Totálkár – Haszonjármű. Kéz a kézben járnak? - Szakértői rovat

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Minap nézegettük a kárstatisztikáinkat. A kiemelt károk rovatban – ahol a totálkárokat tartjuk nyilván  - meglepve láttam, hogy az összes idei ilyen kárunk kishaszonjárművet érintett. Trasnit Connect, Vivaro, Fiesta Van... Hál’ Istennek nincs sok totálkár, de az érintett autók köre meglepő. Sehol egy árva személyautó. Hmmm. Csak és kizárólag olyan autókat törnek össze ilyen nagy vehemenciával az ügyfeleink, amelyek klasszikusan véve pénzt termelnek? (Teoretikus ugyan, de egy személyautó általában nem közvetlenül pénzt termelő, míg ugye a haszonjármű – ahogy a neve is tartja – arra szolgál, hogy közvetlenül részt vegyen a profittermelésben.)

Mik lehetnek az okok? Nyilván az időhiány, a feszített munkatempó okozza azt a stresszt, aminek eredményeképp aztán az autó valahol egy útszéli árokban, fejtetőre állva vagy egyéb módon végzi és az életciklusa végére ér.

Érdekes volt még azt is kiolvasni a statisztikákból, hogy a fenti balesetek kivétel nélkül mind jó időben, tavasszal, nyáron történtek. Ez végképp meglepett. Mert ha télen, csúszós körülmények között következik be a nagy reccs, akkor valahogy a környezeti tényezők könnyítenek a dolgok megemésztésén. Na, de nyáron? Jó látási és tapadási viszonyok között? Ez vajon hogy történhet?

Talán közrejátszik az is, hogy a sofőrök – akikről tudjuk, hogy túlhajszoltak és folyamatos időstresszben vannak – nem is nagyon tudnak/akarnak már az igáslóval foglalkozni? Menjünk, haladjunk, nyomjuk neki? Ez is lehet. Persze, nem általánosítok, mondjuk úgy, játszadozom a gondolattal. De miért is?

Nem „bántani” akarom azokat, akik kissé „szétcsúsznak” és a mindennapi rohanás közben az autóban élnek és néha hibáznak. Nem, van ilyen. Sokkal inkább szeretném felhívni arra a figyelmet, hogy azok, akik ebben a helyzetben, egy figyelem kihagyás miatt odacsapják az autójukat, magunk is megsérülhetnek! A totálkár emberi megfelelője sokkal rosszabb lehet, mint az elszámolás a Bérlő és a Bérbeadó között!

Ezért kedves sofőrök, a magatok biztonsága érdekében is vigyázzatok jobban az úton! A munkaeszközötök veszélyes üzem. Érdemes átgondolni a szétcsúszott pillanatokat, mert mindenkit hazavárnak.

Kedves Cégvezetők, önök pedig szintúgy fontolják meg a fentiek tanulságait. Egy kieső kolléga és egy tönkrement haszontermelő eszköz nem jó a vállalkozásnak sem. Bármennyire is nagy a hajtás, figyelmeztessék önmagukat és a kollégákat is, hogy emberi és gazdasági érdekük is minden nap végén egyben látni autót és embert is. Igazából így kerek a világ.

Teljeskörű autópark kezelés: Nelson Flotta lízing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Balatonfüred - Hajógyári Kikötő

A Balatonfüredi Hajógyári kikötő leírása: A Balaton keleti medencéjének északi...

Gerenda

A gerenda a vihart hozó kékeslilás, sötét, egyenes vonalú felhőképződmény. A gerenda...

Lee oldal

A hajó szél alatti oldala.

Salona 45

Salona 45 vitorlás hajó bemutatása A Salona hajógyár 7 éve gyárt vitorlás hajókat, 7...

Torben Grael

Torben Grael Születési hely/idő: 1960.  július 22. Sao Paolo Torben Grael...