Ahogy a legtöbb sikeres márka alapítója, a sportos és divatos Nautica híres tervezője is egy álommal és üres zsebbel indult neki a divat tengerének.
A Nautica születése
1968-ban a tajvani David Chu megérkezett Amerikába azzal az álommal, hogy építésznek tanuljon, ám egyetlen szót sem beszélt angolul. Családja körében híres rajztehetségét akarta fejleszteni, amikor beiratkozott egy New York-i Divatintézet által tartott tanfolyamra, ahol tanárai azonnal felfedezték divattervezői adottságait. Innentől már egymást követték a hírnév felé vezető lépések, hiszen Chu előbb sikeresen lediplomázott, majd megalapította a Nauticát , bár első boltja megnyitásakor még csak 6 féle férfiruházatot rakott a polcokra.
Nautica latinul: Hajó
„Egy kibontott vitorlájú hajó a világ körüli merész utazásokat szimbolizálja, a nautica pedig latinul hajót jelent” mondta a márkanév eredetéről Chu, akinek hobbija az utazás, és csakis saját tervezésű ruháit hordja. A Nautica darabok az aktív, kalandos életű, kényelmet és divatot egyaránt szerető, sportos vásárlóknak szólnak, akik egy farmert, pizsamát, kényelmes pulóvert ugyanúgy beszerezhetnek itt, mint egy elegáns zakót vagy kifinomult kosztümöt.
Nautica órák, szemüvegek és parfümök
Az eltelt 24 évben az eredetileg férfiakat célzó Nautica üzletek nemcsak női és gyermek kollekciókkal, de olyan kiegészítőkkel is bővültek, mint a szemüveg, ékszer, óra , cipő és parfüm. A világ minden táján megtalálható, közel 170 márkaüzletben 1997 óta ráadásul lakberendezési tárgyakat is vehetünk. Bár 2003-ban a céget több, mint 100 millió dollárért megvásárolta a Lee és Wrangler márkák tulajdonosa, a vf Corp., azóta is ugyanazt a sikeres irányvonalat követik, amit Chu megteremtett