Az angol Királyi Óceáni Verseny Bizottság (RORC) által szervezett 600 tengeri mérföldes karibi verseny - a RORC Caribbean 600 az első olyan óceáni verseny, mely a Karib-szigetek körbehajózására lett kitalálva.
Február 21-én este, a RORC Caribbean 600 verseny élmezőnye Guadeloupe-hoz közeledett, elérve az 1467 méteres tengerszint feletti magasságot, a szigethez, amely a legjelentősebb szélárnyékot jelenti a 600 mérföldes versenyútvonalon.
A 214 láb hosszú Balti yacht Hetairos volt az első, amelyik elérte Guadeloupe-t napkeltekor, 18 csomós sebességgel hasítva a kristálykék vizeket. George David RP 90-e, a Rambler csak egy mérfölddel lemaradva követte, monumentális versenytársuk nyomában lovagolva a szelek szárnyán.
Holdfény és jelentős felhősödés közepette birkózott egymással és az elemekkel élen a két yacht a koromsötét éjszakában, miközben a Soufriére vulkán mellett haladtak el. Először a Rambler szorosan követte az élen járó versenytársát, de amint Les Saintes-t elhagyták, a Hetairos partközelben manőverezett, a Rambler azonban nem követte a példáját. A meghatározó pillanat akkor jött el, amikor a Rambler vesztett sebességéből La Desirade-nál. A Hetairos pedig az Atlanti-óceán nyílt vizein továbbsiklott, és 16 mérföld előnyre tett szert a Rambler-rel szemben, amely akkora előny, amelyet nehéz lenne behozni. A Rambler és a Hetairos még kora délután befejezheti a versenyt.
A harmadik helyen álló Niklas Zennstrom JV72 Rán-ja 21-én este a Guadeloupe –i szélárnyékot precízen küzdötte le. A szél ebben a régióban folyamatosan és jelentős mértékben változik irányát tekintve és a Rán csapat folyamatosan azon dolgozott, hogy a széliránynak megfelelően irányíthassa a hajóját.
Éljfélre Peter Harrison a 115 láb hosszú Sojana-val és Gerhard Andlinger a 124 láb hosszú Perini Navi P2-vel egy több mint két órán keresztül tartó szélcsendre érkezett Guadeloupe-hoz, azonban a P2-esnek sikerült mozgásban maradnia, és elhaladni a Sojana mellett. „A P2 jól felismerte a helyzetet” ismerte el a Sojana legénység egy tagja, John Burnie. Csak egy kicsit maradtak közelebb a parthoz, de ezzel rengeteget nyertek, annak ellenére, hogy ez nem a legjobb útvonal. Van mit behoznunk, de a Barbuda-ig tartó hosszú szakasz a Sojana-nak jobban kedvez, és reményeink szerint még egyszer sikerül őket megelőznünk.
Tegnap este Olivier Vigoureux 63 láb hosszú trimaran-ja, a Paradox majdnem megdöntötte a RORC Caribbean 600 sebességrekordját. Montserrat mellett siklott, amikor is a francia trimaran turbósebességre kapcsolt egy fél órára, elérve a 30 csomós sebességet.
Christof Petter 40-es osztályba tartozó Austrian-ja, a Vaquita nem indult el, így a műszaki probléma miatt a 40-es osztály vezetője Christopher Coatnoan's Partouche vette át az első helyet ebben a kategóriában.
A 40-es osztályba tartozó hajók szép nyugodtan lavíroztak, amíg el nem érik a hosszú szakaszt Guadeloupe-ig. Ezek a zsebrakéták képesek akár a 20 csomót is meghaladó sebességre, és a 150 mérföldes szakasz dél felé, ideális feltételeket teremt majd arra, hogy előretörhessenek. Ron o’Hanley Cookson 50-se, a Privateer ugyancsak elromlott, amit borzasztó hír a Privateer amerikai csapatának, akik eddig nagyszerűen versenyeztek.
Amanda Harley Swan 56-osa, a Clem visszanyerte előnyét Colin Buffin Swan62-esével az Uxorious IV-el szemben. Jaime Torres First 40,7-ese a Smile and Wave végre beszállt a versenybe, a puerto rico-i First 40,7-es Tintamarre körül hajózott 22-én reggel.
Az IRC Two kategóriában Ross Applebay Scarlet Logic-ja vezet az időkorrekciót figyelembe véve, azonban Christian Reynold Swan 51-es Northern Child-ja a második, csodálatos visszatérésének köszönhetően, miután a starttól visszafordulva félóra előnyt adott a mezőnynek.
A Merkle indította a Northern Child-t - az amerikai IT cég 5 munkavállalójával a fedélzeten. Az összes költséget a Merkle állja, miután az egyik hajós az év dolgozójaként a RORC Caribbean 600-at választotta álomvakációjáként. A Bernie Evan-Wong Mumm 36-ja a High Tension a legkisebb yacht a versenyben.
Február 22-én 22 óra körül este, Alain Delhuméau 50 láb hosszú trimaran-ja a Rayon Vert kormányproblémákat jelentett, majd biztonságban lehorgonyzott Falmouth Harbour-nál. Egy szénacél szálas kormányrúd törött el Rodonda mellett. 4 órába telt, hogy a St.Barths-tól Redonda-ig tartó 80 mérföldes szakaszt megtegyék, a hajó 25 csomós, valóságos szélsebességgel haladt. Alain és csapata érthetően csalódott volt, de ígérték, hogy jövőre visszatérnek.