Egy izomautó nem ér túl sokat, ha a jármű nem képes kezelni azt az elképesztő erőt, amivel rendelkezik. Nos, ez az, amitől a 2020-as Ford Mustang EcoBoost esetében nem kell tartani, köszönhetően az új „High Performance Package” (vagyis „nagy teljesítményű csomag”) opciónak. A csomag nem egyszerűen felerősíti a Mustang turbóját, hanem olyan további fejlesztéseket is biztosít, amelyekkel az autó hatékonyan ki is használhatja a benne rejtőző erőt.
A HPP nem a Mustang 2,3 literes turbómotorjának áttuningolt változata – a Ford a Focus RS 2,3 literes turbómotorját használja a 2020-as modellben, persze úgy módosítva, hogy illeszkedjen annak hátsókerék-meghajtásos kialakításához. Az RS motorja nagyobb fordulatszámra és több nyomásra képes, ezért egy nagyobb turbófeltöltőt kapott, és így már 22 PSI-nyi turbóteljesítményt kínál az alap Mustang modell 18 PSI-jéhez képest. Mindez 332 lóerőt eredményez (22-vel többet, mint a „sima” EcoBoost Mustang), és 474,5 Nm-nyi forgatónyomatékot.
Persze ezek a számok még messze nem adnak teljes képet arról, amit a HPP Mustang kínál. A modell forgatónyomatékának csúcsa 2 500 és 5 300 rpm között jelenik meg. Ami még ennél is jobb, hogy a forgatónyomaték görbéje 3 000 és 4 000 között teljesen lapos, és a motor képes lóerejének 90%-át teljesíteni 6 500 rpm mellett.
Ez azt jelenti, hogy a fordulatszám tartományától és az aktuális sebességtől függetlenül bőven van lóerő. Ha keményen odalépnek neki egyesben, akkor egészen 64 km/óráig gyorsul majd az autó, mielőtt 2-esbe kellene váltani. A Ford szerint a HPP Mustang durván 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, csúcssebessége pedig 250 km/óra, ami nagyjából 55-tel több, mint az alap Mustang modellé.
Persze ha az ember minden sebességben kipörgeti a Mustangját az nem tesz majd jót a fogyasztásnak. A HPP Mustang egyébként sem a leghatékonyabb ilyen szempontból.
A HPP a Mustang EcoBoost kupé és kabrió változatához is elérhető. A legjobb vezetési élmény érdekében még egy opcionális csomagot is lehet igényelni, ami további 2000 dollár az egyébként 5 000 dolláros HPP csomagra.
Viszont a High Performance Package, mint említettük, nem csak az erőről szól. Azért az 5 000 dolláros extra árért cserébe merevítéseket, egy nem Torsen típusú, korlátozott csúszású differenciálművet, és tapadós, de nem túl tapadós Pirelli P Zero gumikat is kapsz, illetve a Mustang GT elülső fékeit is. Az autó elektronikai rendszerét szintén úgy alakították, hogy megfeleljen az izmosabb kiszerelésnek, és az antilock fékek illetve az öt vezetési mód is kevésbé szigorú a szabadabb vezetési élmény érdekében.
A Sport+ mód és az finomítható kormányzás Track-re állításával a Mustang mohón maga alá kapja az utakat. A maga 1,7 tonnájával a Mustang kabriója nem éppen könnyű autó, de így is kecses stabilitással veszi a kanyarokat, és a lapos nyomatékgörbének köszönhetően az ide-oda kanyarok közepette is 2-esben lehet maradni vele.
Akusztika terén a négyhengeres Mustang nem a legkellemesebb a füleknek. Track módban hozza legjobb formáját (hangzás terén), de a kipufogó programját minden alkalommal újra kell állítani, valahányszor újraindítjuk az autót, ugyanis Normál módban egyáltalán nem olyan hangokat kínál, amilyeneket egy ilyen kaliberű járműnek illene.
Vizuális téren a Mustang HPP több alkatrészében is a Mustang GT teljesítmény csomagjából örököl: Ilyen például a nagyobb haslemez, és a fékhűtő bordák. A klasszikus piros, fehér, és kék jelölések jól mutatnak a csillogó, fekete rácson és a hátsó párkányon, amelyek szintén a HPP csomag részei. Odabent a sofőrök két további mérőeszközt kapnak, egyet az olajnyomás, egyet pedig a turbónyomás kijelzésére.
A Ford egy jó adag sebesség-technológiával is felruházta az EcoBoost Mustangot. Ott van a Line Lock azokhoz az igazán füstölgő kipörgetésekre, és jó néhány alkalmazás, például gyorsulásidőzítő, fékteljesítmény-mérő, és így tovább.
Az Infotainmentet a Ford Sync 3 multimédia-rendszere biztosítja, amelyen Apple CarPlay és Android Auto működnek, továbbá van hozzá vakfolt-figyelés, sávasszisztens, és adaptív automatikus sebességtartó is.
A 2020-as Ford Mustang ára 7 ezer dollártól indul, egy HPP-s kabrió pedig 40 ezer dollár körül mozog.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!