Nincs olyan autókedvelő, aki ne álmodna arról, hogy egyszer ellátogathasson Európa egyik legnevesebb autós bemutatójára, a Frankfurt Motor Show-ra. A gyártók elképesztő pénzeket költenek legújabb négykerekű csodáik fejlesztésére, amelyeket a legújabb technológiai vívmányokkal szerelnek fel a sofőrök és utasok kényelme, biztonsága, és szórakoztatása érdekében. A kiállítás minden autó fanatikus látogatót elvarázsol.
A rendezvénynek van azonban egy árnyoldala is, amelyet, ha valaki megtapasztal, garantáltan elgondolkodik rajta, hogy jövőre is megéri-e átélni mindazt a kínt, amit a Frankfurt Motor Show megtestesít.
A probléma az, hogy a show egyszerűen túl nagy. Több száz kiállító mutatja be büszkeségeit az érdeklődő közönségnek, akik óriási pavilonokba kénytelenek tömörülni. Minden gyártó a sajtó számára kiírt napon tartja meg bemutatóját, villódzó fényekkel, hangos zenével – egyszerre. Meleg van, nincs levegő, és a zaj már-már idegtépő. Eligazodni pedig egy kész rémálom.
Az idei rendezvényen azonban mindenképpen megérte részt venni, hiszen izgalmas újdonságokat pillanthattunk meg a méltán felkapott elektromos és önvezető autók kategóriájában.
Ott van például a Volkswagen ID.3-asa, amelynek bemutatását sokan mérföldkőnek tartják a márka történetében. Nem azért, mert olyan jól néz ki (meglehetősen átlagos), hanem mert ez az első célra épített elektromos autó, amivel a neves német márka előállt és azon 30 milliárd eurós befektetés legelső eredménye is, amelynek célja, hogy a Volkswagen az elektromos autók piacának vezetője lehessen.
Azonban elég csak négy évvel ezelőttre visszatekinteni a múltban, és láthatjuk, hogy a Volkswagen egy egészen más jellegű cég volt. A 2015-ös frankfurti show során történt, hogy az USA környezetvédelmi hatóságai a kibocsátási kísérletek szándékos manipulálásával vádolták a Volkswagent. A vezetőségen úrrá lett a káosz, több milliárd dollárnyi bírság zúdult a német cég nyakába, és ekkor döntöttek úgy, hogy egy teljesen más testületi irányt vesznek fel.
A Volkswagen azóta egy nagyon előkelő pozíciót szerzett magának egy olyan, elektromos autók gyártásáért folyó versenyben, amibe más gyártók egyszerűen belekényszerültek – habár számíthatunk rá, hogy az elektromos járművek iparának más nagy játékosai (Kia, Nissan, Renault, stb.) is foggal-körömmel küzdenek majd az értékesítésekért.
Az EU-ban jövő évtől érvényes új törvények szerint a gyártóknak csökkenteniük kell az átlagos károsanyag-kibocsátásukat járműveikben, különben drasztikus bírságokra számíthatnak. Tekintve hogy a szabályok az újonnan regisztrált autókra vonatkoznak, a gyártók nem trükközhetnek azzal, hogy megtervezik a járműveket, de aztán bedobálják őket egy raktárba, ahol senki sem keresi majd azokat. Konkrétan el is kell adniuk majd az új autókat.
Ez persze számos autógyártót aggaszt. Habár egyértelmű előnyöket kínálnak, komoly problémákat is felvetnek, úgymint az újratöltési pontok lefedettségét, vagy azt, hogy gyártásuk lényegesen drágább, mint egy hagyományos autóé. Ez azt jelenti, hogy az árak magasabbak, mégis kevesebb profitot termelnek majd. Ez persze később változhat majd, ahogy az elektromos autók piaca egyre fejlődik, de jelenleg sokaknak fejfájást okoznak ezek a problémák.
A gyártók tehát komoly pénzeket költenek arra, hogy olyan autókat tervezzenek, amik kisebb profitot hoznak majd, mint a jelenlegi modellek, ráadásul egy olyan időszakban, amikor az ipar egy egyre lassuló világgazdasággal, nagyobb piacokban tapasztalt visszaeső értékesítésekkel, és kereskedelmi feszültségekkel néz szembe.
Ralf Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója szerint mindez egy „tökéletes vihart” eredményez az ipar számára.
Talán így nem is olyan meglepő, hogy ezen a bemutatón kevesebb szemet gyönyörködtető fantáziaautót láthattunk, mint a többi nemrégiben megrendezett eseményen. A gyártók sokkal inkább arra koncentrálnak, hogy végre belekezdhessenek az elektromos autók gyártásába, és értékesítésbe, mint a különböző futurisztikus álmodozásra.
Az automatizált technológiákat persze továbbra is szélsebes ütemben igyekeznek fejleszteni, és néhány ilyen a bemutatótermekben is megjelenik, de senki se számítson a Batmobile-ra.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!