A digitális forradalom ugyanolyan kíméletlen ütemben mozog, mint a web, folyamatosan fejlődik mind valós, mind virtuális dimenzióban: az internet ma társadalmunk kötőszövetének része, és szinte a felhasználóinak mindennapi életének belső részévé vált.
Az ilyen gondolkodásmód korántsem a Millenniumi Generáció kiváltsága, és ez teljesen egyértelmű azoknak a luxusmárkáknak, amelyek a gazdasági válság nehéz időszakain átesve nem szándékoznak elveszíteni domináns helyzetüket az egyre ingatagabb fogyasztók fejében, folyamatosan újdonságokat és akciós ajánlatokat keresve.
Az új generációs fogyasztók
Az a fogyasztó, aki már nem elégszik meg pusztán a hallgatással, hanem hangoztatni akarja a hangját, és önállóan képes megragadni a különböző információforrásokat: ez a 2.0-s forradalom valódi sarokköve. Susy Menkes, az International Herald Tribune ismert újságírójának szavaival megfogalmazva, a divatkommunikációs módszerek gyökeresen megváltoztak, mióta az egykori monológot valódi beszélgetés váltotta fel. És akár tetszik, akár nem, ezen az úton csak egyirányú út üzemel.
Mit csináltak az óriás vállalatok?
A digitális korszakra történő kinevezés, amelyet a luxusmárkák alig egy évvel ezelőttiig mindenáron elkerültek, azzal az indokkal, hogy imázsuk mindenféle internetkapcsolattól szenved, mára kötelező lépés, nem pedig választás. A vezető nevek nem vesztegettek időt megkülönböztető jegyük elkészítésével: a Louis Vuitton és a Burberry online kampányaikkal, a Gucci az első online áruházával 2002-ben, a Chanel a médiavállalatéhoz hasonló tartalommal remekelt. Mindegyikben van egy közös vonás: elsajátították és beépítették az új kommunikációs kódot. Hogyan? Elsősorban azáltal, hogy olyan tartalmakat kínálnak, amelyekről az emberek beszélni tudnak, utat nyitva a példátlan párbeszéd előtt a fogyasztóval, amelyben az utóbbi egyenesen főszereplő, olyannyira, hogy a legelismertebb márka szóvivőjévé váljon. Ha érdekel a cikk második fele is, akkor mindenképp lapozz a következő oldalra!