Meghökkentő érdekességek a 2021-es év 10 legbefolyásosabb divatmárkájáról

VN

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A divatmárkákat gyakran a legújabb kollekciók, designok és trendek kapcsán szokás emlegetni, de ha az ember kicsit utánuk olvas, sok különös dolgot fedezhet fel róluk, és alapítóikról. Mai cikkünkben összegyűjtöttük a 2021-es év legbefolyásosabb divatmárkáit, és néhány érdekességet, amiket ritkán emlegetnek velük kapcsolatban.

10. 2021 legjobb divatmárkái: Balenciaga

A Balenciaga kétségtelenül a világ egyik legbefolyásosabb divatmárkája. 1919-ben alapította meg névadója, Cristóbal Balenciaga. A márka 1930 és 1968 között rengeteget nőtt, amikor is olyan világhírű termékeket dobott a piacra, mint a Balenciaga motoros táskát. A Balenciaga immáron 90 éve tölt be fontos szerepet a divatipar színpadán minőségi, elegáns, divatos termékeivel, amelyeket évtizedekkel később is bátran felvehetünk.

2020 áprilisában a Balenciaga értékesítései megugrottak, aminek köszönhetően a cég éves bevétele meghaladta az egymilliárd eurós mérföldkövet. A márka azóta vált ilyen sikeressé, hogy 2015-ben Demna Gvasalia vette szárnyai alá.

A Balenciaga komoly árakat követel cipőiért, amit azért tehet meg, mert egy viszonylag szűk célcsoportnak szánja őket. Így kevesebb termékből is nagy bevételre tehet szert.

9. 2021 legjobb divatmárkái: Prada

A Prada alapítója Mario Prada volt, aki 1913-ban alapította bőráru-márkáját. A Prada azonban akkor vált igazán népszerűvé, amikor Mario unokája, Miuccia Prada a 80-as évek elején megújította a helyileg elismert, de régimódi márkát, és piacra dobta új, ipari nejlonból készült retiküljeit. Habár kellett némi idő, hogy lendületbe kerüljenek, később óriási sikert arattak.

A prada szónak nincs jelentése az olasz nyelvben, habár meglehet, hogy a „prato”, azaz az olasz „rét” vagy „legelő” szóból származik. Valójában sokkal gyakoribb vezetéknév Spanyolországban.

8. 2021 legjobb divatmárkái: Giorgio Armani

Armaninak köszönhetjük, hogy a bomber dzsekik a mai napig divatosnak számítanak. Bizony, ezeket a ruhadarabokat eredetileg Armani készítette 1970-ben, méghozzá bőrből.

A márka atyja, Giorgio Armani eleinte kirakatrendezőként dolgozott egy milánói La Rinascente üzletben, ez után pedig a Zegnánál, a Cerrutinál és a Loewénél is megfordult szabadúszóként.

Armani eredetileg nem divatiparban képzelt karriert maga elé, ugyanis eredetileg orvosi egyetemre járt. Később katonai kórházban szolgált, miután azonban leszerelt, úgy döntött, hogy ideje pályát váltani.

A divatlegenda az olasz rendőrségnek és a milánói taxisoknak is tervezett már egyenruhát, és még a pápának készült egyik evangéliumgyűjtemény designja is az ő alkotása volt.

Az Armani nem csak ruhadarabokban, hanem édességekben (csokoládék, sütemények, méz, stb.) is utazik. Ezeket Firenzében készítik és csomagolják a legjobb minőségű kakaóból. Az Armani Dolci különleges, limitált kiszerelésű csokoládékat is forgalmaz a különböző ünnepnapok idején.

2006-ban Armani volt az első divatdiktátor, aki kitiltotta a 18-nál kisebb alacsonyabb BMI-vel rendelkező modelleket a divatbemutatóiról. Célja ezzel a döntéssel az volt, hogy távol tartsa az anorexiát a kifutóktól, és egyben a divatiparon kívül is fellépjen ezzel a probléma ellen. Döntéséről a következőt nyilatkozta: „Sosem tetszettek ezek a szélsőségek, és mindig elítéltem őket. Össze kell fognunk az anorexia ellen”.

7. 2021 legjobb divatmárkái: Dior

Christian Dior 1947-ben mutatta be első kollekcióját, nem sokkal az után, hogy megalapította új márkáját. A kollekció összesen 90 stílust ölelt fel, és Carmel Snow, a Harper’s Bazaar főszerkesztője az „új kinézetnek” titulálta. Az új Dior ruhák keskeny csípői és nőies vonalai élesen eltértek a háború után megapadt öltözékek stílusától.

A világ legfontosabb Dior üzlete Párizsban, az Avenue Montaigne 30. szám alatt található. Az első Dior üzletet azért itt alapították meg, mert a közelben működő szálloda külföldi vendégeitől sűrű forgalmat vártak.

6. 2021 legjobb divatmárkái: Tiffany & Co.

Az 1837-ben, New York Cityben alapított Tiffany & Co. a fényűző gyémántok, és más elegáns, innovatív mesterien megmunkált ékszerek márkája.
1907 előtt a különböző országokban más-más időszakokban legalább 23 eltérő szabványt használtak a karát beazonosítására. Végül a Tiffany & Co. szorgalmazta a metrikus karát átvételét az

Egyesült Államokban, hogy mindenki egy egységes szabvány értékesíthessen és vásárolhasson gyémántokat. A cég drágakő-szakértői egy olyan részletes és aprólékos szabványt dolgoztak ki erre, hogy amikor az USA drágakövekkel foglalkozó hivatalos intézménye bevezette saját karátrendszerét, az a Tiffany & Co. szabványának egy egyszerűsített változata volt.
 

A legjobb márkák még csak most jönnek, tartogattunk nektek még megannyi érdekességet! Lapozzatok a következő oldalra!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Préselés

Préselésnek hívjuk, ha szél ellen vitorlázunk (kreuzolunk) és jobban szél felé tartunk a...

Vidéki rendezvényhelyszín

Egy vidéki rendezvényhelyszín remek otthont adhat egy esküvő, egy üzleti rendezvény vagy...

J24

J24 vitorlás hajó történet Az amerikai Rod Johnson, sok siker sztorihozhoz hasonlóan, a...

Catamaran

            ...

Melges 24

Melges 24 vitorlás hajó történet,bemutatás,leírás 1992-ben Buddy Melges megnyerte az...