Kékszalag - Idén a vízállás jelenthet problémát

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A tavalyi vihar után ezúttal az alacsony vízállás jelenthet kihívást a résztvevőknek a jövő csütörtökön Balatonfüredről elrajtoló 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj vitorlásversenyen.
 

A győzelemre esélyes Principessa csapat csütörtöki közleménye szerint az Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyére készülő egységek egy részének komoly gondot okozhat a múlt évihez képest 15 cm-rel alacsonyabb, 75 cm körüli vízállás. A nagyobb testű, nagyobb merülésű hajók reális kockázatként számolhatnak a megfenekléssel.

 

"A Balaton medre változatos, hol mélyebb sávok, gödrök, hol pedig hordalékkúpok, úgynevezett padok, marások alakulnak ki. Ezek a felszínről nem láthatóak, csak a tapasztaltabb hajósok ismerik a víz alatti világ ezen jellemzőit. A Szentkirályi-Principessa is a nagy merülésű hajók közé tartozik, így a csapatnak fel kell készülnie a váratlan és kockázatos szituációkra, autós hasonlattal élve a kézifékes megállásokra. A hajó ugyanis képes akár 20-25 csomós (40 km/ó) sebességre is felgyorsulni, ami a vízen már óriási tempónak számít. Ezzel a sebességgel közlekednek a vízisízőket húzó motorcsónakok is. Ha ennél a sebességnél a hajó stabilitását biztosító uszony (svert) elakad a mederben, a rohanó Principessa azonnal megtorpan, s a rajta lévő tárgyakra és a legénységre a fizikai erők pontosan úgy hatnak, mint az autó utasaira blokkolásnál."

 

A kormányos Rauschenberger Miklós sokszoros bajnok és Nagy R. Attila csapatvezető szerdán kihirdette keretét, melyben szerepel Sárközy András hétszeres magyar bajnok, sokszoros válogatott, Oroszlán Gábor és Oroszlán Péter Európa-bajnokok, sokszoros magyar bajnokok és válogatott kerettagok, valamint Weöres Szabolcs korábbi Kékszalag abszolút győztes, Földkerülő HKC abszolút győztes, Amerika Kupa-csapattag, sokszoros magyar bajnok.

 

A Balaton-kerülés rekordját 10 óra 40 perces idővel, 1955 óta a Nemere II tartja, amely felújítva idén is nekivág a légvonalban 145 kilométeres távnak. Az indulóknak a Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalat kell teljesíteniük. A szél függvényében a legjobbak várhatóan már a rajt napjának estéjén vagy éjjel befutnak a füredi mólóhoz, de a kiírás szerint 7-én reggel kilencig lehet érvényesen célba érni.

Forrás: MTI


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Korcsolyázás

A korcsolyázásra Budapesten számtalan lehetőségünk van, hiszen több korcsolyapálya is...

Kalóz

A Kalóz kétszemélyes, biztonságos jolle. Versenyzéskor ketten használják, de ideális...

Sója

Olyan fából vagy betonból épített rámpa, "lejtő" ahol a vitorlás hajókat,...

Balanszkormány

A balanszkormányon a kormány forgástengelye nem a kormánylap belépőélén, hanem hátrább...

360

360o büntetésnek nevezzük azt, amikor egy hajó valamilyen szabálytalanságot követ el és...