A mai napon lezárult az idei, 46. Kékszalag vitorlás verseny, hivatalos nevén a 46. Kékszalag Audi Nagydíj. Azt kell mondjuk, hogy igen izgalmasnak bizonyult, hiszen az időjárás ezúttal nem kímélte a versenyzőket.
Bár tegnap, július. 10-én, (csütörtökön) reggel még kiváló északi- északkeleti szélben indulhatott neki a Balatonnak az összesen 522 hajó, estére és éjszakára a szél megerősödött és egy jókora zivatar is elkapta a mezőnyt.
Az idei rendezvény ún. nyílt versenyként került meghirdetésre, ami azt jelenti, hogy rengeteg különböző típusú hajóval nevezhettek a vállalkozó kedvűek. Nem csak egy, de több testű hajóval is indulhattak; köztük a tizenegyszeres Kékszalag győztes Litkey Farkas által kormányozott Evopro Katamadár is, - akit egyébként sokan a legesélyesebbnek tartottak. Ő azonban mindenki nagy megdöbbenésére nem sokkal a rajt után, technikai okok miatt ki is állt a versenyből. ( „Feladtuk a 46. Kékszalagot szinte azonnal a rajt után. Elszakadt a forstag tartó két fő kötél közül a jobb oldali, kiesett a kitámasztó rúd és kicsit meg is repedt, ezt nem tudtuk visszaszerelni. A javítás zajlik, estére kész lesz a hajó.” – írta ki tegnap délután Litkey Farkas hivatalos Facebook oldalára )
Ez Farkasnak bizonyára lesujtó balszerencse volt, de annál biztatóbb volt ez a másik két nagy esélyesnek tartott Fifty-fifty-nek és a Naturaqua-nak.
Ez utóbbit a méltán híres Andreas Hagara kormányozta, aki igazi profinak számít, hiszen nem csak Európa bajnoki, de világbajnoki címek is sorakoznak már a polcán.
Mikor a mezőny Keneséhez közeledett már láthatóvá is vált, hogy nemhiába fogadtunk rájuk, mivel itt már szinte toronymagasan vezetett a Fifty-fifty, és a nyomában csak a Naturaqua siklott.