A szálloda marketing egy speciális ága a marketingnek. Ahhoz, hogy szállodád sikeres legyen, sok mindent meg kell tenned. Ilyen a keresőoptimalizálás, vagy a közösségi média marketing. De ezen felül is vannak apróságok, amelyek sokat hozhatnak. Mutatjuk!
Egy jól működő bolt nagyon is jól ért ahhoz, hogy miként szolgáltasson kiváló vásárlói élményt a betérő ügyfeleknek. Minden a helyén van, a legfontosabb termékek könnyedén fellelhetők, és általánosságban az egész légkör egy pozitív hangulattal tölt el, ami megerősíti benned, hogy igenis itt kell vásárolnod.
De nézz csak fel egy szálloda webhelyére és kezdj el egy szobafoglalási procedúrát – nem ugyanaz, ugye? Meglepő módon a legtöbb szálloda éppen a legfontosabb termékeinek értékesítését (értsd: szobafoglalás) veszi félvállról. A szoba saját oldala általában nem több egy-két látványos képnél és egy rövid, a szoba legfontosabb tulajdonságait felsoroló listánál. Ennyi. Így nem lehet eladni valamit.
Persze a legtöbb üzlethelység már az internet hajnalán is rég óta működött, így több idejük volt kitapasztalni, hogy mi működik és mi nem. Azonban a mai kényelmes digitális környezetben lehetetlen kifogást találni a hanyagságra.
Szállodatulajdonosként a célod bizonyára az, hogy minél több lehetséges ügyfelet győzz meg arról, hogy a te létesítményedet válasszák. Ez azonban nem fog menni úgy, ha a vásárlási (szobafoglalás) élmény nem elég meggyőző. Az alábbiakban három fontos szempontot fejtünk ki, amelyeket megéri figyelembe venni egy szállodai szobafoglalási oldal kialakításakor.
Használj kevesebb szobakategóriát
Képzeld magad a következő helyzetbe: felkeresel egy online áruházat, mert hangfalakat szeretnél vásárolni. Beütöd a keresőbe, és máris böngészhetsz a több száz opció közül. De vajon hány hangfalat kell majd megnézned, mielőtt eldönthetnéd, hogy melyik a számodra legmegfelelőbb? Honnan fogod tudni, hogy nem a másik 60 ehhez hasonló a legjobb választás? Elkezdesz kételkedni, aztán 10 perc keresgélés után feladod, és elnapolod a keresgélést.
Tudományosan bizonyított tény, hogy minél több lehetőséget kínálsz fel egy csoport érdeklődő vásárlónak, annál kevesebben lesznek képesek eldönteni, hogy mit is szeretnének. Ha azonban csökkented az opciók számát, akkor az emberek kevésbé kezdenek majd el kételkedni a választásukban, és többen veszik rá magukat a vásárlásra.
Kínálj tehát kevesebb szobakategóriát, hogy elkerüld a fogyasztói szorongást.
Figyelj oda a bevételkezelésre
A bevételkezelés azért elengedhetetlen, mert segít megjósolni szállodádra való keresletet, optimalizálni a készletet és elérni a lehető legtöbb bevételt. Persze mindez csak akkor lehetséges, ha az ügyfelek nem ijednek meg a rengeteg számtól.
Hogy mik ezek a számok? Nézz szét néhány szálloda foglalási oldalain, és máris látni fogod, hogy miről is van szó – tucatnyi különböző kategória, különböző szezonális árak, apró betűs részek, amelyek feltételes extra költségeket sorolnak fel, és így tovább… honnan tudja szegény látogató, hogy mekkora összeggel is kell számolnia?
Emlékezz csak vissza a bevezetőben felhozott példára és az üzlethelységre – hogyan ültethető át ez online szállodai környezetbe? Egy nagyszerű szobafoglalási élményhez emeld ki a „legjobb” szobád, de biztosíts választásokat e kategória alatt és felett is. Egyértelműen írd ki az árakat és a szobák rendelkezésre állását. Ne várd el a látogatóktól, hogy mindent ők számoljanak ki – minden fontos információt helyezz 1-2 kattintásnyira tőlük.
Hívd fel a figyelmet arra, hogy mi előnye származhat mindebből a vendégnek
A kategóriák és árak felsorolása rendben, de még mindig nem győzted meg a látogatót. Hogy miért? Mert nem tudja, hogy miért jó neki mindaz, amit kínálsz. Ahogy autót sem a szép ülésekért vesz az ember, úgy a szállodába látogatókat sem feltétlenül az érdekli, hogy milyen a szobák designja – ehelyett kiváló szállodai élményre vágynak.
Persze ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes felhívni a szobák különleges adottságaira – ez is fontos. De mit mondanál ha egy szállodádba betérő érdeklődő megkérdezné tőled, hogy melyik szobát ajánlod számára? Elkezdenéd sorolni, hogy melyik szobában milyen fából készültek az ágyak? Dehogy. Feltennél neki néhány kérdést arról, hogy milyen szobát keres, és a válaszai alapján kiemelnél egy szobát, ami a legmegfelelőbben hangzik neki. Foglalási oldalaidnak is ez a feladata.
Szálloda marketing tippekről itt olvashatsz többet: 15 online marketing tipp szállodáknak és hoteleknek