Francia tervezésű olimpiai osztály, Montrealban szerepelt először és azóta is az egyik legnépszerűbb és legkeményebb olimpiai osztály.
Hasonlít az 50 cm-el rövidebb 420-ra.
Amint olimpiai osztály lett, nálunk is megjelentek az első darabok. A külföldről behozott hajók drágák voltak, ezért rövid időn belül elidult a hazai gyártás Balatonkenesén. Ezek a hajók még nem érték el a nemzetközi minőséget, de elindult a 470 magyarországi karrierje.
Sok magyar páros eljutott a nemzetközi élmezőnybe. Fundák György és Zalai Gábor 1982-ben kilencedik lett az Európa bajnokságon, a kilencvenes években a Nyári fivértek, Gyula és Zsolt volt a legeredményesebb. A világranglistán kiváló helyeket értek el és behúztak egy Európa bajnoki ötödik helyet. Az olimpiákon egyiküknek sem sikerült túl jól szerepelniük. Napjainkban Sallai Gábor - Perjés Bálint, Szigethi Botond - Joó Kristóf, Szamódy Tamás - Bárdos Mihály és Váradi Imre - Serke Áron képviselik az élmezőnyt. Az athéni Olimpia idején Czégai Péter - Cserép Csaba páros voltak a hazai 470 flotta kimagasló versenyzői. Csaba előtt Péter Kutassy Lászlóval ért kimagasló eredményeket, Sydneyben pedig a Goszleth Marcell - Szörényi Ádám egység képviselte Magyarországot.
Barcelona óta a 470 női osztály is. Eddig a Vörös Márta - Pay'r Luca páros volt a legeredményesebb.
A 470 élvezetes versenyhajó. Gyors, akrobatikus, taktikailag is sokoldalú.
Hátránya, hogy költséges az élmezőnyben való vitorlázás. A könnyű hajótest hatalmas igénybevételnek van kitéve, ezért a műanyag teste 2-3 évente nem árt cserélnie annak, aki magas szinten kívánja űzni a hetvenesezést.
Hajótest hossza: 4,70m
Max szélesség: 1,64m
Merülés: 0,18-1,07m
Alapvitorlázat: 12,6m2
Spinakker: 13m2
Súly: 0,12 tonna