Magyarországon rohamosan nő a magas technikai felszereltségű, rendkívül gyors vitorlások száma. Ugyanakkor ezeknek a hajóknak nem csak idehaza, de Európában sincs elég speciális versenyzési lehetőségük. Azonban a hagyományos versenyeken pont ezeket a hajókat lehet csupán pár percig látni, mivel a nagy sebességük miatt azonnal eltűnnek a nézők szeme elől.
Mivel az Alsóörs Marina és a Fenyves Yacht Club a Balaton jelenleg két legmodernebb kikötője, adott a lehetőség és a helyszín is ahhoz, hogy a legkorszerűbb kikötők adjanak helyszínt a legkorszerűbb hajók versenyének, a Volvo High Tech Regattának.
Interjút készítettünk a Black Jack kormányosával Nagy R. Attilával ,aki a Volvo High Tech Regatta csúcskategóriás vitorlásverseny egyik nagy esélyese.
Üdvözlöm! Először is gratulálni szeretnék a Kékszalagon elért 3. helyezéséhez. Ezen a versenyen is a Black Jack-el tervez indulni?
A Team Black Jack minden új kezdeményezés mellé örömmel adja magát és a fekete katamaránját. Ám mivel ez egy kifejezetten gyenge szeles hajó, úgynevezett „light wind edition” így az időjárás korlátokat szabhat a részvételnek. Azonban ha békések az időjárási viszonyok, mi ott leszünk a rajtvonalon.
A parton álló amatőrök, érdeklődők miről ismerhetik meg a hajóját?
A hajó zongora fekete csillogó katamarán, 33 láb hosszú és közel 19 méteres árboca van. A legénység kék/fekete ruházatban versenyez, így könnyen beazonosíthatóak. A nagyvitorlán a Team Black Jack segíti a megismerést, illetve az általunk működtetett Katamarán Suli felirata sem olvasható más hajón.
Mi a célja a versenyen?
Elsődleges célunk, hogy versenytársainkkal együtt jól szórakozzunk egy új és kifejezetten innovatív tartalommal bíró regattán. Ezzel párhuzamosan szeretnénk személyesen is megnézni a Balatonfenyvesen elkészült új kikötőt, mi magunk még nem jártunk arra.
Mit jelent az Ön számára ez a verseny?
A verseny várhatóan remek kikapcsolódási lehetőség lesz, egyben ismerkedés az új szervezőkkel és a nekik otthont adó kikötőkkel. Személy szerint nekem egy kicsit a szívügyem is, hiszen nem csak egy új versenyzési formuláról van szó, de a hazai „rohanógép” flottát szólítja meg, ami igazán egyedülálló kezdeményezés.
Kit/kiket tart a legfőbb riválisának? Kivel számít nagy harcra?
A verseny esélyesei egyértelműen a nagyobb vízvonallal bíró katamaránok. Az 50 és 47 lábas kétárbocosok, illetve az Extreme 40 hajók is az összetett győzelemre esélyesek. Ám ahogy a Kékszalagon is láthattuk, ha az időjárás a békésebb nyári arcát mutatja, bizony a magunk fajta gyengeszeles lopakodó is okozhat meglepetéseket.
Miben lesz más ez a verseny Ön szerint, mint az eddigiek?
Ilyen regatta még nincs hazánkban, ez igazán egyedüli és remek kezdeményezés. Minden vitorlázó szereti, ha egyik kikötőből a másikba vitorlázhat, és ott szerezettel fogadják, nem mellesleg ehet, ihat és még ott is alhat. De azt se feledjük el, hogy a rendezvény kifejezetten a gyors hajók részére kerül megrendezésre, ami látványosságnak sem utolsó főleg a kikötői futamokat illetően. Amennyiben pedig a közvetítés is a helyzet magaslatán lesz, akkor nem csak a vízparton tartózkodok, de a távoli rajongók, családtagok támogatók is átélhetik a verseny izgalmait.
Bár amatőrök nem indulhatnak, Ön szerint miért éri meg mégis az érdeklődőknek, hogy kimenjenek a versenyre?
A verseny olyat mutat az érdeklődőknek, amire hazánkban ilyen koncentrált közegben még nem volt példa. Ezek a „rohanógépek” rendszeresen versenyeznek egymás ellen, de akkor több száz vitorlás társaságában teszik ez, és persze nem mindig a nekik ideális körülmények között. A szervezők most azt vállalták fel, hogy a kikötői futamokat ezekre a bárkákra „személyre szabottan” bonyolítják le. A két kikötő közötti túra futam pedig remek összemérési lehetőség a versenyző hajóknak, és kiváló alkalom a nézőknek. Hiszen más flottáktól nem zavartan testközelből láthatják a Balaton leggyorsabb egytestű hajóit és korunk innovatív katamaránjait.