1937-ben a Német Vitorlás Szövetség egy 10m2-es ifjúsági nevelő osztály életre hívását határozta el. Fontos szempont volt a gazdaságos építhetőség és hogy a legénység súlya 120-140 kg legyen ideális.
A Kalóz terveit Carl Martens készített Berlinben, 1938-ban már vizen volt az első tesztgép.
A hajó gyorsan elterjedt a német befolyású országokon kívül is (Dánia, USA, Svédország...). Hazánkban a Magyar Vitorlás Yacht Szövetség 1941-ben fogadta el ifjúsági nevelő osztálynak, 1942-ben rendezték az első magyar bajnokságot, két év múlva már több,mint 80 hajót tartottak számon.
A kalóz versenyeken rövid időn belül már százon felüli volt az indulók száma, de a politika itt is megpróbált közbeszólni. A 470 osztály javára jogilag próbálták visszaszorítani a kalózokat, mondván, hogy ez német fasiszta gyártmány. Természetesen a 470 sokkal demokratikusabb versenyhajó...
A kalóz sikere azonban nem állt meg, máig igen népszerű, nem véletlen, hogy az Abfox vitorlás iskola is oktat kalózokkal.
A kalóz előnyei: kitűnő nevelő eszköz, stabil, tágas, könnyen karbantartható, megfizethető, jól viseli a balatoni rövid hullámokat, erős szélben is biztonságosan megvitorlázható.
Hátránya: nem siklóhajó, elég nehéz.
Ma már műanyagból is építenek kalózokat, az osztályt folyamatosan korszerűsítik(használhatnak spinakkert, bevezették az aluárbocot és a műanyag testet) formája miatt könnyen gyártható.
A kalóz öt méteres testében akár a túrázás kellékei is könnyedén elférnek.
Ma a kalózosok az összes hazai tavon aktívan versenyeznek és nagy az összetartás, jó hangulatban telnek a versenyek.
Hajótest hossza: 5m
Max. szélesség: 1,62m
Merülés: 0,19-1,05m
Alapvitorlázat: 10m2
Spinakker: 5m2
Súly: 0,17 tonna