Az Eclipse-t gyakran emlegetik a másfél milliárd dolláros jachtként, habár ennél lényegesen kevesebbe került. Eredeti ára 400 millió euró vagy 500 millió amerikai dollár volt. Egy ideig a világ legnagyobb jachtja címtartója volt, de az Azzam a második helyre szorította. Az Eclipse Roman Abramovics orosz milliárdos tulajdona – két úszómedence és két helikopter leszálló is található a fedélzetén. A hajót a Blohm+Voss készítette 2010-ben.
Hosszát tekintve az Azzam jelenleg a világ legnagyobb jachtja. Az Egyesült Arab Emírségek elnökének, Zayed Al Nahyannak a tulajdona. A hajót a Lürssen Yachts készítette, becsült ára pedig 400 millió amerikai dollár volt (a külső design a Nauta Yachts érdeme). A hajó 30 csomós csúcssebességre képes.
A „Máltai Sólyom” egy három árbocos szkúner, amely Perini Navi munkásságát testesíti meg. Egy amerikai befektető, Tom Perkins rendelésére készült, majd az üzletember halála után Elena Ambrosiadou vásárolta meg. Belterének designját Ken Freivokh készítette.
A „Fekete Gyöngy” három árbóccal rendelkezik. A vitorlarudak fixen hozzá vannak erősítve az árbócokhoz, ezért amikor a vitorlák irányt változtatnak, az egész árbóc egy helyben forog velük.
A szimplán csak A névre hallgató vitorlásjacht 143 méterével a leghosszabb a világon. Olykor „vitorlával támogatott motoros jachtként” is emlegetik. A designt Philippe Starck készítette. Ára 400 millió euró vagy 500 millió amerikai dollár volt – 8 fedélzete van, és gerince egy 1 láb vastag víz alatti üvegfalat rejt, amelyen keresztül a víz alatti világ is megfigyelhető a hajó testéből. Az A az orosz milliárdos, Andrey Melnichenko tulajdona.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!