42. Kékszalag Távolsági Tókerülő Vitorlás Verseny Kiírás

Kövess minket facebookon!
Főoldal > 42. Kékszalag Versenykiírás

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

42. Kékszalag Versenykiírás


2010/02/17

42. Kékszalag

T-Mobil Nagydíj

2010. július 02-04.

Versenykiírás

42. Kékszalag Távolsági Tókerülő Vitorlás Verseny Kiírás

42. KÉKSZALAG
T-MOBILE NAGYDÍJ

Nemzetközi távolsági verseny 2010
BALATONFÜRED, JÚLIUS 02-04.
MINŐSÍTŐ VERSENY
A BALATON KUPA 6. FUTAMA

 

42. KÉKSZALAG VERSENYKIÍRÁS

A verseny helye és ideje: Balatonfüred, 2010. július 02-04.
A verseny rendezője: Magyar Vitorlás Szövetség
Versenyvezető: Kerekes Kázmér
A Versenybíróság elnöke: Tusnai Tamásné
Versenyorvos: dr. Szalóczy Péter és dr. Pintér István
Sajtófőnök: Székely-Nagy Katalin

42. KÉKSZALAG VERSENYSZABÁLYOK

A versenyen a "Vitorlázás Versenyszabályai 2009-2012" (továbbiakban VSZ), az MVSZ 2010. évre érvényes Versenyrendelkezései, a résztvevő osztályok osztályelőírásai, valamint a jelen Versenykiírás és a később kiadásra kerülő Versenyutasítás (továbbiakban VU) az érvényesek.
Ha a különböző nyelvű Versenykiírások között ellentmondás van, a magyar nyelvű szöveg tekintendő mérvadónak.

42. KÉKSZALAG HIRDETÉSEK

A verseny hirdetési szempontból „C” kategóriásnak tekintendő. Hirdetések az MVSZ 2010. évi Reklámszabályzatában előírtak szerint viselhetők. A versenyen résztvevő valamennyi hajón, az orrtól számított 2,5 m-en belül, mindkét oldalfelületen el kell helyezni a verseny támogatóinak logoját is tartalmazó öntapadós matricát.

A 42. KÉKSZALAG VITORLÁSVERSENY RÉSZTVEVŐI, RÉSZTVÉTELI JOGOSULTSÁG

Nevezhető hajók:
Nevezhetők a Magyar Vitorlás Szövetség által elismert hajóosztályok nyilvántartott és felmért hajói valamint külföldi lajstromban szereplő hajók a következő megkötésekkel:
- A „Kékszalag” versenyeken 25 m2 és annál nagyobb orr-és nagyvitorla összfelületű (alapvitorlázatú- osztályelőírásban vagy felmérési dokumentációban rögzítettek szerint)hajók indulhatnak.
- A Kékszalagra csak olyan hajó nevezhető, melynek regisztrációját legkésőbb 2010.június 15-ig az MVSZ Technikai Bizottságnak leadják.

- A hajóknak meg kell felelniük az MVSZ 2010. évi Versenyrendelkezései 1.2 pontjában (Részvételi jogosultság), 3. pontjában (Hatósági jelzések, osztályjelzések, rajtszám), valamint 4. pontjában (Biztonsági rendelkezések) előírt feltételeknek, továbbá fel kell legyenek szerelve a Hajózási Szabályzat által előírt éjszakai jelzésekkel.

- Asso 99, Skiff , Libera és Katamarán típusú hajók nevezése csak abban az esetben fogadható el, ha megnevezik azt a megfelelő nagyságú kísérő motorost, amely megfelelő sebességgel bír és megfelelő létszám befogadásával rendelkezik és amelynek vezetője aláírással vállalja a verseny teljes időtartama alatt a vitorlás kíséretét és mentését. A kísérő motorosnak rendelkeznie kell az általános segélyhívásra és a Versenyrendezőséggel való kapcsolattartásra alkalmas rádió adó-vevővel vagy mobil telefonnal.

