Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az első Centomigliát a Circolo Vela Gargnano rendezte 1951-ben. Ez egy Garda tavi vitorlás túraverseny, amelynek neve "100 mérföld"-et jelent és a "Mille Miglia" motorversenyre emlékeztet és ugyanúgy, ahogy ezen a versenyen, a vitorlás regattán is mindenki szabadon részt vehet. A verseny távja hasonló a Kékszalaghoz, a Garda tavat kell körbevitorlázni. A Centomiglia "tesztversenye" a Trofeo Ricardo Gorla, amely egy fél Centomiglia. A Gorla útvonala: Bogliacco, Torbole, Aquafresca, Bogliacco.
A Centomiglia-t azóta is a Circolo Vela Gargnano (CVG) rendezi, melynek Lorenzo Rizzardi az elnöke jelenleg. A Centomiglia bizonyos időközönként irányt vált, van amikor Észak felé indulnak, van amikor Délnek.
Az első Centomiglián 17 hajó állt rajthoz és a 6 méteres "Airone" nyerte Umberto Peretti Coló kormányzásával.
A második versenyt a német "30 mq" típusú Manjana nyerte és a bavariai skipper, Martin Adolf kormányozta. Innentől kezdve a Centomiglia világszintű nemzetközi versennyé emelkedett.
A következő években a legkülönfélébb, legkülönlegesebb és leggyorsabb hajók vettek részt a Garda tavi Centomiglián.
A vitorlás versenyt olyan olimpiaiosztályokkal is nyerték, mint például a Star, 5.5 méteres és Tornado. Ezek mellett óceáni versenyhajók is győzedelmeskedtek.
A hetvenes évek közepétől a Libera osztály indult hódító hadjáratára.
Az olasz Franco Nocivelli tulajdonában lévő "Cassiopea" négyszer nyert olasz csapatával. A német "Quartas" Sepp Hoess, Repülőhollandi világbajnok vezetésével szintén nyert.
A nyolcvanas években a Bruce Farr által tervzett "super-leggero" osztály nagyon népszerű volt a Garda tavon.
Kormányosok, akiknek a neve a Centomigliához kapcsolódik: Falck, aki kétszer nyert, a svájci Fehlmann testvérek, akik többször is részt vettek a Round the World Race-n, Flavio Scala, aki 12m osztályban nyert Amerika Kupa vitorlás versenyt, olimpiai bajnok Fabio Albarelli, sok olasz vitorlázó: Mario Celon, Luca Santella, Giorgo Zuccoli többszörös Melges 24 világbajnok, Werner Fritz német és világbajnok Star osztályban, Andrea Damiani a Circolo Vela Gargnano elnöke és a szlovéniai Dusan Puh, aki háromszor is nyert.
1996-ban Lievi és Larcher nyert Asso 99-el. 1997-ben a Raffica Libera nyert a Star világbajnok Roberto Benamati kormányzásával.
1998- és 1999-ben Luca Valerio nyert, 2000-, 2001- és 2002-ben Roberto Benamatti nyert Joshi Enterrel Bruce Farr új hajójával, a Principessa-val.
2001- és 2002-ben a Judel és Vrolik által tervezett és Mader által épített Streamline vitorlás hajó nyerta a Group 3-ban, ahol kishajók indulnak.
2003-ban az 53. Centomigliát a Clandesteam nyerte. A hajót Umberto Felci tervezte és Oscar Tonoli kormányozta Michele Ivaldi taktikus segítségével.
2004- és 2005-ben a Principessa szerezte meg újra az aranyérmet Joshi Enter közreműködésével.
2006-, 2007- és 2008-ban Carlo Fracassoli kormányos nyerte a Centomigliát a Clandesteammel Stefano Orlandi taktikus segítségével.
2006-ban a line honours versenyt az Extreme 40 Holmatro, Andreas Hagara kormányzásával.
2007- és 2008-ban ezt a versenyt szintén egy Extreme 40 katamarán nyerte az USA-ból: a Tommy Hilfiger Randy Smyth kormányzásával.
Az Extreme 40 katamaránok jelenlegi legnevesebb vitorlásverseny sorozata az iShares Cup, amelyen sok Amerika Kupa és Volvo Ocean Race résztvevő teszi tiszteletét.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 1
Átlagos értékelés: 4.0
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!