A balatoni klasszikusnak számító Csillagtúrát már 2014 óta rendezik meg az Adriai tengeren is, amit a 12. Sail-ing Business Cupon keretei között adaptáltak az országba és példánkat követve a Ness Kupa is a rendezősége alá vette. Idén újra megrendezik a Csillagtúrát Horvátországban is.
A Csillagtúráról
1939-ben találták ki magát a versenyt, de rendszeresen csak a hetvenes évektől kezdték el megrendezni a Csillagtúrát, ami egy élvezetes, játékos és egyedi vitorlás futam, mind közül. Itt nem az a cél, hogy a leggyorsabb légy, ugyanis a sorrendet nem a célba érkezés határozza meg és a hajók sem azonos pályán közlekednek, így akár a leglassabb is győzhet, mivel ennél a verseny sokkalta érdekesebb!
A versenyen való pontgyűjtés jutalom és büntető pontok szerzésével alakul és a célvonal is nyitvatartási idővel rendelkezik, ami lehetővé teszi a lassabb hajók számára is az eredményes részvételt. A Csillagtúra során nem egy megszabott pályán kell teljesíteni, hanem a pontszerző helyek megközelítésével lehet pontot szerezni, amelyek megközelítéséhez mindenki saját taktikát állít fel, így az útvonal rugalmas a versenyzők számára.
Kihelyezett startvonal sincsen a verseny keretein belül, ugyanis a kijelölt kikötőkből lehet indulni. Már az is a taktika részét képezi, hogy ki honnan indul, ugyanis a kikötők közé tartozik Balatonfüred, Alsóörs, Siófok, Balatonalmádi, Balatonföldvár, Révfülöp és Badacsony is. A verseny során minden kikötő és egyben pontszerző hely kétszer érinthető, ahol a verseny rendezői várják a forduló hajókat, hogy regisztrálják őket. A pontok száma alapvetően a megtett szakasz hosszától függ, ami a két kikötő közti kilométernyi távolsága.
Prémium pontok szerzése a Csillagtúrán
Prémiumpontok bezsebelésére is van lehetőség, amihez éjszaka kell megérkezni a navigációs pontra, ami a Balaton közepén, Balatonszemes-Zánka és a Tihanyrév-Badacsony irányok metszéspontjában található. Itt egy lehorgonyzott rendező várja a versenyzőket, aki negyedóránként ad két percen keresztül villogó fényjelzést a könnyebb felderítés érdekében.Aki itt is beregisztrál, az az aktuális szakasz pontszámát duplázza meg. Taktikai szempontból tehát érdemes egy hosszabb szakasz megtétele során útba ejteni a navigációs pontot. Ha a számokat nézzük, akkor a legjobb szakasz az Almádi-Badacsony szakasz a legmegfelelőbb, hiszen így 54 pontot lehet megduplázni!
Célba érés a szakaszok teljesítését követően
Reggel kilenc óránál korábban nem lehetséges a balatonfüredi móló közelében felállított célvonalon áthaladni. Aki fél órán belül átvitorlázik ezen a vonalon, annak minden beszerzett pontja beleszámít majd a végeredménybe, de aki késik az minden negyedóra után veszít 2-2 pontot. Akinek pedig nem sikerül odaérni 10 óra 30 percig, az minden pontot elveszít és érvényteleníti a részvételt.
Csillagtúra az Adrián
Lényegében ugyanaz a verseny lefolyása, mint a hagyományos Csillagtúrának, de mégis különbözik. A versenyt 9 óra alatt kell teljesíteni, vagyis harmadannyi idő alatt, mint itthon. Több a pontszerző hely, amit virtuálisan jelölnek meg, nincs szükség ott ülő rendezőre, mivel a Snewisport biztosítja a GPS-alapú nyomkövetést. Az adott pontokat 50-100 méterre kell megközelíteni, ugyanis, ha ennél távolabb sikerül a közelítés az pontvesztéssel jár. A horvát szigetvilág alkalmas helyet biztosít a több pontszerző állomás kialakítására, és van lehetőség duplázó pontot is beszerezni, aminek szabályai a balatoni versenyével azonosak, de napközben van nyitva és csak 4 órán keresztül.