Volvo Ocean Race 2008-2009 (március 22.)
Az Ericsson 3 fantasztikus teljesítményt nyújtott az elmúlt héten, amikor is elsőként ért célba az ötödik futam második pontozásos kapujánál. A fantasztikus eredmény az egyedi taktikának, illetve a csapat nagyszerű hozzáállásának köszönhető, s a csapat jelenleg is vezeti a mezőnyt.
Magnus Olsson kapitány számára azonban egyre nehezebb az előny megtartása, a csapatot a versenytársak lassan kezdik utolérni, miközben az Ericsson 3 hajót Rio de Janeiro kikötőjétől egy magas nyomású szakasz megpróbáltatásai választják el.
Az utolsó 24 óra folyamán a második helyezett Ericsson 4 a hátrányát 57 tengeri mérföldre csökkentette, így 29 mérföldet hozott a lemaradásából. A PUMA szintén javított, így már csak 116 tengeri mérfölddel van lemaradva az Ericsson 3 mögött, ez összesen 89 mérföldnyi javulás a korábbi pozícióhoz képest. A trió most 400 tengeri mérföldre hajózik Uruguay partjaitól.
„Az élvonalba felküzdeni magunkat, és megpróbálni megtartani a vezető pozíciót típusú hozzáállás jellemzi folyamatosan az ötödik futamot. Igen sok előnyt lehet összeszedni, amely azonban gyorsan el is szállhat egy kedvezőtlen széljárás esetén.” - nyilatkozta Thomas Johansson (FIN) az Ericsson 3 őrparancsnoka. - „Emberek vagyunk, nem robotok, így mi is elfáradunk, és sokszor elegünk van az ilyen jellegű küzdelmekből.”
A Green Dragon is megkezdte a felzárkózást, akik jelenleg 210 tengeri mérföldnyire vannak a Mar del Plata argentin partoktól, amely az 1981-82 Whitbread Race egyik megállóhelye volt. A csapat jelenlegi partmenti taktikája 78 tengeri mérföld lefaragását eredményezte az első helyezetthez képest.
Az Ericsson 3 csapat előtt már csak 771 tengeri mérföld van hátra a célig, mielőtt beérnének a Marina Da Gloria kikötőbe Rio de Janeiro partjainál. Itt forró zuhany, hideg sör, és híres brazil ételek várják a résztvevőket. A hajók jelenlegi átlagsebessége 10 csomó körüli, és a cél már igencsak közel van.
A csapatból egyedül a Telefónica Blue halad elfogadható sebességgel, azonban ők túlságosan le vannak maradva ahhoz, hogy bármilyen befolyást gyakoroljanak a jelenlegi eredményekre.
A jelenlegi előrejelzések az Ericsson 3 győzelmét jósolják az ötödik futamra vonatkozóan. A csapat várhatóan szerda reggel ér célba a többiek előtt, őt pedig az Ericsson 4 és a PUMA követi valamikor a nap folyamán. A Green Dragon várhatóan egy nap késéssel, március 26. délután ér be a kikötőbe, a Telefónica Blue azonban még későbbre várható, mivel előttük 1300 tengeri mérföldnyi út áll.
Ötödik futam, 37. nap Volvo Ocean Race helyezések
(hajó neve/ország/kapitány/nemzetiség/távolság a célig)
Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) DTF 771nm
Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +57
PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +116
Green Dragon IRL/CHI, Ian WALKER (GBR) +335
Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) +586
Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) DNS
Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) DNS
Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
Volvo Ocean Race összesített eredmények
(Ötödik futam, 2. pontozásos kaput követően)
1. Ericsson 4, Torben GRAEL (BRA) 56.5 pont
2. PUMA, Ken READ (USA) 47 pont
3. Telefónica Blue, Bouwe BEKKING (NED) 46.5 pont
4. Ericsson 3, Magnus OLSSON (SWE) 35.5 pont
5. Green Dragon, Ian WALKER (GBR) 34.5 pont
6. Telefónica Black, Fernando ECHAVARRI (ESP) 21 pont
7. Delta Lloyd, Roberto BERMUDEZ (ESP) 12 pont
8. Team Russia, Andreas HANAKAMP (AUT) 10.5 pont