A 420-ast a hetvenes évek elején hozták be Magyarországra, elsőként a VVSI-be. Franciaországból indult hódító útra, ott ötlötték ki, ott tervezték és akkoriban ott épültek a legjobb darabok.
Kezdetben itthon nagy újdonságnak számított a Kalóz és a Cadet mellett. Ezekhez képest valóságos rohanógép volt a műanyag testű, trapézos 420-as.
Ma is az egyik legsikeresebb utánpótlás nevelő hajóosztály, az ISAF ifjúsági világbajnokságon is küzdenek a fiatalok ilyen hajókkal.
Az egyre újabb hajótípusok próbálják kiszorítani, mondván, hogy elavult gép a 420. Ilyen pl a 29er.Magyarországon a nyolcvanas évek elején ívelt fel a 420 karrierje. Ez akkor még csak létszám növekedés volt, a hajók többsége rossz minőségű lengyel és magyar utánzat volt. Ma már természetesen korszerű versenygépekkel indulnak a fiatalok és egy dolog nem változott: a 420 kiváló nevelő hajó a komolyabb versenyhajók előtt.
Eredetileg a huszast úgy tervezték, hogy az árbocot előrébb lehessen hozni, és egy vitorlával, egyszemélyes üzemmódban is lehessen vele vitorlázni.
Ez azonban a versenysportban nem állta volna meg a helyét, ezért maradt a két személy, három vitorla, egy trapéz. A 420 is fontos fejlesztéseken ment keresztül az évek során. Ilyen pl a szendvics szerkezetű dekk és a hajó megerősítése, hogy jobban bírja az árboc merevítők óriási terhelését. Ezzel növelték a hajók élettartamát is.
Hajótest hossza: 4,20m
Max. szélesség: 1,64m
Merülés: 0,20-0,97m
Alapvitorlázat: 10m2
Spinakker: 10m2
Súly: 0,11 tonna