A The New York Times könyvértékelői kiválasztották a 10 legjobb könyvet, amelyek 2020-ban jelentek meg. Íme néhány nagyszerű választás az igényes olvasók számára!
2020 legjobb könyvei: Lydia Millet: A Children’s Bible
Lydia Millet regénye Amerika északkeleti tájain játszódik, ahol egy többgyermekes család gyűlik össze egy kis nyári kikapcsolódásra. Miközben a felnőttek az élvezeteknek élnek, a különböző korosztályokat képviselő gyerekek undorral figyelik szüleik erkölcstelenségét.
A több generációt felölelő komédia azonban hamarosan sötét fordulatot vesz, ahogyan mind az éghajlat, mind pedig a társadalom omladozni kezd. A kibontakozó káoszt a Bibliából merített szimbólumokon és jeleneteken keresztül mutatja be az író – találkozhatunk egy felfújt tutajon evickélő férfival a nádasban, az özönvízből megmentett állatokkal egy kisbusz rakterében, és persze a jászolban pihenő újszülöttel is.
Millet egy könnyed hangvitelű, mégis ferde képet fest az éghajlatváltozásról, és új értelmeket aggat néhány alapvető mítoszra is.
2020 legjobb könyvei: James McBride: Deacon King Kong
McBride regényében az 1960-as évek Brooklynja elevenedik meg, tele a maga bűneivel és városi komédiájával. A történet egy bizonyos Deacon Cuffy Lambkint (becenevén „Sportcoat”) követ, aki hirtelen a figyelem középpontjába kerül, miután látszólag minden ok nélkül ellövi egy kábítószer-kereskedő egyik fülét.
A történetben a drogkereskedőkön kívül megjelenik egy olasz csempész, szó esik a titokzatos elásott kincsről, és még főhősünk elhunyt felesége is oda-oda szúr néha Deaconnek a túlvilágról.
A regény írója (aki olyan szerzeményeket tudhat a neve alatt, mint a The Good Lord Bird, vagy a The Color of Water) mély érzelmekkel fűszerezi meg alkotását, és gondosan ügyel arra, hogy az olvasó mindig tisztában legyen a vidámabb események másik oldalán található fájdalommal és egyenlőtlenséggel.
2020 legjobb könyvei: Maggie O’Farrell: Hamnet
Maggie O’Farrell képzelettel és együttérzéssel átitatott regénye egy művészettörténelmi kérdéssel foglalkozik: vajon hogyan befolyásolta Shakespeare Hamletét 11 éves fia, Hamnet halála.
O’Farrell meglepően élénk részletességgel festi a legendás művész otthonát, aminek köszönhetően úgy érezhetjük, hogy mi magunk is jelen vagyunk a történtek során - legyen szó William és Agnes első csókjáról, vagy a pestis pusztításáról.
Már-már ijesztő, hogy az írónő milyen szépséggel ábrázolja azt az elképzelhetetlen bánatot, ami regényében megjelenik – kétségtelen, hogy egy érdekes, értékes olvasmányra számíthatnak, akik belelapoznak.