- A Balaton átlagos vízmélységét figyelembe véve a biztonságos hajózáshoz a rendezőség javasolja a tőkesúllyal rendelkező hajókhoz a maximum 2,20 méter hosszú tőkesúly használatát.

Nevezhető versenyzők:

A versenyen résztvevő magyar személyeknek meg kell felelniük az MVSZ 2010. évi Versenyrendelkezései 1.1. pontjában (Részvételi jogosultság) előírt feltételeknek.

Külföldi versenyzők nevezéséhez az adott ország vitorlás szövetsége által elismert valamely klubhoz vagy szervezethez való tartozás szükséges.

Rajtengedélyes sportoló:

A hajó tulajdonosa, vagy felelős személye meghívhat a versenyre a sportágban leigazolással nem rendelkező vendéget vagy vendégeket is, az előírt minimális versenyzői létszámon felül, de a hajólevélben szereplő maximális befogadó létszámot meg nem haladva.

A rajtengedélyes sportoló indulásához szükséges:

- A versenyhajó felelős személyének befogadó nyilatkozata,
- A rajtengedélyes betöltött 18 éve,
- A rajtengedélyes nevére kiállított, a versenyzést engedélyező orvosi igazolás,
- A rajtengedélyes írásos nyilatkozata a versenyre vonatkozó valamennyi szabályozás betartásáról,
- 20.000.- Ft belépődíj megfizetése

A verseny értékelésekor a versenyhajón résztvevő rajtengedélyes (RE) megjegyzéssel szerepel az eredménylistán.

HAJÓOSZTÁLYOK A 42. KÉKSZALAGON

Hajóosztályok                                                       Jelzésük                                             Minimális létszám

Többtestűek

M 1-es osztályok                                                saját jelzésük                                                      3 fő

hajótest leghosszabb mérete /LOA /max: 10,85m, min: 8,54 m teljes magasság/TR/ árboccal együtt max: 21 m min :16.61 m

M 2-es osztályok                                                saját jelzésük                                                      3 fő

hajótest leghosszabb méret/LOA/ max 8,53 m min 7,01 m teljes magasság /TR árboccal együtt max: 16,60 m

Klasszikus flotta osztályok:

Összevont cirkáló osztály                                   saját jelzésük                                                    4 fő
(8 R, 6 R, 75-ös, 55-ös osztályok)                     (8, 6, 75, 55,)
70-es cirkáló osztály                                                    70                                                               4 fő
50-es cirkáló osztály                                                     V                                                                4 fő
40-es cirkáló osztály                                                    40                                                               3 fő
30-as cirkáló osztály                                                    30                                                               3 fő
22-es cirkáló és Európa 30-as osztály                  22, E                                                             3 fő
25-ös Jolle                                                                     C                                                                 3 fő

One Design flotta osztályok:

Asso 99 osztály                                                            99                                                               4 fő
8 m One Design osztály                                  8 (8mOD logo)                                                   3 fő
Elliott 770 osztály                                                      E770                                                            3 fő
Sudár Regatta osztály                                      S (Sudár logo)                                                   3 fő
Scholtz 22-es osztály                                                S22                                                              3 fő
J 24-es osztály                                                           J24                                                               3 fő
Dragon osztály                                                             D                                                                 3 fő

Sporthajó flotta osztályok:

33-as osztály                                                               33                                                                3 fő
Regina osztály                                                           RAX                                                              3 fő
Nautic osztály                                                            NAU                                                              4 fő
Sudár Sport osztály                                          S + csík a felső latnizsáknál                            3 fő
 Dolfin osztály                                                            DOL                                                              3 fő

Yardstick flotta csoportok:

Yardstick I/1. csoport YS-szám:                      89 és alatta fehér szalag                                 4 fő
Yardstick I/2. csoport YS-szám:                      90-99 piros szalag                                            4 fő
Yardstick II. osztály YS-szám:                         100–109 sárga szalag                                      3 fő
Yardstick III/1 csoport YS-szám:                    110-115 zöld szalag                                          3 fő
Yardstick III/2. csoport YS-szám:                   116 és felette narancs szalag                         3 fő

