Loick Peyron és a Trophée Jules Verne

hun001

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Egy ember, akit röviden csak Mr Multihull-nak neveznek. Számos földkerülő versenyt megnyert, egytestű illetve többtestű hajóval is. Rengeteg idő és hatalmas lista lenne felsorolni az eredményeit, így ettől eltekintenék. Jelenleg a Banque Populaire V fedélzetén a Jules Verne Trophee-n veszt rész skipperként, ahol a Groupama 3 rekordját döntik meg.

 Ez egy nagyon érdekes verseny, mert nincs kötött rajt ideje, hanem az időjáráshoz időzítve rajtol el a résztvevő. A verseny közvetítése, fenomenális, real-time-ban nézhetjük egy animáción keresztül, hogy hol járnak éppen, mekkora sebességgel milyen irányba haladnak, illetve azt is látjuk, hogy az aktuális idő elteltével a Groupama 3-hoz képest hol járnak. Ha ez nem volna elég nekünk, látjuk a meteo adatokat is, hogy hol, milyen szél fúj. Ennek követése komoly függőséget tud okozni, az indulás óta egy hatalmas widescreenen csak ez az oldal van megnyitva az irodámban, és folyamatos az ellenőrzés. Az elmúlt éjjel újabb áttörés történt, átlépték a 2000 mérföldes előnyt. Ez nem kevés, bárhogy is nézzük. Jelen helyzetben elég nagy esély van arra, hogy megdöntsék a rekordot, bár még rengeteg út van hátra, hisz még csak a táv feléhez közelednek.

Ügyesen vitorláznak, hajtják a hajót, de nem hajszolják túl, illetve nem kockáztatnak, mindig betartják a hajó ellenőrzésére, átnézésre szánt időket, okosan vitorláznak. A "vacation-video"-kat elnézve a hangulat nagyon jó a hajón és élvezik a déli óceánon való száguldást. Ez nem meglepő, mert egy ilyen emberrel, mint Loick nem nehéz kijönni. Nem egy önmagától és az eredményeitől elszállt illető, hanem egy csendes, vicces ember, aki szívesen adja tovább tudását. Hasonló emberekkel vette magát körül a Banque Populaire V-n, ahogy az Energy Team-ben is. A Banque Populaire V teljesítménye nagyobb, mint a Groupama 3-é, ezt láthattuk akkor is, mikor ugyanakkora szélben mentek, több csomós volt a különbség a BPV javára. Ez nem jelenti azt, hogy ez biztosítja a győzelmet nekik, hisz elég kemény körülmények között kell helytállniuk, illetve ha nem ügyeskednek, akkor megállhatnak egy szélmentes területen is. Itt sincs másképp, ahogy Kékszalagon, csak itt kicsit nagyobbak a távok. 

Egy biztos, sok izgalmat hoz még ez a rekorddöntési kísérlet, hisz a januári befutó még egy kicsit odébb van.

 
 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Kikötőmester

A kikötő hajókkal és hajósokkal foglalkozó mindenese.

Fine dining étterem

A fine dining egyre nagyobb népszerűségre tett szert már hazánkban is, méltán nevezik az...

Scholtz 32

A Scholtz 32 vitorláshajó leírása (gyári adatok és leírás) A SCHOLTZ 32...

Yacht v. Jacht

Yacht v. Jacht: nagyobb méretû (luxus) túrahajó

Rendezvényhelyszín Budapesten

A rendezvények esetében különösen fontos, hogy megfelelő helyszínt találjunk. Egy rosszul...