Az RC 44 egy kis vízkiszorítású, magas színvonalú One Design vitorlás hajó. A hajót a háromszoros Amerika Kupája győztes Russel Coutts és a tengerészeti mérnök Andrej Justin tervezte. Az RC 44-et a szigorú osztály előírások mellett a legmagasabb szintű nemzetközi versenyzésre tervezték. Emellett a hajó koncepjiója és a design lehetővé teszi, hogy amatőr mezőny versenyeken is használják.
Az RC 44 célja az, hogy magas szintű de ugyanakkor szórakoztató versenyzési lehetőséget nyújtson. Az RC 44 vitorlás hajókat teljes mértékben a One Design hajók szerint tervezték és gyártották. A gyártók arra törekednek, hogy a hajók maximálisan egyenrangúak, hasonlóak legyenek és ne forduljanak elő nagy eltérések. Ez vonatkozik a konstrukcióra, a hajótest formájára, a rig-re, a hajó súlyára és annak eloszlására, a deck kialakítására, felszerelésére, a vitorlákra és a minőségre.
Az RC 44 sok ponton eltér az Amerika Kupája hajóitól. Kis vízkiszorítása van, 8 fős legénységre tervezték de egy profi match racing versenyen akár hatan is el tudják vinni a hajót. Az RC 44-el izgalmas hátszelezni és gyenge szélben is jól megy. Ez azért fontos, mert a sok kikötői és tavi versenyeken nincsenek akkora szelek, mint a tengereken. A hajót úgy tervezték,hogy gyorsan lehessen vele manőverezni. Ezt segíti elő a fedélzet kialakítása és a sok egyedi elrendezés a hajón.
Erre jó példa a kiel fölött elhelyezkedő trimmelő, amely lehetővé teszi a jó menettulajdonságokat kreuzban és a jó manőverezési lehetőségeket. Ez hozzájárul a hajó komplexitásához de a lelkes versenyzők élvezik a trimmelő dönthetőségét, aminek sok előnye van versenyzés közben.
Az RC 44-et szigorúan versenyzésre tervezték, legyen szó match race-ről vagy mezőny versenyzésről. A hajóval szeretnék megcélozni azokat a nem profi versenyzőket is, akik egy magas színvonalú One Design hajóval szeretnének versenyezni. A hajó alkalmatlan a túrázásra, azonban nagy nyitott cockpitjével, keskeny bummjával és az óriási vitorlázatával hatalmas élményt nyújt. A hajó filozófiája, hogy valami különlegeset nyújtson a versenyzőknek.
A hajó újításai közt szerepel a leszerelhető hajófar és a két részes árboc. Mind két tulajdonság elősegíti a könnyű szállítást és a téli tárolást.
Az RC 44 osztályelőírásai és a hajó konstrukciója maximálisan védik a One Design elképzelést. Egyenlő hajókkal versenyezve a vitorlázó tudás döntsön.
Teljes hajóhossz: 13.35 m (44 láb)
Szélesség: 2.75 m (9 láb)
Merülés: 2.90 m (9 láb) - a Balatonra külön tőkesúly készül: 2.20 m (7 láb)
Tömeg: 3560 kg
Tőkesúly: 2200 kg