Az amerikai Rod Johnson, sok siker sztorihozhoz hasonlóan, a saját garázsában tervezte és gyártotta le 1977-ben az elso J24 vitorlás hajót.
Azóta ebbol a szigorú eloírások alapján készülő, az ISAF által is elismert One Design vitorlás hajóból már több, mint 5300 db-ot gyártottak le és az 50 ezret is meghaladja a regisztrált vitorlázók száma, akik a világ 40 országának több, mint 150 flottájában versenyeznek a hajóval.
A hajó a héjszerkezetet tekintve tengeri körülményekre épült, ezért nagyon eros kivitel. Balsafa merevítésu, szendvics szerkezet, vinylester gyanta, HARKEN veretek. 2000-ben, az emlékezetes Kékszalag versenyen, a teljes J24-es flotta sértetlenül érkezett vissza a füredi célba.
Négy fekvohelyes kabinjával remek túravitorlásként is biztonságot és kényelmet nyújt a vitorlázóknak.
Nemzetközi pozíciója, hírneve és ismertsége, nagylétszámú jelenléte, sok elonnyel jár.
Utánfutóval közúton is egyszeruen szállítható, ami további elonyöket jelent a nemzetközi versenyzésben, tárolásban és karbantartásban is.
A Magyar J-24 Osztály története 1995 oszén kezdodött, amikor Kádár Gábor és Lettner Adorján új hajót keresve felfedezték a nálunk addig ismeretlen J-24-es vitorlás hajót.
Gyakorlatilag egy idoben hozták be Svédországból a Kéttucatot és a Heddát. A két hajót 1996 tavaszán tették vízre a Balatonon.
Ezeket hamarosan követte Pernesz Péter Égi-je, majd a Pantha Rei (mai Break), azután Orbán István Rebel-je és Láng Péter Catch (mai Enigma) nevu hajója.
Ebbol a hat hajóból 1998 oszén egy földvári verseny estéjén alakult a Magyar J-24 Osztály.
A hajóosztály hamar népszeru lett a Balatonon, hiszen csak 130 cm a merülése, nagyon stabil, kényelmes belso tere van, jól vitorlázott, csapatmunkára kitalált vitorlás.
Mindezek mellett a J24-es egy nagyon szigorú eloírásokkal rendelkezo, egységes, ISAF One Design versenyhajó, amelyben teljesen egyforma esélyekkel küzdhetnek a minimum 4 fos vitorlás csapatok.
Ennek eredményeként az osztály mára már 18 egységbol áll, amibol 14 rendszeresen versenyez.
LOA (teljes hossz.) 7.32 m
LWL (vízvonal hossz.) 6.10 m
Beam (szélesség) 2.71 m
Draft (merülés) 1.22 m
Displacement (összsúly) 1,406 kg
Ballast (tőkesúly) 431 kg
Névleges vitorlafelület 24,25 m2
Spinakker 42,5 m2
Fővitorla 15 m2
Fock 12 m2
Genua 17 m2