Herendi porcelán

Kerekes Orsolya

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Herend nevét világszerte ismerik híres porcelángyárának köszönhetően. Minőségi porcelán termékei méltán ennyire népszerűek, aprólékos, precíz kézművességégének és rendkívüli minőségének köszönhetően.

A herendi porcelángyártás története

A porcelángyár kőedénygyártás formájában 1826-ban indult, Stingl Vince alapításában. Stinglnek nem volt elég pénze, ezért 1839-ben a hitelezője, Fischer Mór szerezte meg a manufaktúrát. Ő fejlesztette fel és szerezte meg a minőségi hírnevét, mely a mai napig töretlen. Az ő nevéhez kötődik a művészi porcelángyártás bevezetése. A reformkor végén már Veszprém megye gyárainak tizes listája élén volt.

 

Lapozz tovább és olvasd el a több érdekességet is

2004-ben 6,2 milliárd forint volt a gyár árbevétele, az adózás előtti eredménye pedig 75 millió. Az árbevételből 4,3 milliárd az export, amely a világ 58 országába irányul. A három legnagyobb piacai az Egyesült Államok, Japán és Olaszország. Herend kivételével még Budapesten, Szegeden, Pécsett, Sopronban, Kecskeméten, Szentendrén és Kőszegen van márkaboltjuk. Sanghajban, Pekingben és Moszkvában is várható herendi márkaboltok nyitása.

 

2011-ben a luxusipari vállalatokat tömörítő, francia nemzeti szövetség, a Comité Colbert tagjai közé választotta a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt-t. A Herendi Porcelánmanufaktúra felvételét a legjelentősebb francia porcelángyártók kezdeményezték - mondta Elisabeth Ponsolle des Portes. A francia egyesületi vezető a herendi márkanevet jelentő magyar szakértelmet emelte ki, amelyre véleménye szerint a gyár tudatosan kívánja ráirányítani a hazai és a nemzetközi közvélemény figyelmét. "A herendi gyárban nagyon jól tudják, hogy milyen jelentős mértékben képviselik a magyar identitást. Ezért is esett rá a választásunk " - hangsúlyozta Ponsolle des Portes.

A luxustermékeknek továbbra is Európa, az Egyesült Államok illetve Japán a legjelentősebb piaca, de a feltörekvő országokban az elmúlt években mért jelentős növekedés arra utal, hogy Kínában, Indiában és Brazíliában óriási potenciállal rendelkezik - mutatott rá Ponsolle des Portes.

A Forma-1 Magyar Nagydíj nyertesei valódi hungarikumot emelhetnek magasba a sikeres futam után. Az esemény hivatalos díjszállítója ugyanis a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. Az együttműködés 2006 elején kezdődött a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. és a Formula 1 Magyar Nagydíjakat szervező Ostermann Forma-1 Kft. között azzal a céllal, hogy  a 20. alkalommal megrendezésre került magyar nagydíjnak méltó trófeákat álmodjanak meg. A három serlegváza és egy dísztál forma - melyet a dobogósok kaptak- csaknem 10 millió forint értékű.

 

A vázák stílusa neoklasszicista, formája az ókori vázák alakját követi. A vázák tükrében Budapest legismertebb látképei — 2006-ban a Budai Vár, 2007-ben a Parlament, 2008-ban a Halászbástya, 2009-ben pedig a Lánchíd - kapnak helyet.

Érdekes még megemlíteni a tárgyak festési idejét is, amely darabonként három hetet, összességében három hónapot tett ki.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Matrac

Matrac

Látszólagos szél

Mozgó hajón a valódi szelet a menetszelünk élesebbé teszi, mozgó hajóra mindig a...

Hétvégi gyerekprogram Symbol Budapest

Hétvégi gyerekprogram a Symbol Budapestben: Szeptember 13-tól május végéig tárt karokkal...

Nautic 330 Club vitorlás hajó

A Nautic 330-as 2005-ben megjelent, még inkább családközpontú koncepciója. A hajótest 15...

Manőver

A hajóval végrehajtott mûveletek, mozdulatok neve.