A felsorolásban nem szereplő egytestű hajóosztályok (pl. Star és Soling ) a YS számuk szerinti Yardstick csoportban kerülnek értékelésre. A külföldi lajstromban lévő hajókat a típusnak megfelelő hazai, ennek hiányában a német YS száma szerinti YS csoportban értékelik. Azon külföldi hajókat, melyeknek sem magyar, sem német YS száma sincs, egységesen a YS-I csoportban, 65-ös YS számmal értékelik
A YS csoportokban indulók, a vitorlán viselt jelzésüktől függetlenül, a fent megjelölt szalagokat kell viseljék (méret: 5-7 cm x 1 m) a hátsó- (ennek hiányában az oldal-) merevítőn

- Tekintettel a hosszú távú verseny éjszakai és esetleges viharos szélben való navigálására, a verseny rendezősége csak azoknak a hajóknak a nevezését fogadja el, amelyek legalább a fent jelzett minimális létszámmal neveznek és versenyeznek. A minimális létszámmal versenyző hajók teljes legénységének legalább 18 évesnek kell lennie.

- A benevezett hajón a versenyzők létszáma (beleértve a rajtengedélyes vendégeket is) nem haladhatja meg a hajólevélben illetve a felmérési bizonylatban előírt létszámot.

42. KÉKSZALAG NEVEZÉS

- Előzetes jelentkezés külföldiek részére, 2010. május 1-június 15-ig.
Fax: +36 1 460 6926, e-mail: entry@kekszalag.hu, www.kekszalag.hu

- Elektronikus előnevezés
A MVSZ 2010. évre érvényes versenyengedélyével rendelkező sportolóknak lehetősége van elektronikus előnevezésre a VIHAR rendszeren (https://vihar.grepton.hu/vihar) keresztül. 2010. május 1. 10:00 órától június 15. 12:00 óráig.

Az előnevezés akkor válik érvényessé, ha a július 1-jén csütörtökön 11:00-23:00 óra között a balatonfüredi nevezés helyszínén, az előnevezettek részére elkülönített asztalnál:
· bemutatásra kerül a nevezési feltételeket igazoló és a rendszerben nem regisztrált összes irat
· a csapat képviselője aláírásával igazolja a nevezést
· a nevezési díj kiegyenlítésre kerül

Ellenkező esetben az érintett egység eredményét töröljük!

- A nevezés helye és ideje a 42. Kékszalagra

Budapesten:
2010. június 23-25-ig (szerda-péntek), 11:00-19:00 között az MVSZ budapesti irodájában.
1146. Budapest, Istvánmezei út 1-3. az I. emelet 102.sz szövetségi irodában.

Balatonfüreden:
2010. július 1-jén, csütörtökön 11.00-23.00 között a Balatonfüreden, a nevezési sátorban.
A rendezőség a fenti időpont után nem fogad el nevezéseket, a verseny napján nevezni már nem lehet.
Kérjük a részvételi jogosultságokat igazoló dokumentumokat (hajólevél, biztosítási kötvény, kék-könyv, hajóvezetői engedély, stb.) a nevezésre elhozni és bemutatni.

42. Kékszalag nevezési díj

Személyenként: 6.000.- Ft, a külföldiek részére 20 €.

Az 1992. január 1-1994. december 31. között született versenyzőknek a nevezési díj felét kell fizetniük.
Az 1995. január 1. után született versenyzőknek (mocók) nevezési díjat nem kell fizetniük.

42. KÉKSZALAG VERSENYUTASÍTÁS

A versenyre külön Versenyutasítás készül, melyet nevezéskor minden hajóegység megkap, és június 15-től az MVSZ honlapján is elérhető lesz.

