Az előző Skoda Fabia Combi-t nem gondolták túl, nem egy sportkombit faragtak a tervezők, hanem tulajdonképp egy ötajtós Fabiára biggyesztettek egy nagy csomagtartót. Előnye, hogy az autó így sem túl hosszú, de a csomagtere jelentős, 480 literes, szabályos alakú. Főleg emiatt lép be a Fabia Combi a teljes értékű családi autók klubjába, ott is az egyszerűbb, olcsóbb (de nem gagyibb) kategóriába. A fej- és lábtér is elegendő, egy alsó középkategóriás gyakran szűkebb. A fejtér tágassága az ötajtósból eredően amúgy is nagy, ránézésre ez egy keskeny és magas autó.
Ha megmérjük a hátsó padot, akkor azt kapjuk, hogy a legnagyobb szélessége 133 cm, a legkisebb (a két könyöklő között) 123 cm, és a szélső gyerekülés lapja fölött 85 cm marad a plafonig. Ezek a számok akkor lesznek érdekesek, amikor más autókat vizsgálunk a mért adatok és az ülések elhelyezésekor szubjektíve tapasztalt helykínálat alapján: magyarul cm-re szűk/tág, de valójában alig férnek el/jól elférnek a gyerekülések.
Berakáskor az első az I. kategóriás Römer, mert ez a legnehezebb, összetettebb a bekötése, és ez a legszélesebb is (szabvány 46 cm-es, szemben a másik kettő 44 cm-ével).
Behelyezés után ennek a kagylója, amely maga az ülés, egy kicsivel előrébb van, mint a II-III. kategóriás Cybex ülések, ez a mi szerencsénk. A Fabia Combi ugyanis papíron nem adná ki a három ülést egymás mellett (46+44+44=134), de a síkok ilyetén eltolódásával igen. A Römer kávája alá pont becsúszik a középső ülés karfája.
Így aztán passzosan beférnek az ülések, még tartják is egymást. Ilyenkor az a kérdés, hogy a kezem befér-e a biztonsági övek csatjához.
Újabb mák: pont befér, és mivel a Fabiának kellően merev tartón, nem besüllyesztve van a fogadója, egykezes művelettel beletalálunk a csattal. Nem szorul be az ujjam, nem vágja meg semmi a bőröm, egy-két alkalom után rááll a kezem. Pörfikt. Kicsatolásnál ugyanez, és a jól eltalált visszacsévélő erő miatt nem is kell kibányászni a csatot, hanem elkezd kijönni a kezem után.
Ami a Fabiánál hátrány: a „pont elfér” kategória miatt az egyik Cybex ülés oldalát szép lassan kidörzsöli a Römer, amikor ülőből fekvő pozícióba döntögetjük le és vissza.
A másik dolog, hogy a szélén a nagy ülés fejtámláját nem lehet a legfelső állásba húzni, ott kezd lehajlani plafon – ezen is látszik, hogy kényelmesen két felnőtt vagy két gyerekülés fér be. Persze, amíg kell a támla, addig elég magasra húzható, utána pedig leszedjük, és marad a magasító.
Összességében a Fabia egy ötös alát kap. Kategóriájához mérten már az is dicséretes, hogy elfér a három ülés, még ha szorosan is.
A fenti hátrányok miatt nem ötös, de azért szeretnénk, ha a továbbiakban tesztelendő autók legalább ennyire megfelelnének. Sokuk elvérzik majd, ezt előre tudjuk. Holnap kiválasztjuk a következő alanyt, direkt valami böhömöt próbálunk szerezni, hogy lássuk, számít-e a méret. Reklám után gyertek vissza!
A tanácsokat a Nelson Flotta Lízing szakemberének köszönhetitek!