Volvo Ocean Race - február 26.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Volvo Ocean Race - a flotta túljut a szélviharos szakaszon

A Volvo flotta jelenleg a Fidzsi-szigetek felé tart, amely a megmaradt 5 hajó legénysége részére mentálisan egy jelentős mérföldkő ezen a 12.300 tengeri mérföld hosszú futamon, amely eddig a leghosszabb a Volvo Ocean Race történetében.
A Fidzsi-szigetek elhagyása után még körülbelül 1000 mérföld hosszú szakasz vár a résztvevőkre az első két pontozásos kapuig.
 

A hajók jelenleg 400 tengeri mérföldre vannak a Fidzsi-szigetektől, amely jelentős hatással bír majd a következő két nap teljesítményére. A jelenleg negyedik helyen álló Telefónica Blue, amely jelenleg a többiekhez képest a legnyugatibb részen halad, a futam során a legszűkebb fordulókat vette, az elkövetkező szakasz azonban még ennél is megerőltetőbb lesz a számára.

„A fiúk tőlünk keletre sokkal jobb helyzetben vannak, jobb szögben fordulnak majd rá a Vanua Levu szigetre, mint ahogy mi fogunk. Ez különösen a Green Dragon-ra érvényes, így visszatartott lélegzettel küzdünk, hogy megtartsuk a helyünket.” - nyilatkozta Tom Addis (AUS) navigátor. A csapat egy hihetetlen teljesítményt nyújtott azután, hogy 19 órás lemaradással indult a többiek után Quigdao kikötőjéből. A Telefónica Blue csapata jelenleg 36 tengeri mérfölddel van csupán lemaradva a vezető Ericsson 4 mögött.

A verseny igen szoros, a PUMA és az Ericsson 3 csapat csupán 23, illetve 24 tengeri mérfölddel vannak lemaradva az Ericsson 4 mögött, és mind a Telefónica Blue és a Green Dragon sebes tempóval halad a többiek mögött. Még minden nyitott az első pontozásos kapu eléréséig.

A Telefónica Blue fedélzetén hajózó Simon Fisher (GBR) nyilatkozata alapján a csapat túljutott a legrosszabb szélviharos szakaszon, így a legénység kipihenheti magát. A szél most egyenletesen fúj, a víztükör viszonylag sima, és az ég is tiszta. Azonban a vihar fenyegetése folyamatosan fennáll, így a csapatnak ébernek kell maradnia. Ebből kifolyólag az sem tűnik valószínűnek, hogy huzamos ideig teljes szélcsend lépne fel, amire a Telefónica Blue titkon számított. Amennyiben teljes szélcsendes állapotok uralkodnának, lenne esély a teljes futam újbóli indításának, ami megadná a Telefónica Blue számára az újbóli esély lehetőségét.

Mindezalatt az Ericsson 4 legénysége szoros közelségbe került a helyi állatvilággal, szorosabban, mint azt ők szerették volna. „Ma több bálnával is találkoztunk, az egyik csak egy hajóhossznyi távolságra úszott el tőlünk. Gyönyörű állatok, a méretük lenyűgöző. Azonban a személyes emlékeim ezekkel az állatokkal kapcsolatban nem túl pozitív.” - nyilatkozta Joca Signorini (BRA), aki a 2005-2006-os bajnokságra történő kvalifikációja során a Brasil 1 fedélzetén összeütközött egy hatalmas példánnyal. - „Remélem, hogy nem kerülök többet ilyen közelségbe egy példánnyal sem a jövőben. Bár tényleg gyönyörűek, igencsak veszélyesek lehetnek a csapat számára.”

A csupán 23 mérföld hosszal vezető Ericsson 4 legénysége sima víztükröt, illetve 12 csomós szelet jelentett az élről. A tengerészek rövid ujjú pólót viselnek, és élvezik a csillagokkal teletűzdelt gyönyörű éjszakát.

Még több, mint 8000 mérfölddel a cél előtt az ötödik helyezett 70 mérfölddel követi az elsőt, illetve 102 mérföldnyi távolság van a legnyugatibb oldalon hajózó Telefónica Blue és a legkeletibb oldalon haladó Green Dragon között. A vezető trió egymás közötti távolsága többé-kevésbé állandó, azonban a két lemaradt csapat folyamatosan csökkenti a távolságot az elsőkhöz képest.

 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Világ körül

Ha szereted a szép képeket, a külföldi országok nevezetességeit, érdekességeit,...

Finn

Finn vitorlás hajó - 1952 óta töretlen A Finn Vitorlás Szövetség az 1952-es Helsinki...

Scholtz 22

Scholtz 22 Racing A Scholtz 22 Racing, a 730 kg tömegű hajó 80 m2 összvitorla felülettel...

Balatonföldvár - Hajóállomás BH Zrt.

A Balatonföldvári Hajóállomás BH Zrt. Vitorláskikötő tudnivalók: A Balaton nyugati...

Kieler

A kielerek a tőkesúlyos hajók. Nem uszonyt(svert) használnak, hanem tőkesúlyt.