VERSENYZŐK TÁJÉKOZTATÁSA, KORMÁNYOSI ÉRTEKEZLET

A versenyzőket a balatonfüredi edzőtáborban (8230 Balatonfüred, Zákonyi Ferenc u. 8.). található Versenyiroda mellett lévő hivatalos hirdetőtáblán kifüggesztett közleményekkel tájékoztatják. A versenyutasítás esetleges változásai, legkésőbb július 01-én, csütörtökön 22:00 óráig lesznek kifüggesztve a Hirdetőtáblára. valamint a nevezési Sátorban.
A versenyre nevezett kormányosok részére a Versenyvezetőség Kormányosi Értekezletet tart a nevezési sátorban 2010. július 01-én 19:00, 21:30 és 23:00 órakor.

42. KÉKSZALAG VERSENYPÁLYA

A távverseny útvonala: Balatonfüred(rajt) – Balatonkenese – Siófok – Tihanyi szoros – Keszthely – Tihany szoros – Balatonfüred(cél). A verseny hossza légvonalban ~145 km.

A pontos pályarajzot, a rajt és célvonal helyét és a kerülő pályajelek elhelyezkedését és GPS koordinátáit a Versenyutasítás közli.

42. KÉKSZALAG RAJT

Tervezett rajtidőpont valamennyi osztály részére: 2010. július 2-án, pénteken, 9:00 óra. Általános visszahívás esetén a Versenyvezetőség az új rajt figyelmeztető jelzésének időpontját a 29.2 szabály értelmében határozza meg.

Rajthalasztás

A Versenyrendezőség a hajók épségét veszélyeztető viharos időjárás esetén vagy egyéb okokból jogosult a rajt halasztására.

PÁLYARÖVIDÍTÉS, PÁLYAMÓDOSÍTÁS

Pályarövidítés és pályamódosítás nincs. Ez a VSZ 32. és 33. szabályának megváltoztatása.

A VERSENY FÉLBESZAKITÁSA

A versenyrendezőség vihar esetén sem szakítja félbe a versenyt. Minden hajó felelős személye egyénileg viseli a verseny feladásának vagy folytatásának felelősségét.

IDŐKORLÁTOZÁS

Azon hajók, melynek nem érnek célba a rajt időpontját követő 48 órán belül, DNF-ként kerülnek értékelésre. Ez megváltoztatja a 35. és A4. szabályokat.

BIZTONSÁGI ELŐÍRÁSOK

A versenyen érvényes a távversenyekre vonatkozó szigorított biztonsági előírás, amely szerint:
· Valamennyi hajóegység köteles építési terveinek megfelelő oldalkorlátot viselni.
· Amennyiben a hajó(k)ra az építési terv nem ír elő korlátot, úgy karabineres mentőhevedert kell felszerelni, amelyet B.3 szélerő felett a cockpitten kívül tartózkodó versenyző(k) a mentőmellény viselése mellett is köteles használni.

A 49/2002 (XII.28) számú GKM rendelet értelmében valamennyi résztvevő hajón kötelezően kell lennie egy (vagy több) mobiltelefonnak, amely alkalmas arra, hogy legénység havaria esetén értesítse a Versenyvezetőséget, a versenyirodát vagy a mentőegységeket (A hívható telefonszámokat a VU közli)
Minden hajóra ajánlott a GPS műszer, hogy havaria esetén a bajba jutott hajó pontosan meg tudja adni helyzetét.

A versenyzők kötelesek folyamatosan élénk színű mentőmellényt viselni, a balatoni viharjelző rendszer állapotának és a napszak függvényében az alábbiak szerint:

                            Nincs viharjelzés     I. fokú viharjelzés(45villanás/perc)     II. fokú viharjelzés(90villanás/perc)

Nappal                             -                                           kötelező                                                    kötelező

(napkeltétől napnyugtáig)

Éjszaka               erősen ajánlott                               kötelező                                                   kötelező

(napnyugtától napkeltéig)


Napnyugtától napkeltéig a kivilágítás szempontjából valamennyi, a versenyen résztvevő hajóra a Hajózási Szabályzat vonatkozó rendelkezései lépnek hatályba, az előírt fények használata folyamatosan kötelező, ennek hiánya kizárási ok. („„„Versenyszabályok””” 63.1 szabály módosítása).

