Ezekben a napokban a Volvo Ocean Race mezőnye stabil 15 csomó körüli sebességgel halad a következő pontszerző állomás, Fernando de Noronha felé. Ez a szakasz most a sebességről szól és a csapatok teljesítményük határait feszegetik.
Lóverseny
Nem nagyon lesz lehetőségük a közeljövőben előzni vagy komolyabb taktikai döntéseket hozni. Ian Walker (GBR), a Green Dragon kormányosa elmondta, ezek a körülmények nem nagyon fognak változni, míg Boston közelébe nem érnek. Célja fenntartani a lelkesedést és a csapatszellemet a hajó fedélzetén és a mezőnnyel vitorlázni, hogy ha majd alkalom adódik rá, javítani tudjon pozícióján.
Magnus Olsson (SWE, Ericsson 3) megsérült
Ahogy a szél beerősödött, a hullámok átcsaptak a dekken és Magnus Olsson (SWE), az Ericsson 3 kormányosa, ártatlan áldozattá vált. Egy nagy hullám a kormány talapzatához csapta és egy pillanatra eszméletét vesztette. A bordái megsérültek, de a legénység szerint segítség nélkül be tudott mászni a kajütbe és elmenni az ágyáig. Azóta már csak nevet a dolgon, csapata nem aggódik.
„Nem voltam felkészülve arra a hullámra,” mondta Olsson röviden, mielőtt elment volna aludni. „Hülyén érzem magam, hogy az első hullám, ami átmosott a hajón így elintézett.” Richard Mason (NZL) hajóorvos, aki az előző szakaszt hát problémái miatt kihagyta, megvizsgálta Olsson zúzódását, míg aludt. Mason elgondolkodott, hogy rossz szerencsét hoz-e az Ericsson 3-ra. „Az előző szakasz alatt, amikor nem volt a hajón, a csapat nem szenvedett sok sérülést és most rögtön ez történt,” nyilatkozta.
Első helyen a Telefónica Blue
A mezőny nemrég hagyta el Recife-t a brazil partok mellett és egyenesen az ellenőrző pont nyugati része felé vitorláznak, ami 129 tengeri mérföldre van. A Telefónica Blue jó formában van a mezőny elején, tartják 17 mérföldes előnyüket az Ericsson 4 előtt, akik a második helyen haladnak. Őket követi a Delta Lloyd mindössze 2 mérfölddel lemaradva. Az első három hajó a pálya nyugati részén halad a nagyobb szél reményében. A Telefónica Blue 133 mérföldnyire van a partoktól, a mezőny pedig egy 8 mérföldes részen terül el a Delta Lloyd (nyugati oldal) és a Puma (keleti oldal) között.
Furcsa, de Bouwe Bekking (NED), a Telefónica Blue kormányosa az előző versenyen (2005-2006) hasonló szituációban versenyzett ezen a szakaszon. Akkor is az első helyen állt, akkor az ABN AMRO ONE üldözte, most a Delta Lloyd. „Akkor az ABN hajója 1,5 csomóval gyorsabb volt, mint mi és csak 2-3 perccel tudtuk megverni a pontszerző állomásnál.”
Jelentés a Delta Lloyd fedélzetéről
A Delta Lloyd spanyol kapitánya, Roberto Bermudez büszke hajójára. „Nagyon boldogok vagyunk,” nyilatkozta. „Boldogok vagyunk a verseny teljesítményünk miatt, de pihenő nélkül kell küzdenünk az ellenőrző pontig. Kihozzuk a legjobbat magunkból és a hajónkból.”
Az Ericsson 4 élvezi a küzdelmet a Delta Lloyd-al, aminek figyelnie kell a Telefónica Black-re is. Guy Salter (GBR) szerint, aki az Ericsson 4 média csapatának tagja, a Telefónica Black érdekes órákat hozhat még az ellenőrző pontig.
Doldrum
A flotta közeledik a Doldrum-ok felé, ami az Egyenlítőtől északra várja őket. Körülbelül 403 tengeri mérföldnyire vannak ettől a területtől. Jennifer Lilly, verseny meteorológus, elmondta, hogy a Doldrum-ok legkeskenyebb része közel van Észak-Amerika partjaihoz, a gyenge szelek kiterjednek Sierra Leone felől dél-nyugati irányban Fernando de Noronha felé.
Telefónica Black: sebesség, sebesség és még több sebesség!
A Telefónica Black legénysége minden szempontból túlfűtött. Először is volt egy nagyobb problémájuk, amit David Vera (ESP) nemrég megoldott, majd Roger Nilson (SWE) elmondta: „Azt hiszem mindannyian túl vagyunk fűtve, küzdünk a legközelebbi ellenfeleinkkel, a Puma-val, Delta Lloyd-al és az Ericsson 3-al. Sebesség, sebesség és még több sebesség! Erre van most szükségünk, erre törekszünk!”
Volvo Ocean Race hatodik szakasz:
(DTF: distance to finish/ távolság a célig)
1. Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) DTF 3,653nm
2. Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +17
3. Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) +19
4. Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) +23
5. PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +29
6. Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +31
7. Green Dragon IRL/CHN, Ian WALKER (GBR) +60
8. Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
Volvo Ocean Race eredménylista:
1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 66 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 56.5 points
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 54.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 44.5 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 41 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 23 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 15 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
Forrás: sailing.org