Akiknek már volt szerencséjük külföldi vizeken vitorlázni, azok biztosan láttak már rengeteg gyönyörű hajót. Számos kikötőben található nagyobbnál nagyobb luxushajók, vitorlások. Melyik vitorlás a legdrágább? A következő cikkben bemutatjuk azt a 3 vitorlás hajót, amikért a legtöbb pénz kérik el.
3. Legdrágább vitorláshajó: Athena – 95 millió dollár ~ 28,1 milliárd forint
Habár ezt a hajót James H. Clarck internet-milliárdosnak tervezték, a listában szereplő három hajó közül, ez rendelkezik leginkább egy „klasszikus” hajóra. A klasszikus vonalai a 1800-as évek luxusjachtjaikat idézi elő, de a mai modern világból is került bele jócskán az Athena-ba. Ilyen például a moziterem vagy éppen a fedélzeti jakuzzi. 2004-ben tették vízre először ezt a háromárbócos csodát, ami a menetrendszerinti járatra is képes lehetne, ugyanis 28 utas luxus körülmények között tud utazni a hajóba. Amikor vízre bocsátották az Athena-t, akkor ő volt a legnagyobb vitorlás hajó a világon egészen addig, míg a sorban következő két hajót meg nem építették. Napjainkban charter-hajóként használják, és közel 150 millió forintért bárki kibérelheti egy hétre.
2. Legdrágább vitorláshajó: Maltese Falcon – 150 millió dollár ~ 44,4 milliárd forint
Az extra külsejének köszönhetően kilóg a többi luxushajó közül a Maltese Falcon. Az Olaszországból származó Perini Navi Yacht által épített több mint 44 milliárd forintos hajó különös történelmi értékkel nem bír, de a modern építési elveket mindenki észreveszi a 88 méter nagyságú játékszeren. A vezérlés teljesen automatizált és mind három árbócot feszített vitorlázattal látták el, amik bármiféle beavatkozás nélkül engedhetők ki vagy reffelhetők. Ebből következik, hogy a hajó legénységének nem maradt túl sok feladata a kötelekkel vagy éppen a vásznakkal. A teljesen automatizált rendszer miatt, akár egy ember is elég ahhoz, hogy könnyedén elirányítsa a hajót. A német származású Wilheim Prössl 1960 körül készítette el a kereskedelmi hajókra tervezett rendszereket, és ennek a hajónak a komputerizált DynaRig rendszere ezekből az alapokból készült. Három évnyi kísérletezés és tesztelés után, szénszálas anyagból készült el a teljes árbócrendszer és a hajó rudazata is. A különleges megoldásoknak és ötleteknek hála a Maltese Falcon kilenc különböző díjat nyert meg, köztük a két Showboats International Award a leginnovatívabb és a technikailag legfejlettebb jacht kategóriában. A Maltese Falcon a kapitány lakosztályán kívül, még hat különálló kabinnal rendelkezik, egy kabin két utast képes fogadni. A hajón többek között található szauna, konditerem, könyvtár, de mindezek mellett a hajó rendelkezik egy kis tengeralattjáróval is, ami jól tud jönni, ha már unalmasnak bizonyul ez a csodálatos hajó, és inkább a víz alatt búvárkodnánk.
1. Legdrágább vitorláshajó: Eos – 150 millió dollár ~ 44,4 milliárd forint
Az első helyen látható Eos nevű gépezetnek az ára megegyezik a Maltese Falcon árával, de azért vezeti ez a hajó ezt a rövid kis listát, mivel jelenleg ez számít a világ leghosszabb luxus vitorlás hajójának. Ez azonban csak akkor igaz, ha beleszámítjuk a vitorlás orrárbócát is, ugyanis a Maltese Falcon fedélzete négy-, még a vízvonala hat méterrel hosszabb. A listánk vezetője viszont fél méterrel szélesebb. A hajó 92 méter hosszú, ami körülbelül 10 méterrel hosszabb, mint az 1800-as évek második felében gyártott legnagyobb kereskedelmi klipperek. A különbség még annyi, hogy az Eos nem rakományokat, hanem kabinokat, berendezéseket és fényűző életet biztosít. A német építészeknek és tervezőknek hála, 2006-ban vízre tudták ereszteni az Eos-t. Bermuda vitorlázat díszíti a 61 méteres árbócokat. Ezt a hajót a mozi-milliárdos Barry Diller rendelésére tervezte meg Bill Langan. A hajón csupán egy-két esemény volt, így nem igazán mondható használtnak ez a vízijármű. Norvégia partjain hatalmas tűz keletkezett a fedélzeten 2012-ben, amihez több mint 7 óra kellet, hogy sikeresen el tudják oltani. A személyzet egyik tagja sem sérült meg, de a hajó olyan károsodásokat szenvedett, hogy közel egy év kellett ahhoz, hogy rendbe tudják hozni ezt a nagyszerű vitorlást.