KIKÖTŐHELYEK

A Balatonfüredi Edzőtáborban –a szabad férőhelyek függvényében- a versenyen résztvevő hajók térítésmentesen vehetnek igénybe kikötőhelyet.
Gépkocsi parkolást biztosítani az edzőtábor nem tud.

GPS NYOMKÖVETŐK

A Versenyvezetőség lehetőséget biztosít a Lochner Group jóvoltából GPS-es nyomkövető berendezések elhelyezésére a versenyen induló hajókon (max: 150 db), melynek segítségével a hajók helyzete a versenyen figyelemmel kísérhető. A jeladókkal ellátott hajókon biztosítani kell a jeladók biztonságos működését. A jeladó biztosításának díja 10.000 Ft ( a jeladó kauciójának összege 60.000 Ft amely a készülék verseny utáni sérülésmentes leadásakor visszajár )

A jeladók iránti igény bejelentésének határideje 2010. április 10.

A jeladókat 2010. július 01-én 11-23 óra között lehet átvenni a nevezési sátorban a Lochner Group cég képviselőitől , illetve a készülékeket a verseny befejezése után lehet leadni, de legkésőbb 2010.július 04-én 10 óráig a nevezési sátorban a GPS nyomkövetést biztosító cég képviselőinek.

ELLENŐRZÉS A 42 KÉKSZALAGON

A versenyrendezőség a befutó után szúrópróbaszerűen ellenőrzi a résztvevő hajóknál, hogy:

· rendelkeznek-e fenti "Biztonsági előírások" pontban és a Hajózási Szabályzat által előírt felszerelésekkel,
· a hajón tartózkodó személyek száma és kiléte megegyezik-e a nevezési lapon megjelöltekkel,
· a hirdetést viselő hajók rendelkeznek-e hirdetésviselési engedéllyel.
· a versenyzők esteleges dopping és alkohol fogyasztását.

Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság, vagy a nevezéstől eltérő létszám, személycsere, óvást von maga után és ez a versenyből való kizárást eredményezi.

A Tihanyi-szorosnál lévő pályajeleknél 3 db hivatalos ellenőrző hajóról az ott lévő rendezők és versenybírók kiemelten fogják ellenőrizni a biztonsági okokból kötelezően előírt derék- illetve vállhevederek meglétét, amelyek erős szélben a hajó személyzetének a hajófedélzetén való közlekedés biztonságát védik és segítik. Amely hajón e kötelezően előírt Rendelkezések 4.3 pontjában foglalt oldalkorlát illetve karabineres mentőheveder meglétét látható módon nem tudják megmutatni, az a hajó óvás nélkül kizárásra kerül, a versenyt tovább folytatnia felesleges. ( A Versenyszabályok 69.1 pontjának módosítása.) Az ellenőrzés az egész verseny idejére érvényes.

ÉRTÉKELÉS A 42. KÉKSZALAGON

Abszolút értékelésre kerül a befutás sorrendjében valamennyi nevezett és célba ért hajó.

Értékelésre kerül valamennyi kiírt hajóosztály befutási sorrendjük, a Yardstick csoportokban illetve Összevont Cirkáló osztályban a részükre kiadott előnyszámok szerint számított korrigált idő alapján.

Értékelésre kerül valamennyi nevezett és célba ért hajó a saját Yardstick száma szerint számított korrigált idő alapján.

42. KÉKSZALAG DÍJAZÁS

Azon leggyorsabb hajó, amely megdönti a jelenleg érvényes, a Nemere II. által 1955-ben futott, 10 óra 40 perces Kékszalag időrekordot, elnyeri a „Kékszalag Rekordtartója” címet.

Az abszolút győztes hajó elnyeri a "Balaton 2010. évi Kékszalagját", a „2010. évi T-Mobile Nagydíj 42. Kékszalag Nemzetközi Távolsági Verseny” díszkupáját, valamint hajó- plakett díjazásban részesül. Az abszolút győztes hajó versenyzői éremdíjazásban részesülnek.

