Most hétvégén kerül megrendezésre a 2009-es One Design Trophy második állomása Csopakon.
Kereked One Design Kupa, Csopak, 2009. május 23-24.
.
Rendező szervet: KEREKED Vitorlás Klub, Csopak
Versenyvezető: Weöres László
VB elnök: Tusnai Tamásné
Versenyorvos: Dr. Korányi László
Hajóosztályok: Asso99, 8m One Design, Elliott770, Melges 24, Sudár Regatta, Scholtz22, J24,
Nautic.
A verseny része a 2009. évi One Design Trophy sorozatnak
Szabályok: A versenyen a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF) a „Vitorlázás Versenyszabályai
2009-2012” (továbbiakban Versenyszabályok) az MVSZ 2009. évre érvényes Általános Versenyutasítása
és Versenyrendelkezések, valamint az érintett hajóosztályok osztályelőírásai érvényesek.
Részvételi jogosultság: Az MVSZ 2009. évi Versenyrendelkezések 1. pontja szerint.
Nevezés: 2009. május 22-én 18-22h és 23-án 7-8h között a Klubban működő versenyirodán.
Az MVSZ versenyengedélyével rendelkező sportolóknak lehetősége van elektronikus előnevezésre
a VIHAR rendszeren (http://vihar.greton.hu/vihar) keresztül, 2009. május 11., hétfő 10:00 órától
május 22-én, pénteken 18:00 óráig. Az előnevezés akkor válik érvényessé, ha a nevezési időben
a versenyirodán:
· bemutatásra kerül a nevezési feltételeket igazoló és a VIHAR rendszerben nem regisztrált
összes irat
· a csapat képviselője aláírásával igazolja a nevezést
· a nevezési díj kiegyenlítésre kerül
Nevezési díj: 5.500.- Ft/fő. Az 1991. január 1-jén és azután született versenyzők után 50%-kal csökkentett
díjat kell fizetni. Az 1995. január 1-jén és azután született versenyzők (mocók) nevezési
díjat nem fizetnek.
Hirdetések: A verseny hirdetési szempontból „C” kategóriásnak tekintendő.
A versenyzők tájékoztatása, parti jelzések: a Versenyvezetőség a csopaki Versenyiroda víz felöli
oldalánál lévő hirdetőtáblára kifüggesztett közlemények útján tájékozatja a versenyzőket.
„D” lobogó a parti árbocra felhúzva egy hangjellel: 60 percnél nem hamarabb rajt következik
(parti halasztás esetén).
Versenypálya: Csopak előtti vízterületen cirkáló-hátszél rendszerű pálya, felül terelőbójával, alul
kapuval (l. mellékelt pályarajzot). A pálya teljesítése: rajt-1-2-3/4(kapu)-1-2-cél. Pályarövidítés
nincs.
Pályajelek: Felfújt, sárga színű műanyag bóják. A rajt és célvonal telepített. Végeit a külön rajt- ill.
célhajó sárga zászlós árbócai és egy-egy zászlóval ellátott bója jelzi. Pályamódosítás esetén az 1-
es és 2-es pályajelet narancs színű, felfújt bóják jelzik. Az érvényben lévő 1-es és 2-es bóják
irányszögét a rajthajón fekete táblára kiírják.
Versenyprogram:
szombat: első figyelmeztető jelzés: 9:55 h
további futamok: osztályonkénti ráindítással
vasárnap: első figyelmeztető jelzés: 9:55 h
további futamok: osztályonkénti ráindítással
A versenyvezetőség öt (5) futam megrendezését tervezi. Egy nap max. 3 futam rendezhető. Legkésőbbi
rajtidőpont vasárnap 13:00 h az összes osztálynak.
Rajt:
Rajtsorrend:
Lobogó Rajtidő Rajtoló osztály
Code 1 +00 perc Asso99
Code 2 +05 perc 8mOD
Code 3 +10 perc Melges 24
Code 4 +15 perc Nautic, Sudár Regatta
Code 5 +20 perc Elliott770
Code 6 +25 perc Scholtz22
Code 7 +30 perc J24
Az egyes csoportok figyelmeztető jelzéseit rajtsorrendnek megfelelő sorszámú kódlobogók jelzik.
Az indulók számának függvényében a Versenyvezetőség jogosult egyes hajóosztályok rajtjait
összevonni.
Általános visszahívás esetén a rajtsorrend nem változik. (A Versenyutasítás 10.9. pontjának változtatása.).
Ha a szélviszonyok megengedik, egy adott csoport ráindított futamait az csoport célba érkezése
után rögtön (a többi csoport célba érkezését nem megvárva) rajtoltatja a Versenyvezetőség.
Ilyenkor a rajthajón az "L" lobogó kerül kitűzésre külön hangjel nélkül. Ennek levonását követően
1 perc múlva jelzik az osztály 5 perces figyelmeztető jelzését
Halasztás: 30 percnél hosszabb halasztás esetén a Versenyvezetőség a Code „AP” halasztó lobogó
levonása után 1 perccel „F” lobogóval és hangjellel jelzi a közelgő rajteljárást. Az első figyelmeztető
jelzésre a „F” felvonása után 5 perccel kerül sor. (Ez a 27.1. szabály, a Code „AP”-re vonatkozó
szabály és Általános Versenyutasítás 10.6. pontjának változatása). 30 percnél rövidebb halasztás
esetén az „AP” levonása után 1 perccel kerül sor az első figyelmeztető jelzésre.
Pályamódosítás: A versenyvezetőség jogosult az 1. és 2. jelű pályajel pozícióját megváltoztatni oly
módon, hogy új, narancs színű bójákat helyez el az új szélnek megfelelően. A változtatást a versenyvezetőség folyamatosan köteles jelezni, a 3-as, 4-es kapunál.
Büntetések: Asso osztályban a 720º-os forduló helyett a 360º-os büntetőfordulók vannak érvényben.
Óvások: A Versenyvezetőségi hajó partra érkezését követő egy órán belül. Óvási díj nincs.
Értékelés: A megrendezett futamok összesített eredményei alapján a "Legkisebb pontrendszer” szerint.
Háromnál több megrendezett futam esetén a legrosszabb futam eredménye a végeredménybe
nem számít bele. A Verseny egy megrendezett futam esetén is érvényes.
Díjazás: Osztályonként az I-III. helyezett egységek érem és kupadíjazásban részesülnek. Díjkiosztó
Ünnepség: a vasárnapi futamok után kb. egy órával Kereked Vitorlás Klub telepén.
Ellenőrzés: Az érvényben lévő szabályok és rendelkezések betartását a Versenyvezetőség a verseny
alatt folyamatosan ellenőrzi.
Felelősség kizárása: A verseny rendezősége nem vállal felelősséget sem a hajók, sem a versenyzők
versenyre való alkalmassága tekintetében. Úgyszintén nem vállal felelősséget és szavatosságot a
versenyen előforduló balesetek és anyagi károk vonatkozásában. A versenyzők a nevezésükkel
kijelentik, hogy a versenykiírás feltételeit elfogadják és azoknak megfelelnek.
Társasági események: A Kereked Vitorlás Klub szeretettel meghívja a versenyzőket szombat este
19:00 órától a csopaki klubban tartandó MOLÓ Partyra.
Jó szelet!