Kékszalag riportok 2008 Kassai András a Camelot 8M OD kormányosa

Hajzer Bence

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 

Kassai András lassan 12 éve a 8 méteres osztályban versenyez. Ranglistavezetőként indultak neki az idei tókerülő versenynek hajójukkal a Camelottal. A versenyről és magáról a Kékszalagról meséli el talán többek véleményét is.

Kékszalag 2008 eredmény  8mod osztály


Véget ért a 40. Kékszalag verseny. 34 osztályhajó között kellett versenyezniük. Hogy telt a verseny, mik az élményei?

Kassai András: Számunkra ami fontos volt az alapvető versenyzésen túl, hogy a Kékszalag egyben ranglistaverseny is. Fontos pontszerzési lehetőség, hiszen nagyon sok hajó indult a 8mOD osztályban. Aki a kékszalagot kihagyja nem érhet el jó eredményt az év végén.
A ranglista elsőségünk megtartása volt a célunk, amit sikerült elérnünk.
Az eredményünk -  8. hely osztályban és 70. összetettben  - a vártnál talán kicsit rosszabb, de nem vagyunk elkeseredve, hiszen a ranglistában üldöző hajók sem tudtak sokkal jobb helyezéseket elérni. A verseny hozta az átlagos formáját, kiszámíthatatlanságát és a változó széljárást. Mindennel együtt elégedettek vagyunk a végeredményünkkel.

 

570 induló az idei Kékszalag versenyen, temérdek osztály és versenyző. Helyt álltak-e a szervezők?

Kassai András: Úgy látom hogy óriási erőbedobással és lelkesedéssel szervezi a szövetség ezt a versenyt, összességében évről-évre javuló tendenciát mutat. Véleményem szerint lehetőségeikhez mérten minden tőlük telhetőt megtettek.

 

Esetleg volt valami. ami nem tetszett, vagy észlelt-e hiányosságot az idei Kékszalagon?

Kassai András: Talán egy apróság. A versenyutasítás szerint a rajtvonaltól 100 méterre kihelyeztek elméletileg két hajót  a rajtjelzések láthatóságáért , azonban vagy nem voltak, vagy csak mi nem vettük észre. Ez hasznos változtatás lehetett volna.
Mindenképpen apró pici furcsaság, hogy a szombat esti összejövetelre még nagyon sok hajó nem érkezett be, vagy akik nem sokkal előtte futottak be, nem tudják magukat kipihenni. Annyiban kellemetlen, hogy a nagy mezőny egy részét kizárják a mulatságból.

 

Egyetért-e a Kékszalag ilyen mértékű médiavisszhangjával?

Kassai András: Sokakkal beszéltünk az elmúlt napokban. Úgy érzem, hogy nagyban megosztotta a vitorlázókat, hogy valóban ilyen fontos és nagy verseny-e a Kékszalag.
Számos olyan jó képességű vitorlázó van aki nem hajlandó indulni. Úgy érzik az év során több olyan nagy verseny van, ami jobban tükrözi a versenyzők képességeit. Ezzel ellenben, sokak máshol el sem indulnak. Ez a kettőség lengi körül a versenyt. Ennek ellenére a nagy média visszhangnak örülök, hiszen népszerűsíti a sportot. Az interpretálása a Kékszalagnak is talán másságot tükröz, hiszen nem 570 hajó versenyzez a kékszalagért, hanem pusztán féltucatnyi esélyessel számolhatunk. A többieknek inkább a teljesítés a cél. Más túraversenyek, mint például a négykezes rendszere több esélyt ad minden indulónak a győzelemre. A hendikep rendszer – Yardstick – talán nagyobb hangot kaphatna, mint a leggyorsabbnak jutó népszerűség.

 

Fejlődés a jövőre nézve, Kékszalag 2009?

Kassai András: Továbbá támogatom a GPS rendszer fejlesztését, hogy idővel jobban tudják a nézők nyomon követni a versenyt, vagy a versenyzők utólag elemezhessék magukat és versenytársaikat.
 

Idén mi várható a csapattól idén illetve 2009-ben?

Kassai András: Idén szeretnénk a csapattal a bajnokságon jól szerepelni, megtartani ranglista elsőségünket.
Bizakodva várjuk az év hátralévő versenyeit. Bízom benne, hogy idővel a hivatalos bajnokságok is és egyéb fontosabb verseny is teret hódít a médiában.

 

Forrás: vitorlázás.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Özni

 Kötélvezetõ karika.

Saling

Saling (ejtsd: száling) - árbocmerevítõ keresztrúd

Alba

A nagyvitorlarudat lefeszítő szerkezet, mellyel egyrészt a nagyvitorla alakja,...

Scholtz 22

Scholtz 22 Racing A Scholtz 22 Racing, a 730 kg tömegű hajó 80 m2 összvitorla felülettel...

Dobókörte

Dobókörte: fából vagy kötélbõl készült kolonc, segítségével könnyebb, pontosabb a dobás