Meglepő rekordok születtek a szeles Balaton-kerülő versenyen

ZH

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A Balaton-kerülő verseny mindig izgalmas és kihívásokkal teli esemény, ahol a résztvevőknek nem csak az időjárási viszontagságokkal kell megküzdeniük, hanem a saját határaikat is feszegetik a hosszú távú versenyzés során.

Balaton-kerülő verseny – Flexfleet 


Május 3-án rajtolt immár negyedik alkalommal a Flexfleet Klasszikus szóló Balaton-kerülő verseny a Tihanyi Hajós Egylet szervezésében. Az indulók száma rekordot döntött, 66 hajó haladt át a rajtvonalon péntek reggel.


A rajt és az erős szél


Az esős, csendes szeles versenyre készült a mezőny, azonban a rajt előtt egy órával elállt az eső, és egy kellemes 8 csomós szél várta a versenyzőket. Ezt a szél aztán csak erősödött folyamatosan, repültek a hajók Almádi felé.


A verseny első szakaszai


A keleti medencét az első hajó már délre maga mögött hagyta. Ekkor a Tantál vezetett, nem sokkal mögötte a Code8 és az Orpheus. Erős hátszélben ekkor 12-15 csomóval vágtattak a hajók. Nem csoda, hogy négy óta előtt vette a keszthelyi bóját az első 3 hajó, ekkor Code8, Déli szél, Fazék volt a sorrend. A verseny ekkor a genakker úsztatások és a hosszas halászások rekordját is megdöntötte, sokan a hajó és a kormányos határait feszegették, de nagyon jól haladtak.


A visszaút és az éjszakai szakasz


A visszaút Tihany felé egytakkos kreuz-félszél volt még mindig friss, erős szélben. A szokásos déli part -északi part választás is fontos volt, és a félszeles menet is átrendezte az sorrendet, izgalmassá téve ezt a szakaszt is. Az éjszaka sem csökkent a szél, sőt hajnalban egy erősebb 50-60 km/órás ráfújás tette próbára a versenyzőket. Az utolsó hajó, az Álmodó, Kamarás Szilárd kormányzásával reggel 7-kor ért célba.


Eredmények és köszönet


A verseny érdekessége, hogy alig volt kreuz szakasz az úton, a legjobb navigáló díját kapó Békés Miklós az Öreg fedélzetén csak 2 km-el többet tett meg a 170 km-es úton, mint az a légvonal kívánta volna. A versenyt a 70-es cirkáló Orpheus nyerte meg, Herkó Dezső kormányzásával, ő épp a sötétedés vége felé, este 9 óra után haladt át a tihanyi célvonalon.
A verseny valóban nem jöhetett volna létre a Flexfleet szponzorunk nélkül. A nagyvonalú támogatás mellett felajánlott különdíjukat, egy Mazda MX5 kabrió egy hónapi használatát mindig az utolsó előtti befutó hajó kormányosa nyeri. Idén Bolla András, a Bolladik kapitánya ült bele a kikötői daru alatt várakozó autóba az eredményhirdetés után.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Nut

 Az árbocon és a bummon lévő horony, vájat, csatorna neve, amibe a vitorlát húzzuk bele.

Franck Cammas

Franck Cammas vitorlázó életrajz Franck Cammas 1972 december 22.-én született...

Volvo Ocean Race verseny

  Volvo Ocean Race történelem A Volvo Ocean Race (korábbi nevén Whitbread...

Alsó szem

Alsó szem: A vitorla alsó sarkára szerelt szem, ringli a sarok rögzítésére.

Budapesti látnivalók

Bizonyára te is sok látnivalót ismersz Budapesten, de még egy budapesti lakos számára is tud...