Volvo Ocean Race: a Telefónica Blue max pontot szerzett a hatodik szakasz ellenőrző pontjánál

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A Volvo Ocean Race mezőnye elérte a hatodik szakasz pontszerző állomását Fernando de Noronha-nál. Nem sokkal sötétedés után a Telefónica Blue áthaladt az ellenőrző ponton és megszerezte a maximális 4 pontot, ami ezért járt.

 

Telefónica Blue: először első

Ez volt az első alkalom, hogy a Telefónica Blue elsőként haladt át egy pontszerző állomáson, ami számukra nem volt egyszerű feladat. Óriási szélrohamok és eső nehezítette a látási viszonyokat, viszont az ellenőrző pont előtt 10 mérfölddel a 23 csomós szél leállt 3 csomósra, ami erősen kihatott a legénység vérnyomására.


A Telefónica Blue a rajt óta vezeti a mezőnyt, Bouwe Bekking (NED) kormányos jogosan büszke hajójára és legénysége teljesítményére. A pálya első feléről a következőket nyilatkozta: „Nem hibáztunk és természetesen a hajó is tette a dolgát.”

3 órával később az Ericsson 4 másodikként haladt át az ellenőrző kapun.

Delta Lloyd VS Telefónica Black VS Puma

Kemény verseny volt a Delta Lloyd számára, a harmadik helyért küzdöttek a Telefónica Black-el és a Puma-val.

„A legnagyobb küzdelmet a Telefónica Black-el vívtuk, de az utolsó pillanatban a Puma is kezdett veszélyt jelenteni, óriási ütemben kezdte leküzdeni hátrányát. A szél túlságosan balra fordult számunkra és a Puma nagyon gyorsan közeledett, egyáltalán nem volt biztos, hogy meg tudjuk őket tartani,” nyilatkozta Wouter Verbraak (NED), a Delta Lloyd navigátora.

Második az Ericsson 4

Az Ericsson 4 már korábban, a reggeli órákban megelőzta a Delta Lloyd-ot és magabiztosan vitorlázott előttük. Ezzel meghagyta a Telefónica Black-et és a Puma-t fő ellenfeleiknek. „Most láttuk csak igazán a sebesség különbséget a mostani és az első generációs hajónk közt,” írta Verbraak és hozzátette: „Semmi probléma, ez annyit jelent, hogy ezután keményebben kell küzdenünk.”

Őket követte az Ericsson 3 és a Green Dragon, aki a hetedik helyen haladt át.

Green Dragon: bár jelenleg utolsók, nincsenek letörve

„A legénység tagjai közül hat ember az összes szakaszon vitorlázott és sosem indultak korábban, ez az első alkalom, hogy együtt körül vitorlázzuk a Földet,” írta a Green Dragon kormányosa Ian Walker (GBR), aki elmondta, hogy bár utolsók voltak Fernando de Noronha-nál, a hajón jó a hangulat.

Átszelni az Egyenlítőt

A mezőny következő nagy eseménye az lesz, amikor felavatják azokat, akik először szelik át az Egyenlítőt. Ezek után elérik a Doldrum-ok vizét, ami egy rövid szakasz lesz, talán 24 óra, majd valószínűleg az észak-keleti passzát szelekben fognak tovább vitorlázni.

Habár, technikailag a mezőny már a Doldrum-okban halad, torony magas felhők alatt és heves esőzésben, a szél továbbra is jónak mondható. Walker azt nyilatkozta, hogy a vitorlázás fantasztikus, különösen éjszaka.

Verbraak egyet értett, „ Mindenki bőrig van ázva, miközben felhúzunk egy vitorlát, bevonunk egyet, leszedünk egy fokkot, majd 30 perc múlva visszahúzzuk. Teljes őrület, ami itt folyik, de az egyik legjobb alkalom a vitorlázásra.”

Telefónica Blue: óriási előnyben

A Telefónica Blue jelentős előnyre tett szert, 63 tengeri mérföldnyire van a második hajó mögötte. Az őt követő első 5 hajó pedig 7 mérföldön belül halad. A Green Dragon 11 mérfölddel halad mögöttük. A Telefónica Blue átlag 15.8 csomós sebességgel halad, de ez a sebesség drasztikusan le fog csökkenni, ha a Doldrum-okat ténylegesen eléri. Ezzel egyidőben elérte a legtöbb 24 óra alatt megtett utat: 329 tengeri mérföldet.

A szél kiszámíthatatlansága kihat a szakasz eredménylistára is. A Puma a második helyért küzd a Delta Lloyd-al a keleti vízterületeken, míg az Ericsson 4 nyugat felé húzott és visszaesett a 4. helyre. Közép tájon halad az Ericsson 3 és a Telefónica Black egy mérföldnyire egymástól, a Green Dragon pedig magányosan kullog mögöttük keleti irányban.

Eredménylista az ellenőrző pontnál – Fernando de Noronha:

1. Telefónica Blue, 19:58:56 UTC 16.04.09 - 4 pont
2. Ericsson 4, 22:55:36 UTC 16.04.09 - 3.5 pont
3. Delta Lloyd, 23:28:32 UTC 16.04.09 - 3 pont
4. Puma, 23:29:31 UTC 16.04.09 - 2.5 pont
5. Telefónica Black, 23:42:20 UTC 16.04.09 - 2 pont
6. Ericsson 3, 00:14:28 UTC 17.04.09 - 1.5 pont
7. Green Dragon, 01:27:26 UTC 17.04.09 - 1 pont


Hatodik szakasz, 7. nap után:

DTF: távolság a célig (distance to finish)

1. Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) DTF 3,317nm
2. PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +63
3. Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) +63
4. Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +65
5. Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) +69
6. Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +70
7. Green Dragon IRL/CHN, Ian WALKER (GBR) +81
8. Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS

Volvo Ocean Race – eredménylista:
(a hatodik szakasz ellenőrző állomása után)

1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 69.5 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 59 pont
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 58.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 46 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 42 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 25 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 18 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
 

 

Forrás: sailing.org


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Soling

Soling vitorlás hajó leírása A Soling Norvégiából indult hódító útra,ugyanúgy,...

Kreuz

Ejtsd: krajc. Az a hajó, amelyik kreuzol, széllel szemben halad. Teljesen széllel szemben nem...

Paul Elvström

Paul Elvström életrajz és eredmények Született: 1928. februér 25., Koppenhága,...

Fövenyes Hajóállomás BH ZRt.

A Balaton nyugati medencéjének északi partján található a Balatoni Hajózási Zrt....

Clemm

A Clemm jelentése kötélszorító.