Az abszolút befutási sorrend II-VI. helyezett hajói serleg és hajó-plakett díjazásban részesülnek, az abszolút befutási sorrend II-VI. helyezett hajóinak versenyzői éremdíjazásban részesülnek.

Az abszolút befutási sorrend VII-X. helyezett hajói hajó-plakett díjazásban, az abszolút befutási sorrend VII-X. helyezett hajóinak versenyzői éremdíjazásban részesülnek.

Valamennyi értékelhető hajóosztály győztes hajói elnyerik a „2010. évi 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíj Nemzetközi Távolsági Verseny” kupáját, az I-III. helyezett hajók versenyzői éremdíjazásban részesülnek,

A "Klasszikus flotta legeredményesebb hajója" különdíjazásban részesül az Összevont, az 50-es, 40,-es, 30-as, 22-es cirkálók, az Európa 30-as és 25-ös jolle osztályok célba ért hajóegységei közül az, amely az abszolút értékelésben a legeredményesebb.

A „2010. évi 42. Kékszalag T-Mobile- Nagydíj Nemzetközi Távolsági Verseny legjobban navigáló hajója” különdíjazásban részesül valamennyi célba érkező hajó közül az, amelyik a Yardstick előnyszám rendszerben a legjobb korrigált időt futja.

Az 1996-ban alapított örökös vándordíjat az az 1945 előtt épült fahajó nyeri el, amelyik elsőként kerüli a keszthelyi pályajelet. Az igényes kisplasztikát eredetileg 1941-ben a MAC vitorlásverseny tiszteletdíjaként adta ki Balaton-újhely község vezetősége és azt 1996-ban dr. Kiss Pál ügyvéd ajánlotta fel újólag a vitorlás sport részére.

42. KÉKSZALAG DÍJKIOSZTÓ ÜNNEPSÉG

Az ünnepélyes díjkiosztó 2010. július 04-én, vasárnap 12:00 órakor lesz a balatonfüredi kikötő bejáratánál lévő Kisfaludy szabadtéri színpadon. A díjkiosztó rendezői kérik, hogy a hajóosztály győztesek és II-III helyezett versenyzők a részükre kijelölt területet legkésőbb 11 óra 45 percig foglalják el a színpad előtt, a díjkiosztó zavartalan lebonyolítása érdekében.

42. KÉKSZALAG TÁRSASÁGI ESEMÉNY

A Kékszalag versenyhez kapcsolódó Kékszalag-fesztivál programját külön közöljük.

A T-Mobile, a T-Systems és a Nokia és MVSZ és a szeretettel meghívja a versenyzőket a verseny hivatalos fogadására, amely július 04-én, szombat este 19:00 órakor lesz Balatonfüreden, a Kékszalag rendezvénysátorban. Ide kizárólag a nevezéskor átvehető karszalagot viselő vendégek léphetnek be.

SZAVATOSSÁG KIZÁRÁSA

A versenyt rendező szervezet, testület illetve az azokban résztvevő személyek semmiféle felelősséggel nem tartoznak, a versenyen illetve az azon való részvétellel kapcsolatos vagy annak folyamán előforduló vagy okozott személyi sérülésekért -beleértve az esetleges elhalálozást is- és vagyoni károkért vagy károsodásokért. A Versenyrendezőség nem vállal felelősséget sem a versenyzők, sem a hajók versenyre való alkalmassága tekintetében sem. A versenyzők a nevezésükkel kijelentik, hogy a verseny szabályait és feltételeit elfogadják és azoknak megfelelnek. Valamennyi résztvevő saját felelősségére vesz részt a versenyen.

 

Jó szelet!

Versenyvezetőség

 

„Tízparancsolat” az ütközések elkerülésére:

1.) A bal csapáson közlekedő hajó térjen ki a jobb csapáson haladó hajótól [10. szab.]. (A hajó szélfelőli oldalának megfelelő csapáson van. [def.]).

2.) Azonos csapáson haladó, fedésben lévő hajók közül a szél feletti hajó térjen ki a szél alatti hajótól [11. szab.]. (Az a vitorlás van szél felől, amelyik közelebb van a szél felé, a széltől távolabbi hajó a szél alatti [def.]).

