“Magyar titok” és “magyar csoda” jelzőkkel illetik az Omorovicza Budapest uxuskozmetikumot a Vogue-ban, a Vanity Fairben, az Elle-ben, a W-ban, a Condé Nast Travellerben és még számtalan más magazinban. Vajon mi lehet a titka, amitől ennyire különleges?
Történet
A Four Seasons, St. Regis, Rosewood és Oberoi szálloda wellness részlegeiben is használják a legdrágább kezelésekhez a nagyjából 12 000-60 000 forintos krémeket, a londoni Harrods spájában pedig szintén Omoroviczával kényeztetik a klienseket.
Stephen de Heinrich de Omorovicza magyar nemesi felmenőkkel büszkélkedhet, de már Svájcban született, és azért volt Pesten, mert fel akarta fedezni magyar gyökereit. Feleségével, Margarettel pedig Budapesten találkozott, miközben a fiatal hölgy diplomáciai kiküldtetésben az amerikai nagykövetségen dolgozott. A pár jópárszor kényeztette magát valamelyik budapesti fürdőben. Eközben észlelték, hogy a magyar gyógyvíz milyen jó hatással van a bőrre. Honlapjuk szerint – ami egyébként úgy fogad, hogy Welcome, you are in Hungary, mégis kizárólag angol nyelven van – ezután felkerestek „egy Nobel-díjas bőrgyógyászati laboratóriumot” (a Szegedi Tudományegyetemen működő magyar Dermatológiai Társulatról van szó), amely kimutatta, hogy a kalcium, a magnézium, a réz, a mangán és a cink olyan koncentrációja van a vízben, ami nemcsak gyógyít, hanem fiatalítja is a bőrt – szól a történet.
A honlap, és számos magazin is kiemeli egyébként, hogy azért ilyen jó a magyar gyógyvíz, mert egyedülálló abban, hogy a földkéreg felső részén van.
2006-ban megalapították a kozmetikai márkát, ami a magyar gyógyvíz pozitív hatásait sűríti össze krémekben, olajokban, pakolásokban, összesen 28 fajtában. A Neiman Marcus luxusáruház, csakúgy, mint a New York-i exkluzív Saks Fifth Avenue és a Bergdorf Goodman odavan a készítményekért, a brit Vogue szépség rovatának szerkesztői pedig azóta már többször is Budapestre látogattak kezelésekért. A szépség rovat szerkesztők egyébként azért is imádják ezeket a cuccokat, mert teljesen természetesek, nincs bennük sem színezék, sem szintetikus illatanyag vagy parabén, egyszóval teljesen natúrak.
A magyar leányvállalat adatai nyilvánosak, amiből csak az látszik, hogy a vállalkozás nem Magyarországból él, hiszen itthon még veszteséges. Az anyacég, az Omorovicza Cosmetics Ltd. viszont bizonyára nagyon is nyereséges, hiszen a termékeket Londontól Új Delhiig számos luxusüzletében lehet kapni. Budapesten egyébként a Grasham Palotában és az Andrássy út 2 alatt, az Omorovicza Boutique and Spában lehet kipróbálni a kezeléseket és megvásárolni a termékeket.
Rendkívül büszkék lehetünk kis hazánk fürdőkultúrájára!