Király Zsolt a 2010-es Kékszalagról

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Riportsorozatunkban a kékszalagon induló, a  vitorlás világ legeredményesebb versenyzőit kérdeztük. Célunk a nagyközönségnek, a vitorlázás szerelmeseinek, azt amatőr szinten űzőknek bemutatni a versenyzőket, a versennyel kapcsolatos célukat, várakozásukat, tapasztalataikat. Első interjúalanyunk Király Zsolt volt.

Riportalanyunk: Király Zsolt, Raffica

A Raffica Vitorlás Sportegyesület elnökét a Raffica kormányosát kértük foglalja össze milyen reményekkel indulnak az idei Kékszalag Tókerülő Versenyen. Király Zsolt alapító tagja az első magyar libera egyesületnek. Egyik legnagyobb sikereként említhető meg hogy a németországi RUND UM verseny abszolút győztese lett.  Komoly vetélytársként tartják számon. A Kékszalag nyolcszoros második helyezettje.

 

Király Zsolt közel 20 éve indul a Kékszalagon. 2006-ban vásárolt és azóta is remekül teljesítő Rafficával négy éve állnak a rajthoz. Nem lesz ez máshogy az idei versenyen sem. Újra a Rafficával szállnak harcba a minél előkelőbb helyezésért.

 

„Összeszokott, nagyszerű csapattal készültünk a versenyre. Hígult ugyan a csapat néhányszor, de külön a Kékszalagra nem változtattunk a felálláson. Rendszeres, folyamatos edzés volt beütemezve melyen a lehető legjobb teljesítmény elérésére törekedett a csapat.”

 

Az idei év különlegességei a katamaránok indulása. Arról kérdeztük Zsoltot mi a véleménye erről a momentumról.

„Sokan milliókat költenek arra, hogy bérhajóval, bérkormányossal vegyenek részt a versenyen, és nem titkolt szándékuk, hogy meg is nyerjék azt. Rengeteg pénzbe kerül egy ilyen katamaránnal indulni. Mi is költöttünk nem titok több milliós összeget a hajó felújítására. Lecseréltük például a vitorlákat is.”

 

Az idei Kékszalagon közel 700 induló rajtol. A versenyzők között lesznek amatőrök, ismert személyek, profik, sportolók egyaránt. Vajon divat lett-e a Kékszalagon indulni.

„Nem hiszem, hogy az emberek divatból indulnának a Kékszalagon. Ez a leghíresebb Balatoni verseny, itt mindenki megmérettetheti tudását. Nem számít ki honnan jött. Célunk 100%-osan teljesíteni a versenyen, mely a csapattól is megkívánja a maximális munkát.”

 

Az időjárási előrejelzések elég változóak. Hogy mi lenne a legoptimálisabb arról mindenki másképpen vélekedik. A vitorlázáshoz szél kell, anélkül nem megy, de hogy milyen időjárással vár minket a Kékszalag az még a jövő titka.

„Az időjárás valóban kiszámíthatatlan, ezért minden szélviszonyra fel kellett készülnünk. A katamaránok elérhetnek bármit, de úgy gondolom erős szélben mi is megálljuk a helyünket. A taktikánk nem változott az elmúlt évekhez képest. Kitartó edzéssel készültünk idén is. Apróbb újításokat eszközöltünk, ezért néhány meglepetéssel mi is tudunk szolgálni a versenyen.”

 

Köszönjük a rövid interjút Király Zsoltnak.
 
További eredményes készülést, és sikeres versenyt kívánunk a Raffica csapatának!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Futtatás

Futtatásnak nevezzük ha széllel szembeni haladáskor, ha a hajó és a vitorlázat által...

Lazy Jack

 A nagyvitorla bumra szerelt zippzáros zsákja.

Felhúzókötél

A hajó vitorlázatát az árbocra felhúzókötelekkel oldják meg. a nagyvitorlát a...

Balatonőszöd Kormányüdülő Kikötő

A Balaton nyugati medencéjének déli partján található a Kormányüdülő kikötője...

Balanszkormány

A balanszkormányon a kormány forgástengelye nem a kormánylap belépőélén, hanem hátrább...