Habár az elektromos személygépkocsik hallatán a legtöbbeknek automatikusan a Tesla név ugrik be, valójában nem ez az egyetlen márka, amely zéró károsanyag-kibocsátású modelleket kínál felhozatalában.
A Hyundai Motor Group kínálata hamarosan 5 modellre bővül, ugyanis a Hyundai Ioniq, a Kia Soul EV és a Hyundai Nexo mellé hamarosan csatlakozik a Hyundai Kona és Kia Niro elektromos változata is.
Persze ez nem jelenti azt, hogy a Hyundai Motor Group a Tesla babérjaira törne, hiszen Elon Musk szupervállalata komoly előnyben áll minden riválisnak nevezhető márkával szemben. Egy másik ok, amiért a Hyundai elektromos modelljei nem állnak majd ott minden második garázsban az, hogy a cég igyekszik a meglévő kereslethez igazodni, és mivel az Egyesült Államokban jelenleg semmilyen elektromos autó nem kelendő, amin nem díszeleg ott a Tesla márkajelzés, így a zéró kibocsátású Hyundai-ok első körben csak néhány államban lesznek elérhetők, amelyek érdeklődést mutattak a technológia iránt.
De miért érdemel említést a Hyundai Kona elektromos változata? Nos, a Kona egy meglehetősen kompakt crossover gépkocsi, amivel a márka egy feltörekvőben lévő piacot céloz meg. A Hyundai amerikai designcsapata Chris Chapman vezetésével néhány szembetűnő átalakítást végzett a Kona külsején, ügyelve rá, hogy a jellegzetesebb tulajdonságok továbbra is megmaradjanak az autóban.
A hűtőrács helyét egy stílusos, modern panel vette át, és ha megnézzük, az autó hátsó végében is észrevehetünk néhány újítást. Mindezek ellenére a Kona továbbra is Kona maradt. Az igazán jelentős változások a kevésbé szembetűnő helyeken történtek. Az autó padlólemezén található vázsíneket megerősítették egy belső alumíniumháló-szerkezettel, ami erősebb konstrukciót eredményez, egy szerényebb tömegnövekedésért cserébe. Ez az új 64 kWh-s akkumulátor védelmét szolgálja. A következő oldalon folytatom!
Az előrelátó konverziónak köszönhetően az akkumulátor egyáltalán nem lóg be a csomagtartóba, és a tengelyek és oldalsínek között helyezkedik el, tehát az elektromos Konában megmaradhatott az eddig használt többlengőkaros hátsó felfüggesztése. Szintén ebből következik, hogy mind az utastér, mind a csomagtartó űrtartalma pontosan egyezik a hagyományos verzióéval.
Az elektromos Kona egy új középső konzolt is kapott, benne egy elektromos váltóval. A letisztult konzol elegánsan csatlakozik a műszerfalhoz, és némi extra tárhelyet is kínál a kisebb eszközök (pl. telefonok, napszemüveg, stb.) számára. Akik vezettek már Konát, azoknak nem sok újdonsághoz kell majd hozzászokniuk az új modellben.
A középső érintőkijelző szintén azt a megszokott kényelmet biztosítja, amivel más Hyhndai és Kia modellekben már találkozhattunk. A becsillogás nem probléma, minden fényviszonyban tökéletesen látható, hogy mi van a képernyőn. A menü szintén ismerős lesz, leszámítva azt a néhány új funkciót, amelyek az elektromos verzióhoz készültek. Az autó mozgatása sem különbözik sokban az 1,6 literes turbó verziótól, függetlenül attól, hogy az egész autó durván 320 kilóval nehezebb.
A Kona nem versenyautó, és a Teslák is ott fogják hagyni fő-fő melletti küzdelemben, de a 7 másodperces gyorsulása 0-ról 100-ra összevethető a Cevrolet Boltéval. Az elektromos motorokra jellemző azonnali válaszidő kárpótol mindezért. Az autó jól kiegyensúlyozott, és a független felfüggesztés még a plusz súly ellenére is kellemes vezetési élményt nyújt.
Jelenleg nincs négykerék-meghajtású verzió belőle, de felépítésének köszönhetően valószínűleg elférne hátul még egy motor, és ha elegendő igényt lát rá, talán egy olyan változatot is kapunk majd a Hyundai-tól.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!