A Safram nyerte a 2018-as Kékszalagot!

Sz.F.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Rekord induló, és szuperlassúság, ez jellemezte a 2018-as Kékszalagot, melyet a Christophe Peclard kormányozta svájci Safram nyert meg, nézzük, mi történt ezen a jubileumi megmérettetésen! 

Nézzük, kik értek célba az első 10 helyen: 

Kormányos - Hajó

Beérkezés ideje

Cristophe Peclard - Safram

21:41:31

Litkey Farkas - PreVital

22:01:40

Józsa Márton – Opel Fifty-Fifty

22:27:18

Rauschenberger Miklós – The Red

23:06:54

Kaiser Kristóf – MKB Extrem Sailing Team

23:08:18

Roman Hagara KF – RedBull 40

23:09:31

Váradi Szabó János – IRF

00:04:11

Roland Gäbler – Black Jack

00:06:44

Czégai Péter – Sporttech Jedi Bussiness

00:49:00

Vándor Róbert – RSM2

01:35:25

A Kékszalagot tavaly Litkey Farkas nyerte, a Festypay-jel, akkor elég volt 10 óra, 5 perc és 17 másodperc a táv teljesítéséhez, az abszolút időrekordot pedig (most már tudjuk, hogy még mindig) József Márton tartja, 2014-ben a Fifty-Fifty 7 óra, 13 perc és 57 másodperc alatt ért célba.

2018-ban nagyon lassan tudtak csak haladni a hajók, hála a rendkívül gyenge szélnek, egészen 21 óra 40 percig kellett várni arra, hogy Christophe Peclard és csapata célba érjen. Másodikként a tizenháromszoros Kékszalag-győztes, és tavaly is diadalmaskodó Litkey Farkas ért célba, a Prevital nevű hajóval, több mint húsz perces hátrányt kapva. Érdekesség, hogy Európa leghosszabb tókerülő versenyén rekordméretű mezőny gyűlt össze, összesen 682 hajó állt rajthoz.

Már a rajt előtti napon is megdőlt egy rekord, ugyanis szerdán már több mint 630 hajó nevezett, erre pedig még soha nem volt példa a verseny 1934 óta tartó történelmében. Ez a szám pedig még emelkedett is, a rajzhoz pedig 682 hajó állt. A versenyzők csütörtökön indultak el, reggel 9 órakor, és már ekkor sejthető volt, hogy elég lassan fogják teljesíteni a távot.

A rajt után fél órával a Black Jack vette át a vezetést, ekkor 2-3 csomós keleti-délkeleti szélben haladtak a hajók, viszont Balatonalmádi környékén már szinte teljesen megszűnt a szél, a katamaránok lógó vitorlákkal vártak a csodára. A kenesei fordulónál már a Prevital állt az élen, őt követte a Safram, majd érkezett az Opel Fifty-Fifty. Hogy hogy alakult a verseny további része, azt a következő oldalon elmondom! 

Galériánkat a versenyről itt nézhetitek meg:

#GALERIA-34#

Balatonkenese és Balatonfűzfő között végre megérkezett az, amire mindenki várt, a déli-délkeleti szélben megindultak a hajók, a Safram pedig az élre állt, mögötte érkezett a Prevital, az RSM2 és a Fifty-Fifty. A középmezőny jelentős része ekkorra már leszakadt, ők még Alsóörs és Balatonkenese között haladtak, már amikor tudtak, mert szél nem igazán volt. A siófoki bójához először a Safram érkezett meg, majd következett a Prevital, az RSM2 és a Black Jack. 

Siófok után frissült a szél, ami a katamaránoknak nagyon kedvezett, a Safram egy testen haladt a tihanyi cső felé. Zamárdinál még a Safram volt az élen, a csőbe viszont már a Prevital élt elsőként, a Black Jack ekkor a harmadik helyen tartózkodott. Délután 3 óra körül érkezett a hír, hogy a mezőny összes tagja elhagyta már Balatonkenesét, ekkor már kezdett egy kicsit elviselhetetlenné válni a nagy meleg, de hajók és a legénység állták a sarat, és haladtak a cél felé szépen lassan.

Az élen haladók örülhettek Balatonszepezd környékén, ugyanis megélénkült az északnyugatias szél, 6-7 csomót mértek ekkor. A keszthelyi bójához a Safram érkezett meg először, utána érkezett a Prevital, nagyjából 20 perces hátránnyal, majd jött az Opel Fifty-Fifty. A szigligeti öbölben azonban teljesen elfogyott a szél, így senki nem tudta megjósolni a végső sorrendet, Balatonfüred és a cél innen még nagyon messze volt.

Este negyed 9 után érkezett meg az élen haladó Safram Balatonszárszóhoz, a szél viszont továbbra is gyenge volt, mindössze 1-3 csomós. Egy órával később, negyed 10-kor jött ki a tihanyi csőből, a füredi célegyenesben szelet kapott a Safram és fel is gyorsult.

A kissé feltámadt szél ereje kitartott a célig, így a jubileumi Kékszalagot a Christophe Pekard kormányozta Safram nyerte meg, mögöttük pedig 20 perces hátrányt összeszedve megérkezett Litkey Farkas és a Prevital. Péntek reggel már 98 hajó teljesítette a távot, délben pedig már 180-an értek célba, a Kékszalag teljesítésére összesen 48 óra áll rendelkezésre. Szurkolunk mindenkinek, hogy célba érjen épségben! 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Farkasfog

A farkasfog a kötél gyors rögzítésére szolgáló szerelvény. Az ívesen fogazott...

Csapatépítő tréning

A csapatépítő tréning nagyon fontos esemény egy cég életében, hiszen egy ilyen esemény...

Rendezvénytermek Budapesten

A tökéletes rendezvénytermek Budapesten olyan helyszínen helyezkednek el, ami távol esik a...

Clemm

A Clemm jelentése kötélszorító.

Trimmelés

A vitorlázat és a rig finomállítása. Azt a vitorlázót, aki vitorlát vagy rigget állít,...