2010. október 16-22. között ismét lesz tengeri bajnokság. A VI. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság (MTNB) azonban más lesz, mint a többi. Az új szervező, Bednár Tibor, a Westport ügyvezetője nemcsak a szél biztos Kvarner öbölben (Cres – Istria) bízik, hanem abban a JOD 35-ös flottában, amelyet kimondottan versenyzésre terveztek.
A VI. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság
Szél biztos, impozáns helyszín
A VI. MTNB helyszíne sokak számára meglepő, hiszen a jól bevált Dalmácia helyett ezúttal a magyar vitorlázók által kevésbé ismert Kvarner öböl lesz. Amellett, hogy Cres szigete buja növényvilágával, kanyargó lagúnáival és ősi épületeivel már önmagában is lélegzetelállító helyszín; természetesen a báziskikötő adottságai és szolgáltatásai indokolják elsősorban a bajnokság költözését. „Ez a kikötő nem véletlenül ad otthont számos nemzetközi rangos regattának. A tökéletesen felszerelt ACI Sailing Center magas színvonalú szolgáltatási; a kizárólag versenyzésre épített JOD 35-ös flotta; és a szél biztos környezet mind alátámasztják döntésemet.” – indokolt Bednár Tibor, főszervező, majd folytatta: „Az öböl pazar fekvésének köszönhetően pedig a nézők úgy érzik majd, mintha egy vízi arénából figyelnék a záró versenyt.”
Összeszokott balatoni egységeket várnak a tengerre
A szakma szerint a karbon vitorlákkal felszerelt JOD 35-ös flotta hajóit valóban lehet illetni a „one design” jelzővel. Ráadásul, aki ezt a típust választja, pontosan tudja, hogy mire vállalkozik. Nem feltétlenül a kényelmi szempontokra fektették a hangsúlyt a JOD 35-ös vitorlások építésénél, annál inkább fontos volt a kimondottan versenyzésre alkalmas karakterek hangsúlyozása. Így azok a versenyzők, akik ezzel szállnak majd harcba a magyar bajnoki cím megszerzéséért, komoly kihívásnak néznek elébe. Ettől az adrenalin bombától pedig még inkább növekszik a teljesítményérzés.
Mivel a szervező mindenkire gondol, a 12 darabos JOD 35-ös flotta mellett, az új vitorlázattal ellátott Salona 37 R osztállyal egészíti ki a bajnokság kínálatát; ezen felül opcióként ajánlja a Dufour 44-et. Bednár Tibor továbbá, az ORC osztályt is erősíteni szeretné, például a Cyclades 43.4-el vagy a Grand Soleil 40-el. Azonban azt is fontosnak tartja, hogy jelenjenek meg a magyar tulajdonú hajók. Így, aki a társasági esemény miatt vesz részt a bajnokságon, az is tökéletes tengeri élményeket szerezhet.
A szemfüles vitorlázó ebből már láthatja, hogy mire fekteti a hangsúlyt idén az új szervező csapat. Céljuk nem más, mint a tengerre csábítani az összeszokott balatoni egységeket, hogy ezúttal tengeri körülmények között mérjék össze tudásukat. Többek között ezért választottak az előző évekhez képest kisebb hajókat. Arról nem is beszélve, hogy így az árak is jóval barátságosabbak lesznek a pénztárcákhoz.
Tengeribb versenykiírás éjszakai futammal
A bajnokság újjászületését az idei versenykiírás is alátámasztja. A résztvevők által korábban többször hangoztatott véleményt figyelembe véve, sokkal tengeribb küzdelemre számíthatnak az indulók. Három nappali túrafutam, és egy navigációs (fél) éjszakai túrafutam szerepel a versenyprogramban, ahol az éjjeli menetnél egy befutási limitidőt is előírtak. Természetesen a kedvelt pályaversenyek sem maradnak el, az up & down pályákon is bőven lesz részük izgalomban a versenyzőknek. Mindez főként, sokat tapasztalt helyi szervezők kivitelezésében, magyar háttér támogatással.
Már javában zajlik a nevezés
A résztvevő csapatok száma és a résztvevők sportszakmai összetétele alapján vitathatatlanul színvonalas és rangos esemény látszik kirajzolódni. A helyszínen összesen 5-600 fő részvételére számítanak, hiszen a versenyzőkön kívül, idén is megjelennek majd az esemény és a csapatok szponzorai; a média képviselői; valamint a hely adottságainak köszönhetően, a nézők. A komoly és kihagyhatatlan sport- és társadalmi eseménynek ígérkező VI. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságra már javában zajlik a nevezés, melyből 10% kedvezményt kap minden csapat, amelyik az MVSZ fő versenyein, illetve a Balaton Regatta eseményein regisztrál.
Balogh Anikó
sajtófőnök