Rekord induló, és szuperlassúság, ez jellemezte a 2018-as Kékszalagot, melyet a Christophe Peclard kormányozta svájci Safram nyert meg, nézzük, mi történt ezen a jubileumi megmérettetésen!
Kormányos - Hajó |
Beérkezés ideje |
Cristophe Peclard - Safram |
21:41:31 |
Litkey Farkas - PreVital |
22:01:40 |
Józsa Márton – Opel Fifty-Fifty |
22:27:18 |
Rauschenberger Miklós – The Red |
23:06:54 |
Kaiser Kristóf – MKB Extrem Sailing Team |
23:08:18 |
Roman Hagara KF – RedBull 40 |
23:09:31 |
Váradi Szabó János – IRF |
00:04:11 |
Roland Gäbler – Black Jack |
00:06:44 |
Czégai Péter – Sporttech Jedi Bussiness |
00:49:00 |
Vándor Róbert – RSM2 |
01:35:25 |
A Kékszalagot tavaly Litkey Farkas nyerte, a Festypay-jel, akkor elég volt 10 óra, 5 perc és 17 másodperc a táv teljesítéséhez, az abszolút időrekordot pedig (most már tudjuk, hogy még mindig) József Márton tartja, 2014-ben a Fifty-Fifty 7 óra, 13 perc és 57 másodperc alatt ért célba.
2018-ban nagyon lassan tudtak csak haladni a hajók, hála a rendkívül gyenge szélnek, egészen 21 óra 40 percig kellett várni arra, hogy Christophe Peclard és csapata célba érjen. Másodikként a tizenháromszoros Kékszalag-győztes, és tavaly is diadalmaskodó Litkey Farkas ért célba, a Prevital nevű hajóval, több mint húsz perces hátrányt kapva. Érdekesség, hogy Európa leghosszabb tókerülő versenyén rekordméretű mezőny gyűlt össze, összesen 682 hajó állt rajthoz.
Már a rajt előtti napon is megdőlt egy rekord, ugyanis szerdán már több mint 630 hajó nevezett, erre pedig még soha nem volt példa a verseny 1934 óta tartó történelmében. Ez a szám pedig még emelkedett is, a rajzhoz pedig 682 hajó állt. A versenyzők csütörtökön indultak el, reggel 9 órakor, és már ekkor sejthető volt, hogy elég lassan fogják teljesíteni a távot.
A rajt után fél órával a Black Jack vette át a vezetést, ekkor 2-3 csomós keleti-délkeleti szélben haladtak a hajók, viszont Balatonalmádi környékén már szinte teljesen megszűnt a szél, a katamaránok lógó vitorlákkal vártak a csodára. A kenesei fordulónál már a Prevital állt az élen, őt követte a Safram, majd érkezett az Opel Fifty-Fifty. Hogy hogy alakult a verseny további része, azt a következő oldalon elmondom!
Balatonkenese és Balatonfűzfő között végre megérkezett az, amire mindenki várt, a déli-délkeleti szélben megindultak a hajók, a Safram pedig az élre állt, mögötte érkezett a Prevital, az RSM2 és a Fifty-Fifty. A középmezőny jelentős része ekkorra már leszakadt, ők még Alsóörs és Balatonkenese között haladtak, már amikor tudtak, mert szél nem igazán volt. A siófoki bójához először a Safram érkezett meg, majd következett a Prevital, az RSM2 és a Black Jack.
Siófok után frissült a szél, ami a katamaránoknak nagyon kedvezett, a Safram egy testen haladt a tihanyi cső felé. Zamárdinál még a Safram volt az élen, a csőbe viszont már a Prevital élt elsőként, a Black Jack ekkor a harmadik helyen tartózkodott. Délután 3 óra körül érkezett a hír, hogy a mezőny összes tagja elhagyta már Balatonkenesét, ekkor már kezdett egy kicsit elviselhetetlenné válni a nagy meleg, de hajók és a legénység állták a sarat, és haladtak a cél felé szépen lassan.
Az élen haladók örülhettek Balatonszepezd környékén, ugyanis megélénkült az északnyugatias szél, 6-7 csomót mértek ekkor. A keszthelyi bójához a Safram érkezett meg először, utána érkezett a Prevital, nagyjából 20 perces hátránnyal, majd jött az Opel Fifty-Fifty. A szigligeti öbölben azonban teljesen elfogyott a szél, így senki nem tudta megjósolni a végső sorrendet, Balatonfüred és a cél innen még nagyon messze volt.
Este negyed 9 után érkezett meg az élen haladó Safram Balatonszárszóhoz, a szél viszont továbbra is gyenge volt, mindössze 1-3 csomós. Egy órával később, negyed 10-kor jött ki a tihanyi csőből, a füredi célegyenesben szelet kapott a Safram és fel is gyorsult.
A kissé feltámadt szél ereje kitartott a célig, így a jubileumi Kékszalagot a Christophe Pekard kormányozta Safram nyerte meg, mögöttük pedig 20 perces hátrányt összeszedve megérkezett Litkey Farkas és a Prevital. Péntek reggel már 98 hajó teljesítette a távot, délben pedig már 180-an értek célba, a Kékszalag teljesítésére összesen 48 óra áll rendelkezésre. Szurkolunk mindenkinek, hogy célba érjen épségben!
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!