A hajót Bruce Farr tervezte a Libera hajóosztály osztályelőírásainak megfelelően. A tervek és a vízvonal modellezés alapján a Raffica Libera vitorlás hajót Giancarlo Patucelli hajóépítő mester építette Olaszországban. A hajót építését követően évekig optimalizálták, mig elérte a jelenlegi formáját és felszereltségét. Magyarországra való behozatala előtt a hajó nem volt használatban, ezért a német tulajdonos eladta a Raffica Libera vitorlás hajót a magyar, kizárólag magánemberek csoportját alkotó, Libera versenyzőkből álló Magyar Raffica Tulajdonosi Közösségnek. A Raffica megnyerte a 2004-es Rund um-ot a Bodensee-n, ekkor az akkori Világkupa győztes Princhipessa hajót a Raffica több mint 1 óra előnnyel előzte meg. Azóta minden nyílt Kékszalagon versenybe szállnak a győzelemért, eddig sajnos még nemsikerült megszerezni az első helyet.
Magassága állványzattal: 26,3 m
Hosszúsága: 16,4 m
Szélessége: 7,2 m
Full vitorlázat: 850 m2