A divatmárkákat gyakran a legújabb kollekciók, designok és trendek kapcsán szokás emlegetni, de ha az ember kicsit utánuk olvas, sok különös dolgot fedezhet fel róluk, és alapítóikról. Mai cikkünkben összegyűjtöttük a 2021-es év legbefolyásosabb divatmárkáit, és néhány érdekességet, amiket ritkán emlegetnek velük kapcsolatban.
10. 2021 legjobb divatmárkái: Balenciaga
A Balenciaga kétségtelenül a világ egyik legbefolyásosabb divatmárkája. 1919-ben alapította meg névadója, Cristóbal Balenciaga. A márka 1930 és 1968 között rengeteget nőtt, amikor is olyan világhírű termékeket dobott a piacra, mint a Balenciaga motoros táskát. A Balenciaga immáron 90 éve tölt be fontos szerepet a divatipar színpadán minőségi, elegáns, divatos termékeivel, amelyeket évtizedekkel később is bátran felvehetünk.
2020 áprilisában a Balenciaga értékesítései megugrottak, aminek köszönhetően a cég éves bevétele meghaladta az egymilliárd eurós mérföldkövet. A márka azóta vált ilyen sikeressé, hogy 2015-ben Demna Gvasalia vette szárnyai alá.
A Balenciaga komoly árakat követel cipőiért, amit azért tehet meg, mert egy viszonylag szűk célcsoportnak szánja őket. Így kevesebb termékből is nagy bevételre tehet szert.
9. 2021 legjobb divatmárkái: Prada
A Prada alapítója Mario Prada volt, aki 1913-ban alapította bőráru-márkáját. A Prada azonban akkor vált igazán népszerűvé, amikor Mario unokája, Miuccia Prada a 80-as évek elején megújította a helyileg elismert, de régimódi márkát, és piacra dobta új, ipari nejlonból készült retiküljeit. Habár kellett némi idő, hogy lendületbe kerüljenek, később óriási sikert arattak.
A prada szónak nincs jelentése az olasz nyelvben, habár meglehet, hogy a „prato”, azaz az olasz „rét” vagy „legelő” szóból származik. Valójában sokkal gyakoribb vezetéknév Spanyolországban.
8. 2021 legjobb divatmárkái: Giorgio Armani
Armaninak köszönhetjük, hogy a bomber dzsekik a mai napig divatosnak számítanak. Bizony, ezeket a ruhadarabokat eredetileg Armani készítette 1970-ben, méghozzá bőrből.
A márka atyja, Giorgio Armani eleinte kirakatrendezőként dolgozott egy milánói La Rinascente üzletben, ez után pedig a Zegnánál, a Cerrutinál és a Loewénél is megfordult szabadúszóként.
Armani eredetileg nem divatiparban képzelt karriert maga elé, ugyanis eredetileg orvosi egyetemre járt. Később katonai kórházban szolgált, miután azonban leszerelt, úgy döntött, hogy ideje pályát váltani.
A divatlegenda az olasz rendőrségnek és a milánói taxisoknak is tervezett már egyenruhát, és még a pápának készült egyik evangéliumgyűjtemény designja is az ő alkotása volt.
Az Armani nem csak ruhadarabokban, hanem édességekben (csokoládék, sütemények, méz, stb.) is utazik. Ezeket Firenzében készítik és csomagolják a legjobb minőségű kakaóból. Az Armani Dolci különleges, limitált kiszerelésű csokoládékat is forgalmaz a különböző ünnepnapok idején.
2006-ban Armani volt az első divatdiktátor, aki kitiltotta a 18-nál kisebb alacsonyabb BMI-vel rendelkező modelleket a divatbemutatóiról. Célja ezzel a döntéssel az volt, hogy távol tartsa az anorexiát a kifutóktól, és egyben a divatiparon kívül is fellépjen ezzel a probléma ellen. Döntéséről a következőt nyilatkozta: „Sosem tetszettek ezek a szélsőségek, és mindig elítéltem őket. Össze kell fognunk az anorexia ellen”.
7. 2021 legjobb divatmárkái: Dior
Christian Dior 1947-ben mutatta be első kollekcióját, nem sokkal az után, hogy megalapította új márkáját. A kollekció összesen 90 stílust ölelt fel, és Carmel Snow, a Harper’s Bazaar főszerkesztője az „új kinézetnek” titulálta. Az új Dior ruhák keskeny csípői és nőies vonalai élesen eltértek a háború után megapadt öltözékek stílusától.
A világ legfontosabb Dior üzlete Párizsban, az Avenue Montaigne 30. szám alatt található. Az első Dior üzletet azért itt alapították meg, mert a közelben működő szálloda külföldi vendégeitől sűrű forgalmat vártak.
6. 2021 legjobb divatmárkái: Tiffany & Co.
Az 1837-ben, New York Cityben alapított Tiffany & Co. a fényűző gyémántok, és más elegáns, innovatív mesterien megmunkált ékszerek márkája.
1907 előtt a különböző országokban más-más időszakokban legalább 23 eltérő szabványt használtak a karát beazonosítására. Végül a Tiffany & Co. szorgalmazta a metrikus karát átvételét az
Egyesült Államokban, hogy mindenki egy egységes szabvány értékesíthessen és vásárolhasson gyémántokat. A cég drágakő-szakértői egy olyan részletes és aprólékos szabványt dolgoztak ki erre, hogy amikor az USA drágakövekkel foglalkozó hivatalos intézménye bevezette saját karátrendszerét, az a Tiffany & Co. szabványának egy egyszerűsített változata volt.