3.) A tisztán hátulról érkező hajó térjen ki az előtte lévőtől.[12. szab.] (Egy hajó tisztán hátul van, amikor teste vagy felszerelése a másik hajó testének leghátsó pontjában, a hajó hossztengelyére mérőlegesen húzott, képzeletbeli egyenes mögött van. Ha azonos csapáson vannak és egyik sincs tisztán hátul, akkor fedésben vannak[def.]).

4.) Minden hajónak - az ésszerűség határain belül- el kell kerülnie a másik hajóval való érintkezést. Ennek ellenére egy útjogos hajónak nem kell cselekednie mindaddig, amíg nem nyilvánvaló, hogy a másik hajó nem tér ki és csak akkor büntetendő, ha kárt vagy sérülést okozó érintkezés történt. [14. szab.] A Versenyszabályok az ütközések elkerülésére születtek, nem offenzív versenytaktika céljából.

5.) Egy útjogos illetve irányt változtatni szándékozó hajó mindig hagyjon időt és helyet arra, hogy a másik hajó kitérhessen.[15-16. szab.]

6.) Az a hajó, amely egy jeltől számított két hajóhossznyi távolságnál külső pozícióban van, adjon helyet a jel megkerülésére a belső pozícióban lévő hajó(k)nak. [18. szab.] (Jel egy olyan tárgy, amit a versenyutasítás szerint előírt oldalon kell elhagyni [def.]).)

7.) Az éppen fordulást végző hajó térjen ki minden olyan hajótól, amely nem fordul [13. szab.]

8.) Amely hajó feladta a versenyt vagy nem versenyzik, térjen ki a versenyben lévő hajók elől. (Egy hajó az előkészítő jelzésétől van versenyben, mindaddig amíg célba nem ér, fel nem adja a versenyt illetve amíg a versenyvezetőség valamilyen módon nem szakítja meg a versenyt.)

9.) Ha egy hajó megsértett egy szabályt, tegye jóvá büntetéssel [Alapelv]. Útjogszabályok megsértéséért két fordulót kell tenni (két teljes fordulat, beleértve két fordulást és két perdülést, [44. szab]). Pályajel érintésért 360º-os forduló a büntetés [31.2. szab.]. Durva szabálytalanság esetén ki kell állni a futamból.

10.) Jobb megadni egy elsőbbséget illetve szükség esetén vállalni egy büntetést, mint órákat tölteni egy óvástárgyaláson.

A fenti 10 pont csak a tájékoztatást szolgálja, az alaphelyzetekre nyújt megoldást. A teljes és pontos –egy óváskor is érvényes- szabályok (amelyek a kivételeket is tartalmaznak) az alábbi dokumentumokban érhetők el:

• A Vitorlázás versenyszabályai 2009-2012 (RRS) (angol és magyar nyelven letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont alól)
• Az érintett osztály osztályelőírása
• Az MVSZ által kiadott általános szabályok (pl. Versenyrendelkezések, YS szabályzat, stb.) (letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont alól)
• Az Általános Versenyutasítás (letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont alól)
• Az adott verseny kiírásában meghatározott szabályok
• Az adott verseny Versenyutasítása





Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Balatonlelle - Balatoni Hajózási Zrt. Vitorláskikötő

A 2001-ben épült 220 férőhelyes balatonlellei vitorláskikötő a Balatoni Hajózási Zrt....

Kiülés

Erős szélben a jollék megdőlnek és mivel nincs tőkesúlyuk, nekünk kell stabilizálni. Ezt...

Lenzventil

Lenzventil - a hajóban felgyülemlett vizet az áramlástan alapján távolítja el

Badacsony - Hajóállomás BH Zrt.

Badacsony Hajóállomás BH Zrt. kikötő tudnivalók: Mindenképpen azt ajánlom a...

Scholtz 32

A Scholtz 32 vitorláshajó leírása (gyári adatok és leírás) A SCHOLTZ 32...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.