A világ leghíresebb szellemhajói és igaz történetük

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Rengeteg rémtörténetet hallhattunk, ismerhettünk meg szellemhajókról, amik elsüllyedtek, eltűntek, de most megismerheted a világ leghíresebb szellemhajóit egy helyen! Mese vagy igaz talán?

Rengeteg rémtörténetet hallhatunk egyes hajók katasztrófái után. Olyanokat például, hogy a hajó egyszerűen csak eltűnt, a legénység meghalt, de nem találtak meg senkit, ezek után pedig aki arra hajózott, ahol elsüllyedtek, mégis látta a hajót is és a legénységet is tépett árbocokkal, rozoga hajóval. Vagy sokszor még olyan is volt, hogy egy már földi létből már eltávozott kapitányt láttak többen újra… Ezek a mesék kellemesek esténként a vízparton ülve, pláne nagy ködben, lehet velük rémisztgetni az embereket. Most viszont bemutatjuk, hogy mi is az igazság az öt leghíresebb szellemhajó történeteiben.

RMS Queen Mary

Az 1936-ban szolgálatba állított hajó akkoriban a világ egyik leggyorsabb utasszállítója volt. A II. Világháború során az amerikai hadsereget szállította, mivel az ellenséges tengeralattjárók nem voltak képesek utolérni. Szürke Szellemnek is nevezték, mivel szürkére festették, hogy ne lehessen észrevenni. 1942. október 2.-án szörnyű baleset történt, a HMS Curacao és az RMS Queen Mary személyzete navigációs hibát vétettek és összeütközött a két hajó. A Curacao fedélzetén lévő 336 emberrel együtt a hajó percek alatt elsüllyedt, a szerencsétlenséget 26-an élték túl, akiket a Queen Mary legénysége menekített ki. A legenda szerint a katasztrófa hangjai, a szerencsétlenül jártak ordításai még ma is hallatszódnak a hajón. A Queen Mary 1967-ben ment nyugdíjba, azóta múzeumként, szállodaként üzemel a kaliforniai Long Beachen.

A világ leghíresebb szellemhajóinak folytatásához lapozz egyet!

Kaz II

Néhány évvel ezelőtt, 2007. április 18.-án egy gazdátlan vitorlás katamaránt fedeztek fel Ausztrália közelében. A tíz méteres Kaz II fedélzetén elvileg hárman tartózkodtak, ők azonban eltűntek, és a mai napig nem kerültek elő. Amikor a katamaránt felfedezték, a motor még működött, semmi felszerelés nem tűnt el, az étkezőben meg volt terítve. Sem bűncselekményre, sem kalóztámadásra, sem viharra utaló jeleket nem találtak.

Jian Seng

2006 márciusában az ausztrál parti őrség fedezte fel az ismeretlen hajót. A 80 méteres tanker gazdátlanul sodródott a Gold-áramlattal. A felderítők megállapították, hogy teljesen néptelen, belepte a rozsda, a motorok pedig működésképtelenek. A tanker nevét lefestették, de a vámhivatal kiderítetten, hogy korábban Jian Seng volt ráírva, de ezen a néven ugyanakkor sehol sem regisztráltak hajót. Sokak szerint csempészek, orvhalászok, vagy kalózok használták. A valóságra azonban nem derült fény, ezért a hajót elsüllyesztették, hogy ne veszélyeztess más hajók biztonságát.

A világ leghíresebb szellemhajóinak folytatásához lapozz egyet!

Lady Lovibond

Az angol hajó 1748. február 13.-án süllyedt el a Goodwin-zátonynál. A homokzátony és környéke veszélyes hajózási útvonal, apálykor hajóroncsok maradványai is feltűnnek. A Lady Lovibond szerencsétlenségét szerelmi dráma okozta. A legenda szerinta vitorlás kapitánya, Simon Peel és ifjú neje, Amanda az esküvőjüket ünnepelték a hajón, Londonból Portugáliába tartva. A szép arába azonban az elsőtiszt, John Rivers is beleszeretett. Rivers féltékenységében megölte a kormányost, majd maga vette kezébe az irányítást és a hajót egyenesen a zátonyoknak vezette. A balesetet senki sem élte túl. A Lady Lovibond roncsai azonban nem kerültek elő, ötven évvel később, 1798. február 13-án azonban egy kapitány látni vélte a sértetlen szkúnert, sőt, a fedélzeten mintha az ünneplőket is hallotta volna. A legenda szerint azóta a szerencsétlenség minden ötvenedik évfordulóján feltűnik a szellemhajó, utoljára 1948-ban látták a Lady Lovibondot.

A világ leghíresebb szellemhajóinak folytatásához lapozz egyet!

Mary Celeste

Az amerikai hajó már építésekor is tragédiát „okozott”, első tulajdonosa ugyanis nem élhette meg a vízre bocsátást sem, ugyanis 1861-ben meghalt tüdőrákban, ami a hajósok számára nem számít szerencsés karmának. A vitorlás többször is tulajdonost cserélt, mielőtt kísérteties útjára indult Benjamin Spooner Briggs kapitánnyal 1872. november 7.-én. A hajón a kapitányon kívül nyolc matróz és két utas, a kapitány felesége és leánya utazott. A vitorláson mintegy 1700 hordó etanolt szállítottak New Yorkból Genovába, de a szállítmány sosem ért célba. A kísértetvitorlást decemberben a Dei Gratia kereskedelmi hajó kapitánya látta Portugália közelében sodródni, a fedélzeten sehol egy lélek. A kapitány átküldte három emberét a vitorlásra körülnézni, de a matrózok nem találtak sem élőket, sem a holtakat, a rakomány azonban hiánytalanul megvolt, csakúgy, mint az élelem. A hajónaplóba november 24-én írtak utoljára, a Mary Celeste-ről semmi sem hiányzott, csak a mentőcsónakok. A vitorlás tragikus sorsa ezzel nem fejeződött be: a Mary Celeste 1884-ben indult utolsó útjára, ahol rejtélyes körülmények között zátonyra futott Haiti közelében, majd elsüllyedt.

Forrás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Bilge

A bilge hajófeneket, hajóűrt jelent, mint például a fenékdeszka alatti terület.

Trimmelés

A vitorlázat és a rig finomállítása. Azt a vitorlázót, aki vitorlát vagy rigget állít,...

Rund Um

Rund Um vitorlás verseny történet 1998 óta Rund Um élőben is nyomon követhető az...

Tőkesúlyos hajó

Tőkesúllyal és kabinnal rendelkező vitorlás hajó. Nevezik még kielernek is.

Frühstart

A frühstart a korai rajt a versenyeken.