A vitorlás világkupa versenysorozat döntőjének legutóbbi fejezete sem telt izgalmak nélkül június 6-án, amikor a medálra pályázó versenyzők összemérték erejüket Marseille partjai mentén. A verseny helyi idő szerint 12:00-kor rajtolt, a 34 nemzetet képviselő 212 résztvevőt pedig 7-11 csomós déli szél segítette végig a négy versenyterületen. Cikkünkben összefoglaló következik.
A magyar Érdi Máriának a Laser Radial hajóosztályban sikerült csupán egy pontra csökkenteni a lemaradást a belga Emma Plasschaert mögött. A 2015-ös ifjúsági világkupa bajnokaként Érdi számára kissé lassan indult a verseny, de a 15. helyről hamar sikerült felküzdenie magát egy jóval előkelőbb pozícióba. Érdi elmondása szerint azért döntött a pálya bal oldala mellett, mert a szélviszonyok ugyan olyanok voltak, mint az előző napi versenyen. A magyar versenyző szemmel láthatóan jó döntést hozott. Hozzátette továbbá, hogy az első versenyben kissé megijedt, mert nem sokan választották a bal oldalt, de a taktika végül kifizetődött. A második versenyben jó rajtja volt, és ismét a bal oldalt választotta. Döntéseinek köszönhetően Érdi esélyt szerzett magának az aranyéremre és mind ő, mind pedig Plasschaert némi előnnyel rendelkeznek az 3-7. helyezésű versenyzőkkel szemben.
A nap másik versenyét a török Ecem Güzel fejezte be győztesként, aki összességében a 17. helyen áll. Az Egyesült Királyságot képviselő Nick Thomson volt a nap 25 hajós Laser versenyének sztárja. Első és második versenyével az élre tört, a kevésbé előnyös nyitónap után, amikor is egy 26 pontos büntetést sikerült összeszednie. Az első nap szintén büntetést begyűjtő és szintén az EK képviseletében hajózó Lorenzo Chiavarini két ötöddel sikeresen a második helyre küzdötte fel magát, csupán két ponttal Thomson mögé. A perui Stefano Peschiera büszkélkedik az utolsó dobogós pozícióval.
Az olasz Ruggero Tita és Caterina Banti, illetve az nagy-britanniai John Gimson és Anna Burnet a Nacra 17 hajóosztályban 16-16 pontot tudhatnak magukénak. Tita és Banti már több elismerést is bezsebeltek – aranyat hoztak haza a Trofeo Princesa Sofia versenyről, amit nem sokkal később egy igen példás teljesítmény követett a világkupa sorozat Hyéres-i futamán. Ezzel a lendülettel érkeztek a döntőbe is és nem is vesztegetik a vízen töltött idejüket. „Ma türelmesnek kellett lennünk, hogy a legjobb pillanatban hozhassuk meg a döntésünket” mesélte Banti. „A szélirányos sebességünk jó volt, és mindhárom versenyt a top ötben fejeztük be, szóval sikeres napot zárhattunk.” Az olasz Vittorio Bissaro és Maelle Frascari öt verseny után az élen voltak, de 15. helyezésük miatt a nap utolsó meccsével a negyedik összesített helyre csúsztak.
Újabb erős napot zárt a brit Hannah Mills és Eilidh McIntyre, akik a női 470-ben mindent megtettek azért, hogy megvédjék világbajnoki státuszukat. A pár negyedikként és másodikként végzett két versenyen, de a spanyol Silvia Mas és Patricia Cantero egyetlen pontig szűkítették lemaradásukat mögöttük. Habár a spanyol csapat egy első és egy harmadik helyezést zsebelt be, továbbra sem bízzák el magukat, és igyekeznek minél több tapasztalatot gyűjteni. „Hihetetlen olyan top tengerészekkel együtt hajózni, mint Hannah Mills és Camille Lecointre” mondta Silvia. „De nagyon nagy kihívás is egyben és rengeteget tanul az ember, mert közel vagyunk egymáshoz a vízen és a legjobb helyért küzdünk.” Hozzátették továbbá, hogy igyekeznek stabil pontozásokat elérni a héten, mellőzve azokat az eredményeket, amelyek veszélyeztethetnék top pozíciójukat.
A Gamagori világkupa nyertesei, a japán Ai Kondo Yoshida és Miho Yoshioka négy verseny után az utolsó dobogós pozíción végeztek.
A magyar testvérpáros, Gyapjas Zsombor és Gyapjas Balázs az mind az első, mind pedig a második napon elsőként értek a célba a férfi 470-en. A magyar fiúk később a második és a negyedik helyen végeztek, ami első helyről a hetedik pozícióba csúsztatta őket. A spanyol Jordi Xammar és Nicolás Rodriguez mindkét verseny során a flotta elején maradtak és csupán egy ponttal vannak lemaradva az első helyezett mögött.
Két japán csapat is győztesként ért célba a nap versenyein. Naoki Ichino és Hasegawa Takashi első helyen végeztek, ami a tízedik pozícióba helyezte őket. Keiju Okada és Jumpei Hokazono szintén elsőként hajózhattak át a rajtvonalon, így már csak egy helyezés választja el őket a dobogótól.
A holland Lilian de Geusnak sikerült tartania a formáját, amit versenytársai képtelenek voltak követni a női RS:X-ben, ahol összességében első helyezést sikerült elérnie. A versenyző kétszer végzett a negyedik és egyszer az ötödik helyen. A vezető holland versenyző mögött a 2016-os Riói olimpiát bronzérmesként záró orosz Stefania Elfutina és a Gamagori világkupa nyertese, a Hong Kongi Hei Man Chan fej-fej mellett állnak, 22-22 ponttal.
A férfi RS:X-ben a francia Pierre Le Coq (a 2016-os Riói olimpia bronzérmese) kiválóan ráérzett a versenypályára, ugyanis két meccset fejezett be az első és egyet a negyedik helyen. A francia versenyző pole-pozícióba került a 19 hajós mezőnyben. A lengyel Pawel Tarnowski a hét harmadik győztes versenyét tudhatja maga mögött, amit a nap első mérkőzésével sikerült megszereznie, amit viszont egy negyedik és hatodik helyezés követett, így 6 ponttal zárt Le Coq mögött. A francia Thomas Goyard, Louis Giard és a lengyel Radoslow Furmanski fejenként 20 ponttal a harmadik helyen állnak, döntetlenben.
A 13 hajós finn mezőny továbbra is nagyon szoros – egyetlen tengerész sem képes sokáig megtartani az első pozíciót. A brazil Jorge Zarif és az Új-Zélandi Josh Junior 9-9 ponttal az első helyen állnak.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!