Gyönyörű hajóroncsok a világ minden tájáról

Ilyés Zsófi, ZH

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A tengereken, óceánokon számos hajó szenvedett már balesetet az idők során, melyeknek következtében el is süllyedt. Vannak azonban helyek, ahol a mai napig láthatóak és egyszerűen lenyűgözik az embert! Ismerd meg őket te is!

 

1. American Star – Kanári-szigetek

Ennek az óceánjárónak nagyon hatalmas és hosszú volt a pályafutása, 1940-ben építették és több, mint ötven évig szelte a vizeket. Leginkább utasszállító pozícióban működött, de a második világháborúban a hadiflotta tagja lett, így számos fegyver is helyet kapott rajta.

Majdnem az egész Földet megkerülte és mielőtt az amerikaiakhoz visszakerült görög és ausztrál kézen is volt. 1993-ban eladták, már állóhajóként egy ötcsillagos szállodát alakítottak ki belőle.


Ezután éveken át a helyén maradt, ám mikor Thaiföld felé vontatták egy ukrán hajó segítségével Ausztrália felé, egy erős viharba keveredett és bár próbálták menteni, a hajó legénysége megmenekült.

Ám az American Star tovább sodródott és januárban futott zátonyra a Kanári-szigeteken, Fuerteventura nyugati partján, ezután két nap alatt ketté is tört az egész hajótest.
Az orr ép maradt egészen 2005. őszéig, ám ezután már nem bírta a víz erejét és 2007-ben teljesen elsüllyedt.

2.Eden V – Olaszország, Marina di lesia


A hajó először 1969-ben Japánban került a vízre és az évek alatt nem egy nevet kapott. Volt már Et Suyo Maru, Pollux, Mania, Haris, Happinness és az Eden V lett az utolsó, ám ez mind csak álca volt, a hajónak egészen érdekes és titokzatos a története.


Partra futása 1988. decemberében volt, mindenféle jelzés és lobogó nélkül, a tulajdonosáról a mai napig nem tudni semmit, a Máltában lévő nyilvántartás adatai hamisak voltak, máshol pedig nem szerepelt róla adat, csak annyi hogy 1988-ban történt az utolsó eladása Cipruson.


A központba december 16-án érkezett a parti őrségtől jelzés, a hajókapitány teljesen elutasította a segítségnyújtást, mondván minden a legnagyobb rendben, ám üres volt mikor partra érkezett.


Mielőtt a libanoni kapitány eltűnt, a bíróságon azt vallotta hogy a hajó indulási helye Bejrút volt, úticélja pedig a Jugoszláviában lévő Ploce volt, itt vette volna fel az újabb rakományt. Ám mindez hazugság volt, az Eden a Földközi-tengeren másfele is hajózott.

December 21-én a Nemzetközi Tengerészeti iroda azt mondta, minden dokumentum hamisítvány és a hajó sohasem volt nyilvántartásba véve.


A roncs 95 méter hosszú, három kilométeres körzetében összesen 123 darab rozsdás hordót találtak, ezekben mind-mind radioaktív hulladék volt, amely a mai napig gondot okoz. Az évek alatt folyamatosan fogy el a hajótest, hiszen folyamatosan elhordják darabjait.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Sloop vitorlázat

A legelterjedtebb egyárbocos vitorlázat: nagyvitorla (gross) és orrvitorla (fock).

Különleges vacsorahelyszín Budapest

Különleges vacsorahelyszínt keres Budapesten? A Salon Étterem a legjobb választás! Minőségi...

Code-lobogó

Code-lobogó: a klasszikus jelzõlobogó-ábécé

Félszél

Félszél – a hajó menetiránya és a látszólagos szélirány kb. 90 fokot zár be

Ketch vitorlás

            ...