Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló és eredménylista

Kövess minket facebookon!
Főoldal > Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló és eredménylista

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló és eredménylista


2009/05/04

A hosszúhétvégén megrendezett (2009. május 1-3.) Kereked – Egis kupáról adott élménybeszámolót Szigethi Boti (Tarzi), a Yacht Club Budapest (YCB), Team Proximo 470-es kormányosa. Mancsaftja Joó Kristóf. Eredménylistát a cikk végén találtok.

Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló

Trükkös északi szél

Az első napon (2009. május 1.) 3 futamot rendeztek 15-20 csomós (4-5 bft) szélben és gyönyörű napsütéses időben. A pályán elég nagy volt a tömeg, mivel az összes hajó osztály egy pályán versenyzett. Emiatt a pályát a parthoz közel rakták le, ami azt eredményezte, hogy forgós, pöffös északi szélben vitorláztunk. A csopaki hegyek tovább nehezítették a helyzetet, nagyban befolyásolták a szélirányt. A pálya első szakaszán a jobb, a második szakaszon pedig a bal oldal dominált. Két körös trapéz pálya volt: rajt-kreuz-raum-hátszél-kreuz-hátszél-kreuz-hátszél-raum-cél. Mentünk egy ötödiket, egy harmadikat és egy negyediket. Nemrég tértünk vissza Hyeres-ből, a balatoni körülmények és a forgolódós szél még kicsit szokatlan volt, emiatt sokszor nem találtuk a helyünket a pályán.

Mi az az RDGB?

A második nap(2009. május 2.) szintén 3 futamot rendeztek, de több izgalmat hozott. Az első futam többnyire hasonlított az első napi körülményekhez, forgós északi 8-13 csomós szél (2-3 bft), a pálya ismét közel a parthoz, először jobb, majd bal oldali dominancia. Ezen a napon sikerült összeszedni egy RDGB-t, egy első és egy harmadik helyet. Most sokan felteszik a kérdést: „Mi az az RDGB?”. Az RDGB jelentése „átlagpont”. Rögtön az első futamban a rajtnál a 4perces, más néven „I” lobogót később húzta le a zsűri, ezért nem sikerült pontos időt vennünk. Ez kihatott a futambeli eredményünkre, plusz a zsűri nem húzta le a pumpálni szabad zászlót, de az utolsó hátszél legvégénél mégis megfütyültek minket, az így szerzett büntetés miatt hátrányba kerültünk. Ezek miatt óvást nyújtottunk be a versenyrendezőség felé, hibájukat elismerték és az eddigi futam eredményeink alapján átlag pontot kaptunk erre a futamra.

Alsóörsi felhők
 

A második futamra a szél átfordult keletire és Alsóörs felől sötét felhők érkeztek. A rajtot követően az első kreuzban a mezőny egyik fele jobbra indult, másik fele pedig balra a felhők felé, azt remélve, hogy a felhőkből lejön valami durvább szél. Ez be is jött, a szél átfordult északkeletire és beerősödött 20-25 csomósra (5 bft). Ennek köszönhetően nagy előnyre tett szert a „balos” csapat. A kezdeti örömünket beárnyékolta, hogy a hátszél szakaszra a felhők elmentek és a szél is megállt 2-3 csomósra. Ezután vált igazán izgalmassá a küzdelem, a mezőny másik felét ránk fújta a maradék szél és a futam végére nagy csaták bontakoztak ki. Végül sikerült megtartani első helyünket. A Sallai Gábor – Perjés Bálint (szintén Team Proximo) páros óriási hátrányból küzdötte fel magát a második helyre, nagyot vitorláztak. Végül a versenyt ők nyerték.

Kifújt szél a harmadik futamra
 

A harmadik futamra visszatért a szél, 3-7 csomós volt. Jó rajtot csináltunk, a mezőnyt fogva jó helyen vitorláztunk, majd a mezőny közepét egy frissülő nyomás előnyösebb pozícióba helyezte. Ebben a futamban volt egyedül kifújtabb szél.

Leállós keleti az utolsó napon

A harmadik, egyben utolsó napon(2009. május 3.) tipikus balatoni „leállós” keleti szélben(0-5 csomó) kezdtünk. Rosszul rajtoltunk de jó oldalra nyitottunk, így a kreuz bóját másodikként vettük. Technikás hátszél után átvettük a vezetést, amit sikerült egy egész kreuzen át megtartanunk, majd a második kör hátszelében a leálló szélnek köszönhetően visszacsúsztunk a második helyre. A következő kreuz végére teljesen megállt a keleti, a hajónk nem megfelelő beállítása miatt még két egység elénk csúszott. Az utolsó hátszélben nagy volt a küzdés, majd a befutó előtti lee bójánál nem adták meg a belső helyet, így a másik két hajó előttünk futott be. Tegyük hozzá, mindez nulla szélben zajlott le, nem állt ki a spí és az OP-sok szokásos „Lelőni!” skandálása közepette fejeztük be a versenyt. Minden szélben tudni kell vitorlázni és alkalmazkodni a viszonyokhoz, ez nekünk most nem sikerült sajnos.
 

Szigethi Botond

Tóth Mátyás

 

EREDMÉNYLISTA

 





Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Paul Elvström

Paul Elvström életrajz és eredmények Született: 1928. februér 25., Koppenhága,...

Kieler

A kielerek a tőkesúlyos hajók. Nem uszonyt(svert) használnak, hanem tőkesúlyt.

Brise

Brise ( ejtsd : bríz ) - könnyü szél

Csapatépítő tréning

A csapatépítő tréning nagyon fontos esemény egy cég életében, hiszen egy ilyen esemény...

Salona 45

Salona 45 vitorlás hajó bemutatása A Salona hajógyár 7 éve gyárt vitorlás hajókat, 7...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.