Litkey Farkas címvédésre készül

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A BROKERNET-UNIQA Sailing Team kiváló állapotú hajóval, erõs csapattal
áll rajthoz a pénteken induló Kékszalagon. A tét nagy, Litkey Farkas kilencedik alkalommal
is gyõzelmet vár.

Szeretnél a 2010-es Kékszalagon jobban szerepelni? Gyere el verseny vitorlás tanfolyamaink egyikére, egyedül vagy akár az egséz csapatoddal együtt! Nézd meg itt, milyen egy Kékszalag verseny vitorlás tanfolyam!

 

 

Kékszalag rajt 2009

Július 3-án reggel 9 órakor rajtol Balatonfüredrõl Európa legrégebbi és egyben leghosszabb
tókerülõ regattája. Az indulók közül nem hiányozhat az immár nyolcszoros Kékszalag-gyõztes
Litkey Farkas csapata, a BROKERNET-UNIQA Sailing Team sem. A kapitány nem kisebb célt
tûzött ki maga elé, mint hogy az egymást követõ nyolc évben megszerzett elsõ hely után az idén
is a leggyorsabbak legyenek.

A Kékszalag esélyese a Lisa

Esélyüket növeli a teljesen felújított vitorlás, és az összeszokott, tapasztalt hajósokból álló
csapat. Hajójuk, a Lisa 1997-ben épült az olaszországi Patucelli mûhelyben. 2007-ben jelentõs
átalakításon esett át, amelynek során szélessége 4 méterrõl, 5 méterre növekedett. A hajó új
Pauger Karbon árbocot és Doyle vitorlázatot is kapott, amely Litkey Farkas szerint nagy
fegyverük lesz az idén. „Bízom a hajóban, és a felújítási munkálatok alatt biztossá vált, hogy a
korát meghazudtoló módon “egészséges”. A felkészülés során ugyan sajnos akadtak technikai
problémáink – az árboc néhány nappal ezelõtt az aljától számítva másfél méter magasan 40
centiméter hosszan megroppant – de az építõ Paugner mûhely gyors és precíz javításának
köszönhetõen nem veszítettünk sok idõt. Az utolsó edzési napon a vitorlákat és az állításokat
teszteljük nyilatkozta Litkey Farkas egy nappal a rajt elõtt.

Litkey Farkas a címvédő

A csapatból a legtöbben már egy, vagy több Kékszalag-gyõzelemmel a hátuk mögött vágnak neki
a távnak. Litkey Farkas a legénység tagjai közül kiemelte Glódi Balázst, aki mind a nyolc
alkalommal a Kékszalag-gyõztes csapat tagja volt  õ a génua és gennaker állítását végzi – és a
hajó felújítását vezetõ Ormándlaki Áront, aki a hajó technikai felkészítését végzi, valamint a
fordeck munkákat vezeti a vízen. A BROKERNET-UNIQA Sailing Teamet erõsíti még a
csapathoz az idén visszatért Mónus Gyula is, aki a fõvitorla állításért és a felhúzó kötelek
kezeléséért felel. Az év nagy részét az olimpiai felkészüléssel töltõ versenyzõ 2003-ban soling
Európa-bajnok volt. A taktikai döntésekben ugyancsak részt vesz a 49-es hajóosztályban
versenyzõ Lovas Zsolt is.

Kemény verseny lesz, ennek ellenére jó esélyt látok a gyõzelemre. Ésszerû kockázatvállalás
mellett megyünk a kihívók után, némely tekintetben elõttük. Az élen jártunk és járunk az
újításokkal, de tagadhatatlanul sokat tanulunk a kihívóinktól is -  tette hozzá a kapitány.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

kutyabarát étterem

Kutyabarát gyorsétterem az az étterem, ahová gond nélkül bevihetjük négylábú...

Peilung

 Peilungnak hívjuk a vitorlás versenyeken, a kreuz bójához kirakott terelő bóját.

Cumolonimbus

A cumolonimbus egy 1-2 km magasan kezdődő és 12-14 km magasságig felnyúló zivatarfelhő....

Luftkaszni

A luftkaszni jelentése légkamra. Ezek olyan légmentes zárt kamrák a hajóban, amik...

Felhúzókötél

A hajó vitorlázatát az árbocra felhúzókötelekkel oldják meg. a nagyvitorlát a...